Witam szanownych kolegów....
Z racji, że warsztat
Moto Guzzi ku końcowi się zbliża, to skupiłem się teraz na warsztacie Subaru.
A więc do rzeczy:
Tak więc jestem na Etapie I - kasta.
Dalsza część obróbki zderzaka przedniego. Dokładnie skupiłem się na obróbce tej czarnej części, która posiada wlot do chłodnicy oraz halogeny. Miejsce w których są halogeny muszę zaślepić. Do tego posłużą mi kawałki arkusza polistyrenu o grubości ok 1,5 mm i ok. 0,5 mm. Pracę zacząłem o zeszlifowania wypustek do montażu halogenów by powierzchnia była równa przed przyklejeniem zaślepek. Następnie z taśmy maskującej zrobiłem szablon w/w zaślepek. Potem kawałek nakleiłem na arkusz polistyrenu i wyciąłem element, potem drugi lecz w lustrzanym odbiciu na drugą stronę. Delikatnie oszlifowałem te elementy i przykleiłem w miejsce pod nie wyznaczone. Po przyklejeniu i przymiarce do zderzaka pod szlifowałem by wyrównać - zlicować z resztą zderzaka by ładnie to wyglądało. Potem przyszła kolej na delikatnie zaakcentowanie tych zaślepek. Wyciąłem z arkusza polistyrenu 0,5mm grubości paski o szerokości ok. 1mm i nadając im kształt dokleiłem po dwa kawałki na zaślepkę. Całość pod szlifowałem nadając kształt. W między czasie usunąłem poprzeczną podpórkę w centralnym wlocie powietrza.








Kolejnym elementem, który muszę dorobić jest to dyfuzor pod zderzak. I tu również wykorzystam arkusze polistyrenu odpowiednio o grubości ok. 2mm i 1,25mm. Prace zacząłem od odrysowanie na kartonie kształtu tego dyfuzora i po przymiarkach odrysowałem go na polistyrenie o grubości 2mm i wyciąłem. Po przymiarkach przyszła kolej na wycięcie kolejnego elementu z arkusza 1,25mm o innym kształcie by wypełnić lukę między większym elementem dyfuzora a zderzakiem. Po wycięciu skleiłem dwa elementy na klej CA. Po wyschnięciu pozostała mi obróbka ręczna na nadaniu odpowiedniego kształtu aby ładnie współgrał ze zderzakiem.









A tak zderzak wygląda z dodatkowymi elementami

Kolejnym etapem prac przy kaście były lusterka. I tutaj jak wspomniałem wcześniej do konwersji przy budowie tego modelu posłużą mi lusterka z innej Subarynki (Subaru Impreza WRC 2005 - Tamiya). Praca zacząłem od odcięcia ze fabrycznych lusterek tych trójkątów przy drzwiach. Obrobione zostały przyklejone do kasty w miejscach gdzie ich miejsce, od spodu zalane klejem CA by wzmocnić miejsce łączenia, oraz nawierciłem otworki pod montaż lusterek.



Kolejnym krokiem zmagań nad lusterkami, to nadanie im odpowiedniego kształtu. Szlifując pilnikiem zaokrągliłem te miejsca, które wg mnie powinny być obłe i delikatnie je skracając. Zmieniłem też miejsce ich mocowania do w/w trójkątów.
Potem nawierciłem otworek, w każdym z nich i zaadoptowałem drucik i wkleiłem na klej CA. Takie rozwiązanie ułatwi mi montaż lusterek po polerce w odpowiednim miejscu, oraz bądż co bądż malowanie i dalszą obróbkę elementu.
A tak to wygląda:







Jest to obróbka wstępna, tak więc po pryśnięciu podkładem wyjdą jeszcze miejsca do poprawki tudzież szpachlowania.
W kolejnej aktualizacji mam zamiar pokazać zmagania nad przeróbką tylnego spojlera.
c.d.n.
pozdrawiam
Paweł