Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez powerpablo » piątek, 20 stycznia 2012, 16:52

Kazik napisał(a):
powerpablo napisał(a):... zaślepić muszę otwory pod rejestracje.

Dobrze jest w takie otwory wkleić jakiś kawałeczek poilistyrenu. Ja wklejam kawałki pręcików.


Dzięki Marek za radę - zapamiętam na przyszłość.

A tak mała aktualizacja. A miano wicie dzięki uprzejmości naszemu koledze z forum - Tomkowi "MesserDesign" - z tego miejsca wielkie dzięki :D
Dostałem taki właśnie podarunek:

Zestaw tylnego spojlera od Peugota 206 WRC Tamiya - kilku częściowy - łatwiej będzie zapewne przerobić niż ten od Heller'a:

Obrazek

Oraz zestaw odlewów żywicznych felg i opon. Wzór felg jak i opon jest identyczny jak oryginał od Aoshimy - porównanie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy odlewach zapewne trochę więcej pracy będzie ale jest opcja, że nie zdekompletuję zestawu Nissana :P Tak więc Plan A zakłada użycie felg i opon odlewów - Plan B - tych od Nissana.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez Macio4ever » piątek, 20 stycznia 2012, 17:17

A nie można kupić kół oddzielnie? Wydaje mi się, że można w hlj zamówić komplet o ile model jest wciąż produkowany. Odlewy niezłe ale co guma, to guma w przypadku opon.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez Kazik » piątek, 20 stycznia 2012, 18:48

A nie lepiej już było odlać felgę razem z oponą.
Jak ta żywiczna opona wchodzi?
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez MesserDesign » piątek, 20 stycznia 2012, 20:42

Kazik Paweł nie był pierwsza osobą jaka prosiła o odlanie TE37 w tym rozmiarze. Nie odlewam felg z oponą, bo z reguły ktoś kto u mnie zamawia odlew, ma oponę, lub zamierza założyć inną ( opona typu naciąg, albo średni profil ).
W przypadku tych felg, oponę trzeba lekko od środka szlifnąć - ma we wnętrzu szew, co utrudnia jej założenie na felgę. Po takim zabiegu opona idealnie wsuwa się na felgę, nie pozostawiając żadnych szpar ;o)

No to teraz Paweł działaj, działaj :mrgreen:

Pozdrawiam
MesserDesign
Avatar użytkownika
MesserDesign

Animal Planet
 
Posty: 1198
Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 21:40

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez powerpablo » piątek, 20 stycznia 2012, 23:25

MesserDesign napisał(a):...No to teraz Paweł działaj, działaj :mrgreen:


Jak nie jak tak :mrgreen:
Teraz działam w każdej wolnej chwili by nadrobić zaległości - staram się jak mogę.
Jeszcze raz dzięki za części i teraz tylko muszę pokombinować z przeróbką tylnego spojlera.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez powerpablo » środa, 22 lutego 2012, 08:10

Witam szanownych kolegów....
Z racji, że warsztat Moto Guzzi ku końcowi się zbliża, to skupiłem się teraz na warsztacie Subaru.
A więc do rzeczy:
Tak więc jestem na Etapie I - kasta.
Dalsza część obróbki zderzaka przedniego. Dokładnie skupiłem się na obróbce tej czarnej części, która posiada wlot do chłodnicy oraz halogeny. Miejsce w których są halogeny muszę zaślepić. Do tego posłużą mi kawałki arkusza polistyrenu o grubości ok 1,5 mm i ok. 0,5 mm. Pracę zacząłem o zeszlifowania wypustek do montażu halogenów by powierzchnia była równa przed przyklejeniem zaślepek. Następnie z taśmy maskującej zrobiłem szablon w/w zaślepek. Potem kawałek nakleiłem na arkusz polistyrenu i wyciąłem element, potem drugi lecz w lustrzanym odbiciu na drugą stronę. Delikatnie oszlifowałem te elementy i przykleiłem w miejsce pod nie wyznaczone. Po przyklejeniu i przymiarce do zderzaka pod szlifowałem by wyrównać - zlicować z resztą zderzaka by ładnie to wyglądało. Potem przyszła kolej na delikatnie zaakcentowanie tych zaślepek. Wyciąłem z arkusza polistyrenu 0,5mm grubości paski o szerokości ok. 1mm i nadając im kształt dokleiłem po dwa kawałki na zaślepkę. Całość pod szlifowałem nadając kształt. W między czasie usunąłem poprzeczną podpórkę w centralnym wlocie powietrza.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolejnym elementem, który muszę dorobić jest to dyfuzor pod zderzak. I tu również wykorzystam arkusze polistyrenu odpowiednio o grubości ok. 2mm i 1,25mm. Prace zacząłem od odrysowanie na kartonie kształtu tego dyfuzora i po przymiarkach odrysowałem go na polistyrenie o grubości 2mm i wyciąłem. Po przymiarkach przyszła kolej na wycięcie kolejnego elementu z arkusza 1,25mm o innym kształcie by wypełnić lukę między większym elementem dyfuzora a zderzakiem. Po wycięciu skleiłem dwa elementy na klej CA. Po wyschnięciu pozostała mi obróbka ręczna na nadaniu odpowiedniego kształtu aby ładnie współgrał ze zderzakiem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak zderzak wygląda z dodatkowymi elementami

Obrazek

Kolejnym etapem prac przy kaście były lusterka. I tutaj jak wspomniałem wcześniej do konwersji przy budowie tego modelu posłużą mi lusterka z innej Subarynki (Subaru Impreza WRC 2005 - Tamiya). Praca zacząłem od odcięcia ze fabrycznych lusterek tych trójkątów przy drzwiach. Obrobione zostały przyklejone do kasty w miejscach gdzie ich miejsce, od spodu zalane klejem CA by wzmocnić miejsce łączenia, oraz nawierciłem otworki pod montaż lusterek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolejnym krokiem zmagań nad lusterkami, to nadanie im odpowiedniego kształtu. Szlifując pilnikiem zaokrągliłem te miejsca, które wg mnie powinny być obłe i delikatnie je skracając. Zmieniłem też miejsce ich mocowania do w/w trójkątów.
Potem nawierciłem otworek, w każdym z nich i zaadoptowałem drucik i wkleiłem na klej CA. Takie rozwiązanie ułatwi mi montaż lusterek po polerce w odpowiednim miejscu, oraz bądż co bądż malowanie i dalszą obróbkę elementu.
A tak to wygląda:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jest to obróbka wstępna, tak więc po pryśnięciu podkładem wyjdą jeszcze miejsca do poprawki tudzież szpachlowania.
W kolejnej aktualizacji mam zamiar pokazać zmagania nad przeróbką tylnego spojlera.

c.d.n.
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio edytowano środa, 22 lutego 2012, 12:32 przez powerpablo, łącznie edytowano 1 raz
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez Kazik » środa, 22 lutego 2012, 09:28

Ładnie, tylko tak dalej.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez WestBikers » środa, 22 lutego 2012, 10:16

Zderzak wyszedł super - świetna robota :!:
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez fliper_nx » środa, 22 lutego 2012, 15:52

Szkoda, że przedni zderzak będzie się jednak różnił od oryginału, ale mimo wszystko podoba mi się Twoja robota :) .
"I gotta thank the Lord !!" :)
"Gdy Subaru slajdem tnie dzika chuć ogarnia mnie, a gdy Misiek zatnie bok orgazm jest o krok" :D
Avatar użytkownika
fliper_nx
 
Posty: 194
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:52
Lokalizacja: wroclaw.pl

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez Macio4ever » środa, 22 lutego 2012, 16:11

Modyfikacje ładnie Ci idą, oby tak dalej. Czemu na przednim zderzaku zrobiłeś takie dwie wypustki zamiast 3 raszek, jakie są na zdjęciach w pierwszym poście?
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez Pati » środa, 22 lutego 2012, 16:31

to pod zderzakiem to nie jest dokładka mająca szczelnie wypełniać zderzak, ale splitter, czyli jest cienkie, zostawia prześwit we wcięciu zderzaka oraz sięga głęboko pod silnik.

i tak on +/- wygląda:
Obrazek
Pati
 
Posty: 50
Dołączył(a): wtorek, 14 lutego 2012, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez powerpablo » środa, 22 lutego 2012, 17:53

Macio4ever napisał(a):...Czemu na przednim zderzaku zrobiłeś takie dwie wypustki zamiast 3 raszek, jakie są na zdjęciach w pierwszym poście?


Dzięki za uwagę, masz racje jakoś umknęło to mojej uwadze oglądając zdjęcia. Ale spokojnie jestem na takim etapie, że mogę to i owo jeszcze poprawić bez obawy, że coś zepsuję.

Pati napisał(a):to pod zderzakiem to nie jest dokładka mająca szczelnie wypełniać zderzak, ale splitter, czyli jest cienkie, zostawia prześwit we wcięciu zderzaka oraz sięga głęboko pod silnik.

i tak on +/- wygląda:
Obrazek


Tym to mnie zaskoczyłeś, nie mogę się z Tobą sprzeczać bo nie mogę znaleźć fotki mającej na celu rozwianie moich wątpliwości czy to jest dokładka do zderzaka czy tz. splitter. Na tych fotkach podglądowych którymi dysponuję jest mi trudno dostrzec co to jest dokładnie. Ale rozważam zrobienie takiego elementu...dzięki za info.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez Pati » środa, 22 lutego 2012, 18:26

to coś takiego jest:
Obrazek
tu akurat z foki, ale to wsio na jedno kopyto klepane.
Pati
 
Posty: 50
Dołączył(a): wtorek, 14 lutego 2012, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez posejdon » środa, 22 lutego 2012, 22:41

Czemu to się nazywa "splitter"?. Wygląda jak zwykła płyta pod silnik.
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24 - OPEN

Postprzez powerpablo » czwartek, 23 lutego 2012, 08:18

Z tą płytą pod silnik - splitter'em to i powalczę bo całkiem możliwe, że coś takiego występuje w oryginale.
A tym czasem to co, zrobiłem z tylnim spojlerem.
Na początek przymiarka Tamiyowskiego spojlera do kasty...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na pewno spojler trzeba skrócić z wysokości o jakieś 2-3mm oraz poszerzyć w stronę oszklenia tylnej klapy też o ok 3-4mm.
Zająłem się pierw górnym płatem spojlera. Do poszerzenia posłużą mi arkusze polistyrenu o grubości ok 2mm. W tym celu wyciąłem dwa długie paski na ok ponad 1mm. Przyklejanie pasków było na kilka etapów, gdyż za jednym zamachem jak to potocznie się mówi by nie wyszło. Kleiłem CA górną część spojlera a potem po wyschnięciu profilowałem ramiona do kształtu spojlera. Czynność tą powtórzyłem do naklejenia kolejnego paska.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dolną część spojlera też należy przerobić w tym celu odciąłem część elementu za pomocą Tamiyowskiego scribela

Obrazek
Obrazek

Następnie od czoła - strony oszklenia tylnej klapy podkleiłem paski polistyrenu, oraz odciąłem część elementu by był bardziej płaski. Kolejnym krokiem przeróbki było oklejenie z górnej strony cienki arkusik polistyrenu dla wyrównania powierzchni.

Obrazek
Obrazek

Elementy zostały wstępnie obrobione i przymierzone do siebie czy wszystko pasuję.
W kolejnej aktualizacji nadal pokażę zmagania nad tym elementem, gdyż jeszcze sporo pracy mnie czeka.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości