Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez greatgonzo » czwartek, 9 lutego 2012, 16:48

Jaki ładny silnik! Świetny.

BMW ma określoną kolejność zapłonów, ale może być też inaczej w R6 (np. mercedes M104). Oczywiście nie mam pojęcia jak wyglądało to w tym lotniczym silniku. Poprosiłem o pomoc kumpla. W piątym cylindrze wydechowy może być jeszcze otwarty w zależności od czasu przewietrzania. To wszystko dla niskiej prędkości obrotowej.

Obrazek
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Reklama

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez Soris000 » czwartek, 9 lutego 2012, 19:18

Aby daleko nie szukać:http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=19254&start=0
Oprócz "zamkniętego" i "otwartego" istnieją jeszcze "stany pośrednie". :D Najprościej zrobić jak na zdjęciu z wątku Kolegi Strużyna.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez greatgonzo » piątek, 10 lutego 2012, 00:01

W szkolnym modelu silnika nie.
Normalnie w końcu suwu wydechu zawór wydechowy jest jeszcze otwarty by rozpędzone gazy wydechowe dały radę wylecieć, a zawór dolotowy jest już otwarty, tak by rozpocząć zasysanie. Im szybciej silnik się kręci, tym dłuższe są czasy przewietrzenia i tym gorzej silnik pracuje w dolnych obrotach (pluje paliwem i nie ma ciśnienia). Dla tego właśnie motocykle sportowe mają zawór wydechowy, który przymyka przelot w układzie wydechowym, tak żeby zwiększyć ciśnienie sprężania przy średnich i niskich prędkościach obrotowych, a otwiera się przy dużych prędkościach, tak, że napełnienie jest najlepsze (popularnie zwany exup wg terminologii Yamahy, która akurat przyjęła się jak adidasy).
W silnikach samochodowych są zmienne fazy rozrządu na pokrycie tych samych luk.

Silnik z muzeum jest OK. Wiadomo, że ma ustawiony rozrząd? I potrafisz określić pozycję wszystkich zaworów z tego zdjęcia? Pytam bez podtekstów - po prostu ja bym nie umiał nawet tych widocznych.

Post Ci się skrócił.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez Soris000 » piątek, 10 lutego 2012, 00:21

Właśnie skróciłem, bo nie chciałem niepotrzebnej dyskusji w tym wątku dotyczącym "starego" silnika :oops: . Masz zupełną rację co do nowoczesnych silników, wykorzystania falowania gazów, zmiennych faz rozrządu itp. Moja wina w nieprecyzyjnym pytaniu. Chodziło mi bardziej o to, że w silniku Łukasza na 5 cylindrze obydwa zawory być najwyżej lekko niedomknięte. Wycofałem się z tego pytania, bo zabrniemy w ślepy zaułek, za dużo niewiadomych- kąty wyprzedzenia zapłonu, właśnie pokrycie faz rozrządu w takim "staruszku". Przepraszam za niepotrzebne zamieszanie.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez greatgonzo » piątek, 10 lutego 2012, 00:26

:)
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez Kuba P. » piątek, 10 lutego 2012, 00:34

Panowie, dziękuję bo fajnie piszecie ale potwierdźcie mi proszę - dobrze wyliczyłem te cylindry wcześniej?
Inna rzecz - Gonzo - jak można zmienić kolejność zapłonów przy zachowaniu wykorbienia wału? Te dwie kolejności co podałem odebrałem jako lewo-prawo obrotowe silniki ale może coś porąbałem. Inaczej wyważony i wykorbiony wał? Po co?
Mam nadzieję, że Łukasz nie klnie, że mu w temacie bałagan robimy a ja chętnie się dowiem od bardziej doświadczonych kolegów coś więcej o ciekawym temacie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez lukaszlaskowski » piątek, 10 lutego 2012, 17:17

Mam nadzieję, że Łukasz nie klnie, że mu w temacie bałagan robimy

No, co Wy? Może w końcu to wspólnie rozgryziemy. Te zespolone cylindry mnie zbiły z tropu. Podobno tylko w dwóch pierwszych rzędowych mercedesach sześciocylindrowych tak było i w Argusie As.II.
Avatar użytkownika
lukaszlaskowski
 
Posty: 264
Dołączył(a): piątek, 11 stycznia 2008, 21:10

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez Strużyn » wtorek, 14 lutego 2012, 00:21

Łukasz, silnik robi niesamowite wrażenie i nic tu nowego nie napiszę :mrgreen: . Buduję obecnie Junkersa F.13. Tam pokusiłem się o zrobienie 'karykatury' silnika Mercedes DIII. Podczas szukania dokumentacji wpadłem na filmik z uruchamianiem silnika L-5 również używanego w F.13. W 24tej sekundzie widać wszystkie wychylenia jednocześnie. Nie wiem tylko na ile mechanizm DI jest podobny do L-5.

http://www.youtube.com/watch?v=uJ4eDhjF5sM

PS. Bałbym się majstrować cokolwiek dodatkowo przy tym maleństwie. Filmik podałem jako ciekawostkę ;o)
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez Arcturus » wtorek, 14 lutego 2012, 10:20

Silnik przepiękny, brak mi słów. Właśnie robiłem podobny ( w sensie typu silnika, a nie efektu końcowego) w 1:48 do Rolanda c.II i to mi uświadamia, jak wielką pracę włożyłeś w to cacko.
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2092
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 19:07
Lokalizacja: Chrobacya

Re: Mercedes DI 100hp 1:48 produkcja własna

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 14 lutego 2012, 12:12

Kawał solidnej roboty. Jestem pod wrażeniem.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot], mnak24 i 15 gości