F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Strużyn » wtorek, 13 marca 2012, 09:58

Wiele włożyłeś pracy w te pasy. Sam ostatnio takie dłubałem w Junkersie, więc wiem ile to babrania. Wszystko kwestia tego, aby znaleźć odpowiednie metalowe szablony na których można obwinąć drut. Największy problem u Ciebie to grubość drutu. Ja klamerki (oczywiście uproszczone :)) robiłem chyba z rozplecionych drucików od słuchawek. Znajdź cieńszy drut staraj się zastosować więcej uproszczeń, ale trzymaj się bliżej skali i będzie dobrze. A jak za drugim razem coś nie wyjdzie to mogą być pasy Edka.
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » wtorek, 13 marca 2012, 13:35

W kwestii pasów przekonaliście mnie w sumie nie było trudno, bo wczoraj wieczorem/w nocy zastanawiałem się czy warto to wklejać (im dłużej na nie patrze tym brzydsze) tyle, że brak było bodźca do wymiany pasów na gotowe, mimo że faktycznie zakup nie jest duży. Ale teraz jako, że kilka bodźców mi dostarczyliście to wracając do domu będę próbował zakupić pasy Edka ew AML'a mam nadzieję że poprawi to wygląd i ogólne wrażenie. Nad pasami samemu wykonanymi pewnie też jeszcze popracuje, co by włożony w to czas i praca nie poszedł na marne, liczę że będzie łatwiej jak pod ręką będę miał wzór do którego będę mógł się odnieść, porównać w skali; potraktuje to jako takie małe wyzwanie i rozwój zdolności manualnych :P
Daliście mi kilka pomysłów gdzie szukać materiałów na klamry, zobaczymy co z tego i jak będzie wychodzić, a do czasu uzyskania zadowalających efektów będę kupował gotowce ;o)
W kwestii tła pod fotografie zastosuję się do białego tła no i chyba jeszcze muszę popracować nad jakością zdjęć :oops:
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez u4an » wtorek, 13 marca 2012, 16:32

Nie są złe! :D
Warsztat:

R/C 1:4 Ski Doo MX Z JetLion™ Widebody

Pozdrawiam i życzę powodzenia! :D
u4an
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 21:18

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 13 marca 2012, 18:08

u4an napisał(a):Nie są złe! :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » wtorek, 13 marca 2012, 22:32

Niestety po telefonie do sklepu(co by nie wysiadać nie potrzebnie a autobusu) okazało się, że nie ma na stanie tego co znalazłem w necie; blaszki tylko na zamówienie :( plan na jutro wycieczka na miasto koło południa może kupię gdzie indziej, a jak nie to zamówienie przed praca i czekanie na możliwość odbioru :P tymczasem próbuje we własnym zakresie.
Zaczynam od przygotowania szablonów z drutu stalowego(podobno dentystyczny)0.35 jest sztywny co powinno zagwarantować możliwość kształtowania na nim klamer. Natomiast jako materiał planuję drut miedziany 0,2 lub druciki ze słuchawek jak "włos" więc będzie kilka razem. Chce wykonać z obu chociaż po próbce i wrzucić tu do oceny czy dobry kierunek ;o)
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » środa, 14 marca 2012, 01:37

Szybka aktualizacja przed snem.
1. niestety "plecionka" pozyskana z kabli audio ulegała przerwaniom/przecięciom przy modelowaniu więc ten zamysł porzuciłem
2. drucik 0.2mm okazał się aż nad to plastyczny i nawet gdy udało mi się już go uformować tak jak bym mniej więcej chciał to musiałem go przy przymiarkach itp zgnieść/zniekształcić :oops: tu podobnie jak poprzednio po kilku próbach zrezygnowałem
3. zastanawiając się jak podejść do tematu... postanowiłem spróbować z drucikiem 0.3mm ten okazał się sztywniejszy niż 0.2mm a jednocześnie bardziej subtelny niż poprzednik :P dodatkowo pomyślałem nad zmianą taśmy maskującej na paski z puszki :mrgreen:
Wykonałem jedną z serii próbnej, sami oceńcie efekt.

Obrazek

z jednogroszówką jako skalą odniesienia
Obrazek

i na koniec dodatkowo0 z poprzednikiem
Obrazek

Jestem ciekaw waszych opinii po cichu liczę że jest lepiej ale i tak jutro ruszam na polowanie :lol:
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez K.Y.Czart » środa, 14 marca 2012, 07:04

Lepiej w porównaniu z poprzednimi oczywiście jest, ale jednak nadal rozważałbym zakup Edka. ;o)
Ze zdjęciami - tzn. ich tłem - zdecydowanie lepiej. Dzięki. Jeśli masz taką możliwość, to zmniejsz w aparacie czułość. Np. na ISO 100. :)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Strużyn » środa, 14 marca 2012, 10:29

Bardzo ładne :). Ja bym ich użył. Nawet jeśli nie będą idealne to będziesz na nie zawsze patrzył z wielkim sentymentem ;o) . No i nie musisz czekać na Edki tylko jedziesz do przodu z robotą.
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez u4an » środa, 14 marca 2012, 11:42

Nieźle.
Warsztat:

R/C 1:4 Ski Doo MX Z JetLion™ Widebody

Pozdrawiam i życzę powodzenia! :D
u4an
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 21:18

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » środa, 14 marca 2012, 14:28

Zgodnie z planem byłem na zakupach, kupiłem blaszkę Edka z pasami USAF & USN w sumie 4 komplety więc na sztukę wydatek minimalny :lol: dodatkowo kupiłem pasy dla niemieckich lotników skoro były, a ja i tak myślałem nad nimi :P
Cieszę się że jest lepiej ale to jednak jeszcze nie to :( przy tym projekcie rezygnuję z samodzielnie wykonanych pasów trochę za długo to już dla mnie trwa... chcę dalej ruszać z pracami :)

K.Y.Czart napisał(a):Ze zdjęciami - tzn. ich tłem - zdecydowanie lepiej. Dzięki. Jeśli masz taką możliwość, to zmniejsz w aparacie czułość. Np. na ISO 100. :)


Zmniejszyłem czułość na ISO 100 i jako, że na szybko przed pracą to tylko je trochę rozjaśniłem; za dalsze sugestie dotyczące wykonywania zdjęć będę wdzięczy bo to niestety dla mnie zawsze była czarna magia i nauka mi kiepsko idzie :(

Blaszka i pasy mojego autorstwa wersja 1.0 i 2.0
Obrazek

jak widać daleko im do tych Edka dlatego taka decyzja i plan nauki robienia pasów w skali, a tych pierwszych to mi po prostu wstyd :oops:
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez K.Y.Czart » środa, 14 marca 2012, 14:50

Nie ma co sie wstydzić. Przeciwnie, należy się cieszyć, że jest zapał do wykraczania poza pudełkową instrukcję. A że czasami, można wykorzystać to, co jest na rynku, to też nic złego. Umiejętności zawsze przydadzą się tam, gdzie "rynek" zwyczajnie nie nadąża. ;o)

Jak widzisz po zmniejszeniu ISO zniknęła ta brzydka mora i ziarno. Teraz to już tylko trzeba dobrać właściwy balans bieli do zastosowanego oświetlenia. Jeśli aparat ma taką opcję, najlepiej poprzez pomiar bezpośredni. Jeśli nie ma, na pewno ma uśrednione nastawy (słońce, żarówka, świetlówka etc.) Reszta to już ustawianie odpowiedniego czasu i przesłony do warunków sceny. Nalepiej popróbować sobie samemu w danych warunkach, by wybrać najbardziej zadowalające. Im więcej światła tym lepiej dla zdjęcia. Najlepiej światła rozproszonego (np. odbitego od ekranu), by uniknąć przesanych kontrastów i smolistych cieni. A potem to już tylko Photoshop ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez tomek_chacewicz » środa, 14 marca 2012, 15:47

Ostatnia fotka już dużo lepsza, co do ustawień aparatu to 3 grosze ode mnie amatora, ISO 100 jak radził Krzysztof (nawet jeszcze mniej jeśli można), przesłona czyli f ok 10 a na końcu ustawiasz czas naświetlania tak długi, aby zdjęcie było odpowiednio jasne. Aparat oczywiście cały czas na statywie i samowyzwalacz, pilot albo wężyk spustowy :)
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » wtorek, 20 marca 2012, 00:09

Niestety weekend szczególnie z taka pogodą nie sprzyja postępom prac...
Udało mi się wzbogacić fotel o pasy( dziękuję wszystkim za zachęcenie do dodania pasów ;o) trochę pracy kosztowały zarówno próby wykonania samodzielnie jaj i wykonanie tych praktycznie gotowych od Edka, ale te niektóre części są malutkie :P urozmaiciły ciemne wnętrze i cieszą moje oko :) ) i minimalnie go zakurzyć pastelami żeby się aż tak pasy się nie odcinały po reszty.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poza tym zrobiłem przymiarki do złożenia kadłuba w całość niestety okazało się że spasowanie wnętrze kadłub jest średnie tylnia ścianka z zagłówkiem nie pasuje trzeba było trochę poprawić to,

Obrazek

teraz tylko została dziura którą będę musiał uzupełnić rozważam wyciąganą nad świeczkę ramkę później zalaną CA lub doklejenie paska polistyrenu, dopasowanie i ew. uzupełnienie CA.

Obrazek

ps. nadal pracuję nad zdjęciami i jak na razie muszę sobie radzić bez statywu :( mam nadzieję że mimo wszystko będzie w miarę ok ;o)
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez michalp78 » wtorek, 20 marca 2012, 07:52

Kokpit wygląda bardzo fajnie, chociaż pasy mogłyby ułożyć się trochę lepiej. Może dałoby się zaaplikować kropelkę supergluta pod te ramienne, żeby nie odstawały od oparcia?
Jeśli nie skleiłeś jeszcze połówek, to może warto powalczyć jeszcze ze spasowaniem płyty za pilotem. Łatwiej będzie teraz coś podpiłować niż potem obrabiać wypełnienie koło zagłówka. O ile pamiętam w moim to akurat dobrze pasowało i myślę, że da się to przy odrobinie cierpliwości wkleić dokładniej. Trzymam kciuki.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez kugelblitz » wtorek, 20 marca 2012, 13:57

michalp78 napisał(a):Jeśli nie skleiłeś jeszcze połówek, to może warto powalczyć jeszcze ze spasowaniem płyty za pilotem. ...


... a może też przeszlifować kokpit (lub to coś, co powoduje niespasowanie) tak, by się połówki jednak zeszły. Jeżeli kadłub będzie za szeroki to moga być problemy ze spasowaniem "oszklenia".
Popatrzcie na jamniczka, wyturlał się z koszyczka
Avatar użytkownika
kugelblitz
 
Posty: 216
Dołączył(a): środa, 4 listopada 2009, 10:24

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości