Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Nabyłeś nowy model, chcesz pokazać zawartość pudełka lub o nią zapytać, słyszałeś o fajnych nowościach - podziel się tym z innymi.

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez Jaho63 » czwartek, 12 kwietnia 2012, 00:41

cris napisał(a):Przykro mi Jaho ,ale właśnie między innymi dla tych kalek kupiłem ten model

Spoko, na szczęście nie jest już taki trudny dostęp do tych kalek. Ale to jak planujesz przeskoczyć kwestię statecznika?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Reklama

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez cris » czwartek, 12 kwietnia 2012, 01:57

planuje wymienić ,,po znajomości " kadłub na wersję właściwą.Jeśli się nie da ,lub do pudełek ładowane są tylko takie -bez względu na wersję - to się ,,łoberrznie kitę" i coś tam przysztukuje coby szersza była .Toć przeszczepy takowe to nie pierwszyzna ...hłe ...hłe... hłe -tylko żeby się ładnie przyjął :P
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie -każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
cris
 
Posty: 859
Dołączył(a): sobota, 7 kwietnia 2012, 19:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro

Postprzez Jaro_Su » czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:00

zegeye napisał(a):
A mógłbyś podać które to wymiary są błędne w modelu Hasegawy? Podstawowe czyli jak mniemam rozpiętość dlugość kadłuba itp? Jaka jest różnica wg ciebie w stosunku do tego co powinno być?



Podstawowe może i grają le jak zwykle chodzi o szczegóły: złe proporcje i wielkość osłony kabiny, przejście kadłub - skrzydła.... przekrój kadłuba przy silniku i za kabiną pilota...


Model 21 jest przecież przeróbką 11, a jak postawię sobie Tamiyę typ 11 i Hase typ 21 to wyglądają jak dwa rożne samoloty a nie przekonstruowany 11.... mam oba modele, a Shiden Kai był moim ulubionym samolotem już dość dawno...



Zobacz tutaj: widać, że zasadniczo kadłub jest ten sam, dodano tylko "coś" aby osłonić naddatek wynikający z przeniesienia skrzydeł pod kadłub. (Hase 1/48 ma to lepiej wyprofilowane)


Obrazek

Podobnie spód, Aoshima zachowuje szczątkową wypukłość kadłuba pomiędzy skrzydłami, Hase jest prawie płaska... i przejście skrzydło kadłub przy krawędzi spływu jest za nisko....

Obrazek
Obrazek

kadłub to powinna być "beczułka" a w Hase 1/72 ma zupełnie nieokrągły przekrój...
Itp itd....

Ale ta za duża kabina to przede wszystkim....

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fakt do czego to doszło "wymieniamy" w kolekcji cudem kiedyś zdobyte Hasegawy na inne.... ale modelarstwo się zmieniło i dostęp do informacji się poszerzył....
Ostatnio edytowano czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:31 przez Jaro_Su, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 07:51

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez pik » czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:08

Model 21 jest przecież przeróbką 11, a jak postawię sobie Tamiyę typ 11 i Hase typ 21 to wyglądają jak dwa rożne samoloty a nie przekonstruowany 11
No i prawidłowo - mimo podobnej nazwy samoloty zdecydowanie się różnią konstrukcyjnie (średniopłat vs dolnopłat), o innych wyraźnych różnicach nie wspominając (np statecznik pionowy).
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez Jaro_Su » czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:36

Powiem tak na zdjęciach z epoki różnią się o wiele mniej niż postawione obok siebie modele Tamii i Hasegawy...

To sprawę przesądza...

A dalej: przeróbka ze średniopłata na dolnopłat ,podobnie jak i inne podobne np z silnika rzędowego na gwiazdowy w innych firmach, to była modyfikacja już istniejącego modelu. Patrząc na rysunki i fotografie to widać. Natomiast stawiając obok siebie obydwa modele, gdyby przyjąć, że to rzeczywistość powinna byc informacja o gruntownym przekonstruowaniu kadłuba. Choćby jak pomiędzy Ki-61 I i II.....

A o tym jakoś nikt nie pisze.

Skrzydła i ogon - tak, reszta wprawdzie nie jest do końca taka sama, ale na zdjęciach widać, że to ten sam samolot, przekonstruowany w konkretnym aspekcie a nie całościowo przerobiony.....
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 07:51

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez pik » czwartek, 12 kwietnia 2012, 13:27

na zdjęciach widać, że to ten sam samolot, przekonstruowany w konkretnym aspekcie a nie całościowo przerobiony
No to quiz: znajdź różnice w przedstawionych sylwetkach! A może mniej będzie roboty z wykazaniem podobieństw??? ;o)

Obrazek
(źródło: http://www.ww2aircraft.net/forum/album/ ... hiden.html )
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez zegeye » czwartek, 12 kwietnia 2012, 14:05

Jaro_Su napisał(a):Powiem tak na zdjęciach z epoki różnią się o wiele mniej niż postawione obok siebie modele Tamii i Hasegawy...


Które samoloty porównujesz? Tamiya nie robi modelu shiden-kai-a w 1/72.


Jaro_Su napisał(a):Skrzydła i ogon - tak, reszta wprawdzie nie jest do końca taka sama, ale na zdjęciach widać, że to ten sam samolot, przekonstruowany w konkretnym aspekcie a nie całościowo przerobiony.....


Jeśli to co piszesz dotyczy porównania shidena 11 i shidena 21 to nie zgadzam się. Shiden 21 to całkiem inny samolot. Większa rozpiętość, dłuższy kadłub, zmieniony przekrój kadłuba, dolnopłat, niższe golenie podwozia, mniejszy ich rozstaw, inne oszklenie kabiny pilota, inny kształt i wielkość statecznika pionowego, mnóstwo innych instalacji wewnętrznych, zmienione rozmieszczenie uzbrojenia itp. Gdzie do diaska ty widzisz te same elementy? Chciałbym nadmienić tylko że w nomenklaturze japońskiej zmiana pierwszej cyfry w oznaczeniu modelu samolotu (tu shiden 21 zamiast 11) oznaczała właśnie zmiany w kształcie i rozmiarach płatowca. Można jedynie stwierdzić że silnik został więc ten sam, choć już kształt jego osłon był zupełnie inny.

Nie pisz proszę takich rzeczy bo tylko się muszę denerwować i tracę czas na odpisywanie, a mam właśnie sporo roboty... :D
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1735
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 12 kwietnia 2012, 15:41

No to jak się już rozkręciliście to napiszcie coś proszę o dostępnych zestawach 1:48, czyli Tamiya versus Hasegawa...

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez spiton » czwartek, 12 kwietnia 2012, 17:40

Jaro_su, wyluzuj. Te samoloty mają tylko wspólna nazwę. I chyba kabinę ,-)).
Wie to każdy kto je oba sklejał ,-))).
Osobiście wole tą wcześniejszą, przerobioną z myśliwca pływakowego wersje. Jest bardziej "dzika" ma dziwaczny styl.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez cris » czwartek, 12 kwietnia 2012, 23:23

Kolego zegeye ,nie chcę Cię odrywać od pracy,a tym bardziej byś w złość wpadał , ale jako znaffca tematu -jak widzę- wszystkich letadeł pacyficznych ,powiedz mi proszę : czy ten model N1K2-J z Aoshimy ,to jest wart uwagi ,czy może jednak Hasegawa jest lepsza ,bo jakoś tak po Twoich wywodach wnioskuję ???
Aha, ja tam sens wypowiedzi Jaro_su zrozumiałem i się do niej przychylam ,ale co ja tam mogę wiedzieć-nowy jestem :mrgreen:
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie -każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
cris
 
Posty: 859
Dołączył(a): sobota, 7 kwietnia 2012, 19:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez Jaro_Su » piątek, 13 kwietnia 2012, 09:16

Po co się denerwować, wystarczy na plany popatrzeć. Ale uporządkujmy:

mam typ 11 tamii i 21 hase. Krytykuję model Hase i to na podstawie zdjęć i planów.

Teraz piszę o typie 21: Kadłub powinien mieć przekrój eliptyczny, jest nieco węższy niź typ 11, ale eliptyczny. W miejscu przejścia w kadłub dalej zachowuje ten przekrój, następnie dopiero jest punt przegięcia i następuje zmiana krzywizny spowodowana wpasowaniem skrzydła w kadłub jako dolnopłat. Więc stwierdzam, że właśnie to przeprofilowanie skrzydeł w 21 hase nie bardzo mi się podoba.
dalej teraz idziemy po profilu:

Wlot silnika jest uproszczony, bo nie ma k-mów (w stosunku do typu 11), przekonstruowane są wyloty rur wydechowych, co jest zrozumiałe kiedy przeniesiono skrzydła niżej.... Zrezygnowano z wydziwaczonych profilowań i poza tym - jeśli nie liczyć nieco węższego kadłuba - jest dość podobnie, ale nie tak 'tępo" jak w modelu hase. Dalej jest sekcja z bardzo małymi zmianami. Kabina ma podobne wymiary, owiewka jest nieco przekostruowana, a górna osłona - róznice wynikają z nieco węższego kadłuba i ostrzejszej elipsy na górze kadłuba. Ale sama wielkość i wysokośc osłony w modelu Hase jest wyraźnie przerysowana w stosunku do planów

Skrzydła są prawie te same, bez zmian. Mimo tego, ze są przeniesione niżej, powinny zachować skos krawędzi spływu nieco "do góry" tak jak ma to tym 11. I na większości sylwetek bocznych to jest, podobnie na zdjęciach, na planach nie jest to tak zaznaczone, przynajmniej na tych co mam, bo może kreślarz skupił się na kadłubie. Ten skos w Hase jest zupełnie inny niż wynikałoby to i ze zdjęć i z porównania sylwetek i nawet biorąc pod uwagę pewną różnicę w przenikaniu się brył spowodowaną tym, że skrzydła przechodzą w kadłub w wiele niżej i bliżej osi niż w typie 11.

Dalej jest ogon, który jest jak wiadomo najbardziej przekonstruowany.....


Może nie jestem liczynitem i wiele drobiazgów mnie nie razi, może nawet i z tego powodu, że warsztat mam taki jaki mam, ale strasznie nie lubię czegoś co jest nie tak w bryle lub proporcjach. mam na to dość wyczulone oko....

Pierwsze wrażenie jest takie, że "coś nie gra" a potem jest analiza.....


Podsumowując: Kabina Hase jest za duża, nawet biorąc pod uwagę różnice pomiędzy osłoną typ 11 i 21, poza tym nie do końca szczęśliwe jest - bardzo trudne do odtworzenia - przejście obniżony płat - kadłub.....

Tak na poważnie fajna ta dyskusja o modelu, którego na razie niema, przynajmniej pod szyldem "Kopro", natomiast stara Aoshima jest prawie niedostępna.... Trochę mnie zachęciła do kupna tego modelu (21 Aoshimy) ale zdobyć go będzie trudno..... po ze szperania internetu raczej nie widać, aby Kopro nawet coś takiego zapowiadało.....


Czyli modelu ni ma, ale dyskusja fajna.....
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 07:51

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez pik » piątek, 13 kwietnia 2012, 09:24

Trochę mnie zachęciła do kupna tego modelu (21 Aoshimy) ale zdobyć go będzie trudno

W tym sklepie można od ręki kupić Aoshime N1K2 i to w 3 różnych edycjach (różnią się kalkami): http://www.hobby.szeroka5.pl/ . Nawet niedawno temu była tam przecena na te modele i były do nabycia w cenie ok 30-pare pln (ja skorzystałem! :mrgreen: ).
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez cris » piątek, 13 kwietnia 2012, 10:54

Jaro_Su napisał(a):Tak na poważnie fajna ta dyskusja o modelu, którego na razie niema, przynajmniej pod szyldem "Kopro", natomiast stara Aoshima jest prawie niedostępna.... .... po ze szperania internetu raczej nie widać, aby Kopro nawet coś takiego zapowiadało.....
Czyli modelu ni ma, ale dyskusja fajna.....

Jaro_Su modele Shidena z Kopro/Aoshima są ,choć na razie trudno dostępne w Polsce .Z tego co mi się kołacze w głowie to model ten jest kierowany głównie na rynek niemiecki ....??? ,ale jest ,ja mam taki z kalkami asów. Nie rozumiem dlaczego sklepy w Polsce nie są nim zainteresowane. Gdy go szukałem i zadzwoniłem do jednego ,co to ma szerokie kontakty w Czechach (nie Eduard :mrgreen: ) to usłyszałem ::Eeee Kopro to kiepskie modele przepakowuje ,nie sprzedadzą się,i jakos nie trafiło ze to Aoshima w środku(choć w sumie co do reszty oferty to rozumiem) Może właśnie po tym wątku ,tu na Forum ,ktoś pójdzie po rozum do głowy i parę sztuk na sklep zamówi.Mogę powiedzieć ,że jeden ze sklepów ponoć ma mieć je, za parę dni. Sorry za konspiracje ,ale nie będę się wcinać w plany handlowe -a jak coś nie wyjdzie ? Jeśli je będą mieli fizycznie (i nikt nie doniesie o tym wcześniej ) to natychmiast dam cynk -ma się okazać dosłownie na dniach .
Pozdrawiam cris
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie -każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
cris
 
Posty: 859
Dołączył(a): sobota, 7 kwietnia 2012, 19:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez Jaro_Su » sobota, 14 kwietnia 2012, 03:21

Cóż, ściągam sobie.

taki efekt tej dyskusji...

:lol:
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 07:51

Re: Kawanishi N1K2-J Shiden Kai z Kopro 1:72

Postprzez Jaro_Su » piątek, 20 kwietnia 2012, 20:04

No i wylądowały dwa, jeden z Niemiec, drugi z Inowrocławia. Ramka A większym i ramka F z mniejszym statecznikiem.

Z pomiarów kabinka jest o 1mm krótsza i 0.5mm węższa niż Hase, ładniej zrobiony tył. Dla kronikarskiej rzetelności można powiedzieć, że statecznik hasegawy zaczyna się gdzieś w połowie pomiędzy statecznikiem z ramki A i F :) Aoshimy.

Jakość detali wytłoczonych na dole skrzydła wprost mnie rozczuliła

8-)

Inaczej dzięki tej dyskusji dorwałem dwa fajne i unikatowe modele. Dzięki wszystkim.....

:lol:
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 07:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - in-boxy, nowości, opinie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości