Junkers Ju87

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Junkers Ju87

Postprzez Ireneusz » niedziela, 20 maja 2012, 09:08

Witam,szukam schematu malowania Ju87 na którym latał w Kampanii Wrześniowej 39 Frank Neubert z I./StG 2 Immelmann .Konkretnie godło i oznaczenie literowe(to jest pilot który zestrzelił P.11c kpt. Medweckiego)
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Reklama

Re: Junkers Ju87

Postprzez pik » niedziela, 20 maja 2012, 16:51

Samolot Neuberta nosił ponoć oznaczenie T6+GK. Malowanie powinno być typowe, segemtowe RLM 70/71, także bez problemu można odtworzyć wygląd tej maszyny. Tutaj jest np interpretacja niemieckiego modelarza: http://www.modellversium.de/galerie/9-flugzeuge-ww2/806-junkers-ju-87-b-1-stuka-italeri.html .
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Junkers Ju87

Postprzez Ireneusz » niedziela, 20 maja 2012, 19:35

Dzięki
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Re: Junkers Ju87

Postprzez Kuba P. » niedziela, 20 maja 2012, 19:51

I podobno był to B-1. Czyli inne śmigło (metalowe, wąskie) i teoretycznie brak rozchylanych żaluzji za chłodnicą pod kadłubem.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Junkers Ju87

Postprzez Soris000 » niedziela, 20 maja 2012, 20:04

I inne rury wydechowe. Jeśli się nie mylę.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Junkers Ju87

Postprzez Kuba P. » niedziela, 20 maja 2012, 20:06

Teoretycznie też i rury. Dzięki za uzupełnienie, zapomniałem :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Junkers Ju87

Postprzez Ireneusz » niedziela, 20 maja 2012, 20:13

czyli ,żeby zrobić z Italerki Ju87B-2 w 1/48 ,za dużo przeróbek,muszę szukać malowania do B-2 z września 39.Dzięki za informację .
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Re: Junkers Ju87

Postprzez Aleksander » niedziela, 20 maja 2012, 20:27

Problem jest taki, że z tego co mi wiadomo, B-2 jeszcze nie było w produkcji we wrześniu 1939 - a przynajmniej nie było ich w eskadrach. Dla polskiego września charakterystyczny jest B-1, ale - o ile wiem - nikt tej wersji nie robi.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8804
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Junkers Ju87

Postprzez Kuba P. » niedziela, 20 maja 2012, 20:28

A Hasegawa? Chyba właśnie Hase ma w ofercie B-1 (miała?)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Junkers Ju87

Postprzez Aleksander » niedziela, 20 maja 2012, 20:32

Tego nie wiem na pewno, ale kiedyś też próbowałem zrobić "partnera" dla P.11 z Junkersa Ju-87 B i taka informacja do mnie dotarła. Pewnie też zależy od skali, o której mówimy (miałem na myśli 1/48)
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8804
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Junkers Ju87

Postprzez Ireneusz » niedziela, 20 maja 2012, 20:39

Trudno nie będę przerabiał,zrobię z Francji 40r
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Re: Junkers Ju87

Postprzez marder » niedziela, 20 maja 2012, 21:10

Kuba P. napisał(a):Teoretycznie też i rury.

Nie teoretycznie, a praktycznie jeśli chodzi o wczesną wersję B-1, ponadto miały też inną osłonę chłodnicy glikolu, co widać także i na zamieszczonym przez ciebie zdjęciu ;o) Dopiero w późnej serii produkcyjnej wprowadzono żaluzje.
We wczesnej wersji występowała też syrena sztuk jeden, montowana na lewej goleni podwozia, a dwie, na obu goleniach zaczęto montować w późnej wersji B-1.
Reszta tak jak już koledzy wymienili.
Rafał B - Entuzjasta HIPS-u
marder
 
Posty: 661
Dołączył(a): niedziela, 27 stycznia 2008, 19:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Junkers Ju87

Postprzez Soris000 » niedziela, 20 maja 2012, 21:16

Temat na zestaw do konwersji.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Junkers Ju87

Postprzez Kuba P. » niedziela, 20 maja 2012, 21:26

marder napisał(a):Nie teoretycznie, a praktycznie jeśli chodzi o wczesną wersję B-1, ponadto miały też inną osłonę chłodnicy glikolu, co widać także i na zamieszczonym przez ciebie zdjęciu Dopiero w późnej serii produkcyjnej wprowadzono żaluzje.


Teoretycznie, bo różnicą między B-1 a B-2 jest właśnie silnik. Są zdjęcia samolotów z metalowym, przestawialnym śmigłem Hamilton (B-1) i żaluzjami właściwymi dla B-2 i także późnymi rurami. Ponoć te klapki za chłodnicą (lepiej tak napisać, bo Stuka ma prawdziwe żaluzje na wlocie do chłodnicy) były instalowane wcześniej w maszynach produkcji Wesserflug podczas gdy Junkers montował stary typ blach za chłodnicą. Tak samo nowe rury wydechowe weszły do użycia wcześniej i montowano je do silnika Jumo 211 A, ich obecność nie oznacza od razu silnika D (Ju 87 B-2).
Materiał fotograficzny to potwierdza.
Dlatego ja Stukasy B-1 od B-2 odróżniam po śmigle, tu nie ma pudła bo o ile wiem drewniane, przestawialne śmigło Junkersa VS 5 było przystosowane wyłącznie do użycia z silnikiem D, czyli tym z Ju 87 B-2.

Czy sama chłodnica cieczy była inna to nie wiem, jej osłona wygląda dokładnie tak samo (poza klapkami za chłodnicą) ale też nie dam głowy bo Stuka B/R to nie do końca mój temat.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości