Roadster MG K3 Magnette Airfix 1:32

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Roadster MG K3 Magnette Airfix 1:32

Postprzez K.Y.Czart » środa, 1 sierpnia 2012, 20:28

Budując model duże Spitfira Erica Locka, zamierzałem umieścić go na winietce wraz z dwoma figurkami obsługi naziemnej RAF oraz ulubionym samochodem pilotów myśliwskich RAF, charakterystycznym brytyjskim roadsterem, z kierownicą którego siedziałby główny aktor, czyli Eric Lock. Niestety figurki, które zamierzałem wykorzystać w winietce okazały się trochę zbyt duże. Wprawdzie mam nadzieję zmniejszyć je eksperymentując z żywicznymi kopiami, ale na razie winietki nie ma. Został prezentowany roadster, chociaż ofice RAF zupełnie nie przypomina Locka. Niestety nie znalazłem nigdzie główki przypominającej tego sympatycznego dżentelmena. Już po fakcie, okazało się że Lock rzeczywiście jeździł roadsterem, ale innym. Znalazłem informację popartą zdjęciem, że był to Singer Le Mans z 1935. Co więcej bardzo przypominał MG TA, którego modelu brak. Ale jest oczywiście MG TD w 1:32 i już taki sobie kupiłem. Więc może wrócę do winietki. Tymczasem model MG K3 Magnette w skali 1:32 zbudowany z zestawu Airfixa, wspomagany własnymi trawionkami. Za kierownicą figurak z zestawu odziana w lotniczą kurtkę produkcji własnej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam

Krzysiek
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Roadster MG K3 Magnette Airfix 1:32

Postprzez kashato » środa, 1 sierpnia 2012, 20:54

Fajnie zrobiony, podoba mi się mina kierowcy na 4 zdjęciu :D
Avatar użytkownika
kashato
 
Posty: 631
Dołączył(a): wtorek, 5 czerwca 2012, 10:41
Lokalizacja: Błonie, Warszawa

Re: Roadster MG K3 Magnette Airfix 1:32

Postprzez Macio4ever » sobota, 11 sierpnia 2012, 08:33

Niezbyt wygodna skala, bo wszystko małe i raczej uproszczone. Ciekawy modelik i ciekawie wygląda w szczególności w zestawieniu ze Spitem.

Oceniając go czysto po cywilnemu, to bym pomarudził:

- brakuje dobrego wykończenia powierzchni karoserii do błysku, nie pogłębione linie podziału
- Mocowania lamp o ile dobrze widzę mają wciąż szew po formie
- chromy nie są chromami
- zbyt błyszczące fotele i pokrowiec dachu
- chyba został szew po formie na kolektorze wydechowym
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Roadster MG K3 Magnette Airfix 1:32

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 12 sierpnia 2012, 14:24

Macio4ever napisał(a):Oceniając go czysto po cywilnemu, to bym pomarudził:

- brakuje dobrego wykończenia powierzchni karoserii do błysku, nie pogłębione linie podziału
- Mocowania lamp o ile dobrze widzę mają wciąż szew po formie
- chromy nie są chromami
- zbyt błyszczące fotele i pokrowiec dachu
- chyba został szew po formie na kolektorze wydechowym


No wiem... Po cywilnemu to masz oczywiście dużo racji. Problem w tym, że koniec końców nie bardzo wiedziałem, jak uniknąć dysonansu między typowo cywilnym autem, wypucowanym i wypolerowanym, z chromami na glanc, prosto z salonu MG, a typowym Spitfirem z okresu Bitwy o Anglię, u boku którego auto miało pierwotnie stać. I w efekcie wygląd samochodu kłóci się i ze standardami cywilnymi i "wojskowymi". Jasne, że jest sporo czysto technicznych niedoróbek, ale szwów starałem się unikać (choć może i coś zostało :oops: ). Na pewno są ze dwie jamki skurczowe, chrom w paru miejscach się lekko zmatowił czy przytarł, karoseria rzeczywiście nie jest na glanc i zdarte gumy. Ale też nie miało to być w założeniach typowo kolekcjonerskie auto, ale siedmioletnie kabrio zjeżdżone "po wariacku i pijacku" przez lotników. Może przemalowane w jakimś domowym lub lotniskowym warsztacie (orginalnie było niebieskie, nie BRG), może takoż naprawiane czy klepane. ;o) Sam zestaw jest rzeczywiście prościutki. Zrobiłem więc sobie do niego blaszkowe szprychowe koła, ramy szyb, wycieraczki, grill, deskę z zegarami, pasy do zapasu i do maski. Błędy są - fakt, ale to moje debiutanckie autko. Więc robione trochę przez pryzmat lotniczych doświadczeń ;o) . Mam jednak drugi zestaw w pudełku, więc da się go przerobić na pełnoprawnego cywila, jak przyjdzie natchnienie. Dzięki za uwagi - przydadzą się na pewno :)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Roadster MG K3 Magnette Airfix 1:32

Postprzez spiton » niedziela, 12 sierpnia 2012, 14:50

Ja mam takie pytanie. Czy w konfiguracji bez dachu powinna być podwójna szyba ?
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Roadster MG K3 Magnette Airfix 1:32

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 12 sierpnia 2012, 14:58

spiton napisał(a):Ja mam takie pytanie. Czy w konfiguracji bez dachu powinna być podwójna szyba ?


Nie wiem czy powinna. Oryginalnie wszytkie trzy wiatrochrony można było "położyć". Więc można też było "postawić" . U mnie jest to uproszczone do bólu. ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04


Powrót do Pojazdy cywilne - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości