Kuba P. napisał(a):To może prościej, przy otwarciu filtra powietrze wpadało do chwytu i dalej wyprofilowanym tunelem zmierzało do gaźnika i sprężarki.
Przy zamknięciu filtra powietrze wpadało do wlotu tunelu a następnie trafiało do komory silnika i tam zasysane było przez wkład filtrujący. Sam wkład filtrujący znajdował się NAD tunelem, tuż pod krawędzią zbiornika oleju.
Przy rozwijaniu pełnej mocy korzystne było zasysanie powietrza jak najbardziej niezaburzonym przepływem i prostym kanałem, przy starcie czy lądowaniu z zamkniętym filtrem siłą rzeczy przepływ powietrza do sprężarki był nieco zakłócony.
posejdon napisał(a):Kuba P. napisał(a):Przy rozwijaniu pełnej mocy korzystne było zasysanie powietrza jak najbardziej niezaburzonym przepływem i prostym kanałem,
No i pewnie powietrze zassane bezpośrednio było chłodniejsze od tego pobranego z komory silnikowej co również jest korzystne dla osiągów silnika.
Kuba P. napisał(a):Grzesiu, rozwiń temat pls. Bardzo mnie to ciekawi
Tam była jeszcze sprężarka i intercooler, a zależności temperatury mieszanki , ciśnienia doładowania i w efekcie mocy silnika wydają mi się bardziej skomplikowane, chociaż akurat wzrost temperatury powietrza po przejściu przez krótki odcinek komory silnika był jak sądzę zaniedbywalny. Przy obrotach mocy startowej to są dziesiątki metrów sześciennych na minutę
Kuba P. napisał(a):a to:Tam była jeszcze sprężarka i intercooler, a zależności temperatury mieszanki , ciśnienia doładowania i w efekcie mocy silnika wydają mi się bardziej skomplikowane, chociaż akurat wzrost temperatury powietrza po przejściu przez krótki odcinek komory silnika był jak sądzę zaniedbywalny. Przy obrotach mocy startowej to są dziesiątki metrów sześciennych na minutę

ps - Grzesiu - ja wszystko rozumiem tylko ciekawi mnie Twoje pojmowanie tej rzeczywistości i wykładnia. Jak na kozetce proszę
Dzięki!
Grzegorz2107 napisał(a):Pytanie, odpowiedź. Nie poruszam się zbyt pewnie na proponowanym przez Ciebie poziomie ogólności.
Kuba P. napisał(a):Dziękuję!
Grzegorz2107 napisał(a):Kuba P. napisał(a):Dziękuję!
Ależ proszę.

Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
