Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Arkady72 » środa, 26 września 2012, 12:07

Kuba P. napisał(a):
kkrop napisał(a):Po tych dwóch modelach przekonałem się, że modelarstwo to fantastyczna sprawa. :)


To jest Drogi Imienniku podstawowe i najważniejsze - o to chodzi :)
Wiadomo, że każdy z czasem nabiera wprawy i poprawia się, to normalne.

Grunt, że cała ta zabawa Ci się podoba i bankowo każdy kolejny model da Ci o wiele, wiele więcej zadowolenia bo będa postępy.

Powodzenia.
k.

Podoba mi się Twoja ewolucja ;o) .
Pozdrawiam
Artur
Tworzona dziś przyszłość będzie naszą teraźniejszością!
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 09:27

Reklama

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 26 września 2012, 12:09

Kuba P. napisał(a):
Obawiam się, że kierowanie się w stronę wydechów z nierdzewki i samochodowych/motocyklowych nie ma żadnego sensu.:


Ktoś oprócz ciebie to robi?


Kuba P. napisał(a):[1] Taki samolot żył na tyle krótko, że rury wydechowe nie miały kiedy zardzewieć;

Czasem kilka lat. Nawet w polskich dywizjonach zdarzały się maszyny latające rok. Z tym życiem różnie bywało.
We wrześniu 1940 roku Czesi stracili np. Hurricane wyprodukowane w grudniu 1937.



Kuba P. napisał(a): Same rury były na tle krótkie, że nie były narażone na działanie takich warunków jakie panują w wydechu samochodu i nie powinno się ich wyglądów porównywać;;

Długotrwała ekspozycja na wysoką temperaturę i agresywne spaliny jest ważniejsza niż schemat budowy.

Kuba P. napisał(a):
[3] Sam kolor tych lotniczych rur różni się od koloru wygrzanej stali przez przebarwiony, metaliczny kolor po ciemny ale wciąż połyskujący. Nie ma rdzy, korozji po całości JAK W SAMOCHODZIE.;;

Na zdjęciach jest tyle rdzy, że ją widac. Zamiast zaprzeczac faktom, zastanów się nad przyczynami. I przestań z tymi samochodami.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez tankmania » środa, 26 września 2012, 12:22

Grzegorz2107 napisał(a):
tankmania napisał(a):Ta, jak ci uszczelka pod głowicą strzeli...
Para wodna która odparuje zanim pomyśli żeby stworzyć środowisko elektrochemiczne. Duby smalone waść pleciesz. Żeby zaszła reakcja, para musiałaby się skroplić żeby stworzyć przewodnictwo jonowe..


Produktem spalania benzyny jest też woda...


W tym co zacytowałeś masz odpowiedź.

Grzegorz2107 napisał(a):Polecam poszukanie zdjecia takiej rury od wewnątrz. Zauważysz dośc głębokie wżery, rozwarstwienie, po prostu korozję. Nie od deszczu i wilgoci z atmosfery to się robi.


Rdza - zgorzelina, zgorzelina - rdza. Semantyka, jak nazwiesz kota psem to nie zacznie szczekać.


Grzegorz2107 napisał(a): I na to są zdjęcia, które bez względu jak bardzo będziesz się ze mną spierał, świadczą o korozji.



Oczywiście i dlatego wcześniej zaznaczyłem.

tankmania napisał(a):Prawdopodobnie Kuba ma rację, nie za bardzo ma się jak tworzyć rdza na używanym sprzęcie.



Wystarczy czytać ze zrozumieniem, bo jak się pisze tylko po to żeby komuś dowalić to emocje zaślepiają.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Kuba P. » środa, 26 września 2012, 12:52

Grzegorz2107 napisał(a):Długotrwała ekspozycja na wysoką temperaturę i agresywne spaliny jest ważniejsza niż schemat budowy.


Grzesiu, przestań już obracać tego kota ogonem bo skutek będzie taki, że od kręcenia kot się po prostu zrzyga.
Już się tego nie da czytać, kręcisz, kombinujesz i teraz jeszcze doszły agresywne spaliny.
Ja nie chcę mieć do czynienia z agresywnymi spalinami i kocim pawiem.

Lepiej będzie jak pokażę na swoim jak rury malować a Ciebie po prostu należy zostawić z agresywnymi spalinami i życzyć kotkowi dobrego zdrowia.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez tankmania » środa, 26 września 2012, 12:55

Kuba P. napisał(a):Natomiast bardzo na miejscu byłoby opisanie swoich własnych sposobów wykonania rur na modelu, żeby było dobrze, poprawnie i efektownie. Ja wyżej zacząłem.


Nie mam nic na podorędziu zakupionego z odkrytymi rurami żeby przetestować, ale ponieważ lubię modelarstwo popcornowe to:

Tlenek chromu - ciemno-czarno-czerwony. Narażony na wysokie temperatury myslę, że jaśniał do nawet żółtawego. Zmodulowałbym te dwa kolory, przykrył "lakierem zabezpieczającym", po czym przetarł żeby wyszły spod lakieru rzeczone "tlenki".
Tak mi podpowiada "wyobraźnia". ;o)
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez shivadog » środa, 26 września 2012, 13:37

Proszę o dyskusję na poziomie.

Przypominam fragment z regulaminu:
III. 6. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania powszechnych zasad kultury wypowiedzi i słowa. Niedopuszczalne jest stosowanie tonu oraz słownictwa poniżającego lub wyszydzającego innych Użytkowników, a także prowadzenie dyskusji w sposób celowy urażający drugą ze stron.

Jeśli ktoś ma poczucie, że nie przekona drugiej strony do swoich racji, najprościej jest zakończyć dyskusję.

Użytkownik Rubber Duck, który okazał się drugim wcieleniem K.Y.Czart'a został zablokowany.
Przypominam, że nie tolerujemy podwójnych, potrójnych itd kont jednego użytkownika.
Żeby nie było niedomówień, myślę, że niezbędne będzie uzupełnienie regulaminu.

Pozdrawiam,

Jerzy
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez K.Y.Czart » środa, 26 września 2012, 14:02

shivadog napisał(a):Użytkownik Rubber Duck, który okazał się drugim wcieleniem K.Y.Czart'a został zablokowany.


No Jerzy, to musiałbyś jeszcze udowodnić. Numer IP to dalece nie wszystko w podonych przypadkach i dobrze o tym wiesz. Ale blokować oczywiście możesz każdego, nawet za pomarańczowe sznurówki w butach, lub w ogóle bez żadnej przyczyny. To już jest zagwarantowane w regulaminie, nie trzeba nic dodawać. Teraz kolej na sprawdzanie metryk, numerów PESEL czy inne zaglądanie w gacie. Powodzenia, ja zmieniam miejsce parkowania - będzie luźniej niektórym ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez waran » środa, 26 września 2012, 14:33

:roll: :roll: :roll: Uczciwość nie boli.
Szmatopłaty ponad wszystko.
waran
 
Posty: 1623
Dołączył(a): piątek, 18 lipca 2008, 07:02
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez K.Y.Czart » środa, 26 września 2012, 14:44

waran napisał(a)::roll: :roll: :roll: Uczciwość nie boli.


Ostrożnie. Jerzy wie o jakich przypadkach mówię, ty nie.
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez greatgonzo » środa, 26 września 2012, 17:51

tankmania napisał(a):
greatgonzo napisał(a):
tankmania napisał(a):

Genearalnie masz rację, to nie jest tak, że sobie po prostu rdzewieje, tylko nie jest całkowicie odporna na rdzewienie w pewnych warunkach.



A no tak, to już jasne. Dzięki. Oczywiście w miejscach potraktowanych wysoką temperaturą powierzchnia ulegała dramatycznej degradacji estetycznej, ale rdza nie pojawiała się tam ani od razu, ani później.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Marek Naja » środa, 26 września 2012, 18:54

Antek lata prawie codziennie, czasem kilka razy dziennie, Orlik stanął w muzeum.
Obrazek
Obrazek
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez tankmania » środa, 26 września 2012, 20:04

greatgonzo napisał(a):A no tak, to już jasne. Dzięki. Oczywiście w miejscach potraktowanych wysoką temperaturą powierzchnia ulegała dramatycznej degradacji estetycznej, ale rdza nie pojawiała się tam ani od razu, ani później.


Wg. mnie to jest właśnie tlenek chromu, czyli warstwa pasywna. Owszem, przypomina rdzę, ale jest podstawowa różnica. Rdza idzie w głąb metalu, tlenek na zewnątrz. Rdza to destrukcja, tlenek warstwa ochronna.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 26 września 2012, 20:51

...
Ostatnio edytowano środa, 26 września 2012, 20:53 przez Jacek Bzunek, łącznie edytowano 1 raz
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 26 września 2012, 20:52

Czy to ten tlenek chromu znaczył na biało belki kadłubowe za wydechami w P-38?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 26 września 2012, 21:01

Jacek Bzunek napisał(a):Czy to ten tlenek chromu znaczył na biało belki kadłubowe za wydechami w P-38?


Nie sądzę. Spaliny zawierają sporo różnych aktywnych substancji w tym bezwodniki żrących kwasów. To jest chyba przyczyna przebarwień.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości