Bf 109 E1 RPM 1/72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Mecenas » środa, 31 października 2012, 09:40

Nowy model Airfixa to wersja E-4 z kanciastą ramą osłony kabiny podczas gdy kolega buduje E-1, osłoną starego typu. Trochę nie bardzo można je zastosować zamiennie moim zdaniem.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Reklama

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Kuba P. » środa, 31 października 2012, 09:45

Można zrobić E-1 z późniejszą osłoną, tą kanciastą.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Mecenas » środa, 31 października 2012, 09:58

Kuba P. napisał(a):Można zrobić E-1 z późniejszą osłoną, tą kanciastą.

Tego nie wiedziałem, dzięki Kuba za sprostowanie.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez pik » czwartek, 1 listopada 2012, 13:02

Akurat wykonanie osłony kabiny w Bf-109 to żaden problem, niezależnie czy kanciastej czy obłej... Wystarczy wyciąć prostokątny kawałek cienkiego pleksi i wygiąć albo na ostro, albo na obło. 10 minut roboty.
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Murek » czwartek, 1 listopada 2012, 14:32

pik napisał(a):Akurat wykonanie osłony kabiny w Bf-109 to żaden problem, niezależnie czy kanciastej czy obłej... Wystarczy wyciąć prostokątny kawałek cienkiego pleksi i wygiąć albo na ostro, albo na obło. 10 minut roboty.
Akurat wykonanie osłony kabiny w Bf-109 to żaden problem, niezależnie czy kanciastej czy obłej... Wystarczy wyciąć prostokątny kawałek cienkiego pleksi i wygiąć albo na ostro, albo na obło. 10 minut roboty.


Jeśli chodzi o dorobienie środkowej, odchylanej części osłony w przypadku gdy np. ta osłona jest w zestawie podzielona na trzy części i środkowa uległa zniszczeniu, nie jest problemem. Jednak osłona z wersji B, C, D, E1, E3 (obła) i późniejsza (kanciasta) różnią się nie tylko środkową częścią, także wiatrochron i część tylna się różnią, bo przekrój osłony na całej długości jest inny. A, jak zrozumiałem, zasugerowałeś wymianę tylko tej otwieranej części.
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Kuba P. » czwartek, 1 listopada 2012, 14:34

Dosc optymistyczne podejscie :) bo z wiatrochronem juz tak ladnie nie pojdzie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez pik » czwartek, 1 listopada 2012, 15:59

jak zrozumiałem, zasugerowałeś wymianę tylko tej otwieranej części.
Dobrze zrozumiałeś, choć masz oczywiście rację. Jeśli mamy owiewkę i tylną część w wersji "kanciastej" to wystarczy delikatne oszlifownie krawędzi. W tym miejscu wypada mniej więcej rama, także zmatowienia szkła nie będzie widać. Co do wiatrochoronu to fakt, wersja bez szkła pancernego różni się, ale nie wiem czy dla kogoś biorącego taki półprodukt modelarski jak zestaw RPM z totalnie skopanym oszkleniem, będzie to specjalnie istotne?
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Kuba P. » czwartek, 1 listopada 2012, 23:12

pik napisał(a):Co do wiatrochoronu to fakt, wersja bez szkła pancernego różni się


Drobna uwaga, ten późniejszy wiatrochron - "kanciaty" - standardowo szkła pancernego nie ma. Doposażenie w pancerną szybę polegało na dokręceniu jej NA szybę czołową w odróżnieniu od wiatrochronów stosowanych w 109 G i K ze standardowo mocowaną szybą pancerną POD szybą czołową.

http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=5176
wersja ze szkłem pancernym

http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=5310
i bez (zwraca uwagę ciekawy kształt pancernej płyty NAD głową pilota)

http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=5576
a tu wcześniejsza osłona, widoczne różnice w kształcie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Voltan » czwartek, 1 listopada 2012, 23:18

pik napisał(a):
ale nie wiem czy dla kogoś biorącego taki półprodukt modelarski jak zestaw RPM z totalnie skopanym oszkleniem, będzie to specjalnie istotne?


Istotne będzie wykonanie tego półmodelu tak dobrze jak tylko potrafię...
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez pik » czwartek, 1 listopada 2012, 23:23

Dobrze Ci idzie Voltan, także trzymamy kciuki! :)
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Voltan » piątek, 2 listopada 2012, 10:14

Wczoraj najazd rodzinny pokrzyzował mi plany pasowania owiewki, ale dzis mam zamiar to nadrobić :)
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Voltan » niedziela, 11 listopada 2012, 23:27

Model w trakcie malowania. Koła z goleniami już są gotowe i kołpak też. Kołpak to był koszmar. To samo wlot powietrza do silnika. Wyciąłem w nim kwadratowa dziurę i wstawiłem pionowe żaluzje. Niestety jest ich mniej niż w było w rzeczywistości, ale wygląda to lepiej niż ten wlot z zestawu RPM.

Pytanie, w jakim kolorze powinny być tarcze kół? Znalazłem kilka rysunków z jasnymi RLM02 ale większość ma czarne.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez robmario » poniedziałek, 12 listopada 2012, 09:04

Voltan napisał(a):Pytanie, w jakim kolorze powinny być tarcze kół? Znalazłem kilka rysunków z jasnymi RLM02 ale większość ma czarne.

Tarcze kół czarne z lekkim połyskiem jak na wspólczesnych felgach niemieckich samochodów (VW, Opel). :)
Jak zawsze witam Mariusz Łukasik
Obrazek
Avatar użytkownika
robmario
 
Posty: 274
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 13:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Voltan » piątek, 16 listopada 2012, 13:05

Mam jeszcze pytanie, w jakim kolorze powinny być łopaty śmigła? Kołpak jest w RLM70 w tym malowaniu, wiem że występują też RLM71 i tam są łopaty w RLM71 ale co z łopatami w przypadku gdy kołpak jest RLM70?
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bf 109 E1 RPM 1/72

Postprzez Kuba P. » piątek, 16 listopada 2012, 13:39

Łopaty co do zasady zawsze w kolorze odpowiadającym RLM 70. Kolor kołpaka nie ma znaczenia, łopaty były malowane odpowiednimi lakierami przez poddostawcę (VDM) i montowane w całość przez producenta śmigła.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości