Model 32 produkowało Mitsubishi na pewno, ale czy Nakajima ? Nie ma chyba dowodów na to, przynajmniej ja nie słyszałem nic pewnego o produkcji modelu 32 w Nakajima.
Zdjęć Zer 32 z Rabaul jest bardzo mało. Jest parę fotek z oznaczeniem T2-1xx. Jest jedno takie bardzo dobre zdjęcie pokazujące szereg Zer różnych modeli, w tym 21, 32 i 22 z oznaczeniem T2-1xx i T2-1xxx. Nigdy nie udało mi się go zdobyć w pełnej wersji, a wiem, że taka istnieje bo widziałem.
Zdjęć samolotów z eskorty Yamamoto nie ma i pewnie już nie będzie. Wszystkie malowanki T2-169 i T2-165 to fikcja - nie wiadomo nawet jak były oznaczone Zera 204 Kokutai. T2 to prawdopodobnie oznaczenie 204 Kokutai, ale nie jest jasne z jakiego okresu i dyskusja na ten temat nie ma sensu. Temat był dyskutowany 28 razy na
http://www.j-aircraft.com i nie udało się niczego nigdy ustalić.
Kolory na Zerach do lata 1943 to kolejna niewiadoma. Zera wychodziły z fabryki w całości na błyszczący oliwkowozielonoszary. Zielone mazy dodawano polowo w Rabaul. Jaka farba ? Zapewne coś z malowań G3M, B5N i D3A czyli jakiś zielony z kamuflaży chińskich. Dlaczego piszę jakiś ? No bo nie ma jak do tej pory uczciwego wzornika do malowan chińskich - jedyne co mamy to obrazy malarzy, którzy malowali obrazy z samolotami. Czy to wiarygodny wzornik ? Nie.
Można brać wzór np. z kawałka skrzydła B5N z Pearl Harbor. Nie była to ani farba Nakajima, ani Mitsubishi, a raczej coś uniwersalnego dla samolotów marynarki.
Zdjęcia UI-105 - Zero model 22 - są bardzo popularne w internecie. Wystarczy w przeglądarce wpisać UI-105 i przełączyć na poszukiwanie grafiki i wyskakuje z tuzin zdjęć tego samolotu. Nie ma żadnego, nawet najmniejszego dowodu, że to samolot Nishizawy. Ktoś kiedyś tak napisał i tak zostało. Legenda zaczęła żyć własnym życiem. Jedyne pewne ujęcie Nishizawy przy samolocie z 251 Kokutai to zdjęcie przy UI-106, jeszcze przed odlotem do Rabaul.
Pozdrawiam
