Szukam potwierdzenia na używanie przez 1 Dywizję Pancerną, Shermanów Firefly Ic ( najlepiej tych z lanym kadłubem ) ? Jest to dla mnie sprawa bardzo uczuciowa, ponieważ mój Ukochany Dziadek, nie żyjący już, służył w tej Dywizji, od początku jej powstania, w kompani warsztatowej. Dla ciekawości, poniżej zdjęcia jedno z kolegą jeszcze ze Szkocji ( mój Dziadek z wąsem ), a drugie już z frontu, pod Falaise :


W związku z tym ( nie jestem specjalista od Shermanów ), moja koncepcja w sprawie modeli Shermana Firefly, była taka ( chcę mieć tylko dwa modele jeden Firefly i drugi A.R.V. Mają to być najlepsze modele tych pojazdów ): Firefly Vc z Tasci :

dokupienie takie samego modelu z Tasci ( Vc Dragona to babol ), konwersji z Legend i zlepienie pojazdu A.R.V.
Ale natrafiłem na taki, ciekawy i podobno poprawiony w stosunku do poprzednich Dragonów, model :

I tu pytanie, czy 1 Dywizja używała tych Firefly Ic ( ten kadłub i tzw. "policzek" na wieży ) ?
Jest już, też taki pięknisty Firefly Ic z Tasci ( preferuję tę firmę, choć oglądając zdjęcia tego "Welded Hull" Dragona, mam dylemat, ładny i z blaszkami ) :

No i poradźcie, proszę. Czy tego Firefly Tasci, którego mam, przerobić na A.R.V z Legendem ( A.R.V. I, były chyba tylko na podwoziach M4A4 ) i dokupić sobie Dragona, jako czołg ? Czy nową Tascę ( podobają mi się te lane kadłuby ) Czy pozostać przy starej wersji - można, na kadłub, dokupić tego Shermana V ( M4A4 ) z Tasci. Ładny jest też ten Dragon i medialny. Widzę, że sprawę włazów przed wieża, w kadłubie Dragon poprawił w tym "Welded Hull". Może ktoś z Was posiada zdjęcia tych Firefly Ic z 1 Dywizji ( "skowyrny" byłby ten lany kadłub ). Przy okazji pytanie : dlaczego Tasca nazywa tego Ic "Composite", przecież ten Ic był robiony na zwykłym, lanym kadłubie, nie przedłużanym, chyba i powinno raczej być Hybrid ? Czy tak ?
No, to się rozpisałem, ale chciałbym w końcu sprawę modeli tych dwóch pojazdów dopiąć do końca.
Pozdrawiam Paweł
P.S Mam model silnika z Resi Cast do Vc, czy Ic miały taki sam silnik ?









