Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Kuba P. » wtorek, 20 listopada 2012, 07:41

Grzegorz2107 napisał(a):Nitowali i zgrzewali. Jakiś nowy mit o zgrzewaniu całego płatowca powstaje? ;o)


Grzesiu, jak się nie zaczniesz uzewnętrzniać to żaden kolejny mit nie powstanie. Nigdzie nie napisałem o "całym płatowcu" więc skończ zanim na dobre się nakręcisz.
O temacie już lepsi napisali, wspominałem o tym:

viewtopic.php?f=12&t=5375&hilit=corsair
http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=76&t=4201
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 20 listopada 2012, 08:21

Linki odszukane przez K. wyjaśniają istotę problemu, nitowany i zgrzewany, a poza tym skręcany. Kwestia tylko, czy jesteś w stanie oddac na modelu te subtelne różnice, trudne do zauważenia nawet na samolocie. Biorąc jeszcze pod uwagę, że za pomocą nitowadła wielu próbuje przecież odwzorowywac nic innego jak linie nitów wpuszczanych...
Jeśli miałbym coś radzic, to jedynym sensownym tutaj rozwiązaniem poprawiającym wygląd poszycia, szczególnie jak planujesz wykończyc go na połysk, jest delikatne pofalowanie powierzchni zamiast totalnego nitowania.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez panflotek » wtorek, 20 listopada 2012, 09:26

Części skręcane, oczywiście jest sens rozróżniać! Śruby niemal wszystkich paneli przykrywających wszystko przed ścianą grodziową i wokół wlotów filtrów powietrza są ta wielkie że w 48ce powinny mimo wszystko wyglądać ciut inaczej niż dziurka po nitowadle. Mam masę fotek F4U z renowacji, odrestaurowanych lub zezłomowanych egzemplarzy gdyby co to pisz.

BTW: Corsair II to LTV A-7 Corsair II wprowadzony na lotniskowce jako następca SCOOTERA, więc faktycznie temat do poprawki.
panflotek
 
Posty: 11
Dołączył(a): wtorek, 26 czerwca 2012, 13:49

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Marek Naja » wtorek, 20 listopada 2012, 09:51

Grzegorz2107 napisał(a):Poza tym zmień tytuł wątku , Corsair II to jednak zupełnie inny samolot. Masz pewnie na myśli Mk.II?

A nie chodzi autorowi wątku o eksportową wersję F4U-1A do FAA - Corsair II?
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 20 listopada 2012, 11:10

Marek Naja napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):Poza tym zmień tytuł wątku , Corsair II to jednak zupełnie inny samolot. Masz pewnie na myśli Mk.II?

A nie chodzi autorowi wątku o eksportową wersję F4U-1A do FAA - Corsair II?


Wiadomo o co chodzi, ale zapis wersji jest błędny. Corsair II to A-7, a Corsair Mk.II to Corsair F4U-1A używany przez FAA.
Zobacz do Wikipedii jak masz wątpliwości. ;o)
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Marek Naja » wtorek, 20 listopada 2012, 11:30

Do której Wikipedii, bo w polskiej brzmi to tak:

Wersje eksportowe
Corsair I - 95 samolotów F4U-1 dla lotnictwa Royal Navy (Fleet Air Arm),
Corsair II - 510 F4U-1A dla Wielkiej Brytanii,
Corsair III - 430 samolotów Brewster F3A-1D,
Corsair IV - 977 samolotów Goodyear FG-1D.

W wersji angielskiej jest mowa o Mk. I-IV ale moim zdaniem jest to tak samo jak z adekwatnym nazewnictwem czołgu M4 Sherman w służbie brytyjskiej. Jedni używają formy Sherman I, II, III, IV, V, a inni Mk. I, II, III... Po co więc kruszyć kopię o taką głupotę skoro autor w pierszym poście zaznaczył, że chodzi o wersję eksportową więc i kwestia "II" jest w tym kontekście jasna.
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 20 listopada 2012, 12:10

Marek Naja napisał(a):W wersji angielskiej jest mowa o Mk. I-IV ale moim zdaniem jest to tak samo jak z adekwatnym nazewnictwem czołgu M4 Sherman w służbie brytyjskiej. Jedni używają formy Sherman I, II, III, IV, V, a inni Mk. I, II, III... Po co więc kruszyć kopię o taką głupotę skoro autor w pierszym poście zaznaczył, że chodzi o wersję eksportową więc i kwestia "II" jest w tym kontekście jasna.


Nie o kruszenie kopii, a precyzję. W modelarstwie, czy zainteresowaniach historią techniki to ciągle istotne i nie nazwałbym tego głupotą, a najwyżej drobnostką o pewnym znaczeniu dla jasności przekazu.
Poza tym to czyni Cię bardziej profesjonalnym i wtajemniczonym ;o) , gdy widzisz , że np. oznaczenie typu Me 109 jest prawidłowsze niż Bf-109.

Z Wiki nie do końca chodzi o cytowanie jako źródła, a umiejętne z niego korzystanie. Wybierz więc Mk.II i będzie OK, bo uniknie się niedomówień i pomyłek. Na razie tytuł wątku mówi bardziej o A-7 Corsair II.

Analogia z Shermanem nie jest taka prosta, bo po wojnie nie powstała zupełnie nowa konstrukcja czołgu średniego o tej samej nazwie. Chyba, że coś przeoczyłem...
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 20 listopada 2012, 12:38

W wielu publikacjach i monografiach poważniejszych niż wikipedia - faktem, że przede wszystkim anglojęzycznych - dla F4U służących w FAA funkcjouje oznaczenie Corsair + rzymska cyfra bez skrótu Mk. Skrót ten znalazłem właściwie tylko w monografiach Kagero i AJ-Pressu i w jednym Ospreyu. Pewnie można przyjąć, że obie formy są równie poprawne i precyzyjne. Bo co zatem z Corsairem IV? To raczej "A7", a właściwie jego brak w tym wypadku, jest kluczowe w rozumieniu tytułu, jako dotyczącego myśliwca z lat czterdziestych.
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Marek Naja » wtorek, 20 listopada 2012, 12:50

Jak zwykle Grzegorz robisz z igły widły. Po tytule tematu ja przynajmniej od razu wiedziałem o jaki samolot chodzi. Chyba, że znasz jakiś zestaw Tamiyi samolotu Ling-Temco-Vought A-7 Corsair II w skali 1:48? I przykład Shermana jest jak najbardziej adekwatny, bo wskazuje na praktykę jednoczesnego stosowania dwóch rodzajów nazewnictwa: z Mk. i bez. Dragon swoje brytyjskie Shermany konsekwentnie nazywa Sherman Mk. III na przykład, a Tasca konsekwentnie Sherman III. Biorąc pod uwagę, która firma robi lepsze modele, to i kwestia nazewnictwa staje się jaśniejsza. A przykład z Mesiem też nie lepszy, biorąc pod uwagę, że co się czyta różne wspomnienia wojenne, to co i rusz pojawia się tam nazwa Me-109. I jakoś sobie radzili, a na pewno dla spadającego gościa w Spicie było to obojętne czy dostał od Me-109 czy od Bf-109. Na dodatek jak ktoś napisze w tytule wątku Me-109 1:48, to też będę wiedział o jakim samolocie mowa. A na razie zamiast zajmować się kwestią głupich nazw dajmy Mariuszowi robić fajny model.
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Paweł Wymysłowski » wtorek, 20 listopada 2012, 14:04

Swego czasu W. Matusiak klarował sprawę odnośnie spitfire'a. Oficjalny brytyjski zapis był Spitfire II, Spitfire V, Corsair II, a Mk. było stosowane jeśli nie była podawana nazwa. Czyli np. "Pilot's notes for Spitfire XIV & XIX", ale "the tear drop hood on later F. Mk. XIV and all FR.Mk. XIV".
Także tytuł jest poprawny (cokolwiek by miało to znaczyć), a że nie dla wszystkich jednoznaczny? Cóż...
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:08
Lokalizacja: Z lasu

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Kuba P. » wtorek, 20 listopada 2012, 14:18

Paweł Wymysłowski napisał(a):a że nie dla wszystkich jednoznaczny? Cóż...


O ile w tytule pojawia się Vought Corsair to jednak sugeruje dość mocno z jakim samolotem mamy do czynienia.
Dla mnie to wszystko jest poprawne i sensowne.
Dzieki za ciekawe wyjaśnienie Paweł.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Sparrow » wtorek, 20 listopada 2012, 14:30

Kuba P. napisał(a):O ile w tytule pojawia się Vought Corsair to jednak sugeruje dość mocno z jakim samolotem mamy do czynienia.
Dla mnie to wszystko jest poprawne i sensowne.

Może jasne, a może nie. Odrzutowy A-7 Corsair II był wytworem firmy Ling-Temco-Vought. Więc może być też mylące. F4U był produktem firmy Chance Vought

Jak napiszesz Mustang, to dla jednych będzie P-51 a dla drugich Ford.
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 650
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 13:08
Lokalizacja: Poznań

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Kuba P. » wtorek, 20 listopada 2012, 14:35

Ale przyznasz, że to mimo wszystko temat zastępczy i wystarczy rzucić okiem już na pierwszy post, żeby wyjaśniło się z czym mamy do czynienia :)

Mam wrażenie, że zdecydowanie bardziej wartościowe dla potrzeb tego forum byłoby przedstawienie tego poszycia Corsaira, np. w wykonaniu Grzegorza2107, który wcześniej wiedziony modelarską wyobraźnią wskazywał "jedyne sensowne" sposoby realistycznego wykonania takiego F4U :mrgreen: .
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Sparrow » wtorek, 20 listopada 2012, 14:46

Jasne. Lepiej róbmy modele!
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 650
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 13:08
Lokalizacja: Poznań

Re: Vought Corsair II 1/48 Tamyia

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 20 listopada 2012, 16:02

Sparrow napisał(a):Może jasne, a może nie. Odrzutowy A-7 Corsair II był wytworem firmy Ling-Temco-Vought. Więc może być też mylące. F4U był produktem firmy Chance Vought

Jak napiszesz Mustang, to dla jednych będzie P-51 a dla drugich Ford.


Jak widac są jednak argumenty za uznaniem tego niejednoznacznego opisu wersji za równouprawniony.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości