Nieuport 28 | scratch | 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez TomekWnęk » wtorek, 13 maja 2008, 14:05

Z tego co pamiętam to atelier nie jest bardzo skomplikowane, chyba na parapecie kawałek białego podkładu plus blendy.

Mi się podoba że ktoś się wybija z pospolitego lepienia, taki trochę sport się robi ;o) Rywalizacja itd.
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez iras67 » wtorek, 13 maja 2008, 14:42

A ja poględzę :P i napiszę że technika opon jeszcze wymaga dopracowania, tzn.odstaje bardzo
od reszty która jest wykonana perfekcyjnie.Może warto zwijając oponkę wsadzić na początku
taką małą równą gumkę recepturkę ;o) edit:zanim zamoczysz w maskolu.
pozdrawiam Ireneusz
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez spiton » wtorek, 13 maja 2008, 18:16

Dawno już moja gęba nie rozdziawiła się tak szeroko w szczerym zachwycie!!!!!!!!
Jeśli chodzi o uwagi merytoryczne , to dodam tylko, że ten grymas oczarowania nie schodzi mi z mojego ryja od kwadransa, i nawet żona się pytała czemu tak dziwnie wyglądam!!

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano środa, 14 maja 2008, 11:26 przez spiton, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez tomek_chacewicz » wtorek, 13 maja 2008, 19:24

iras67 napisał(a):technika opon jeszcze wymaga dopracowania, tzn.odstaje bardzo
od reszty która jest wykonana perfekcyjnie

też odnoszę takie wrażenie
a może lepsze efekty dałoby równe odcięcie końców zaschniętego na walcu maskolu (na obu brzegach oczywiście) i dopiero potem jego zwinięcie...?

Ja poza zachwytem nad doskonałą jakością wykonania Nieuporta Wojtka jestem pod wrażeniem tempa pracy :!: przecież to aktualnie nie jedyny model na warsztacie
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 13 maja 2008, 19:38

gzt napisał(a):...chętnie zobaczyłbym jak wygląda Twoje Wojtku studio fotograficzne.



TomekWnęk napisał(a):...na parapecie kawałek białego podkładu plus blendy.




Jest tak jak opisał Tomek Wnęk. Całe studio to biały karton i dwie blendy po bokach. Nieraz używam też trzeciej blendy od przodu pod kątem trzymanej w ręce.
Potem jeszcze trochę obrabiam zdjęcie w programie graficznym - zazwyczaj rozjaśniam, kadruję, usuwam pyłki, jeśli trzeba to delikatnie wyostrzam.


Obrazek



Obrazek



Obrazek





iras67 napisał(a):...technika opon jeszcze wymaga dopracowania



Zdecydowanie tak. Może nie tyle technika wykonania samej oponki, bo ta wychodzi juz po kilku próbach jako prawie idealny torus.
Problemem jest nałożenie oponki na obręcz. Ten maskol jest bardzo lepki i klei się do wszystkiego, również do obręczy koła. Można mu na obręczy jeszcze w pewnym zakresie zmieniać kształt poprzez "ugniatanie i obtaczanie". Wydaje się, że w tej obręczy jest jakby za mało miejsca na oponkę i są w tej oponce naprężenia wewnętrzne powstałe podczas naciagania. To wszystko w mojej ocenie powoduje zniekształcenie oponki, zdarza się, że oponka wtyskakuje z obręczy.
Przy następnym trawieniu zrobie trochę szersze obręcze (teraz mają 0,7 mm) i przed nałożeniem posmaruję oponke jakimś tłuszczem (masłem?)



edit:
iras67, tomek_chacewicz:

Może sugerowaliście się tym zdjęciem ponizej, które pokazałem bez komentarza. Są na nim pokazane efekty wszystkich prób z oponkami, aż do uzyskania zadowalającego efektu. Dobra oponka jest pod zmontowaną obręczą, reszta to proces dochodzenia do niej. Myślałem, że będzie śmiesznie jak coś takiego pokażę... :D


Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez tomek_chacewicz » wtorek, 13 maja 2008, 20:00

wojtek_fajga napisał(a):Problemem jest nałożenie oponki na obręcz

to wszystko wyjaśnia, myślałem, że problemem jest zrobienie równiutkiej opiny ale już po zrobieniu idealnego "ogumienia" nałożenie go to już pestka...

a jak maskol Talensa wypada w porównaniu z produktamu Gunze czy Humbrola? sprawdza się przy zwykłym maskowaniu przed malowaniem?
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez iras67 » wtorek, 13 maja 2008, 20:29

A nie myślałeś żeby oponkę delikatnie psyknąć przed nałożeniem jakimś szarym lub czarnym acrylem i po nałożeniu zmyć wacikiem uzyskując przy okazji efekt przybrudzenia?
Muszę to sam spróbować :P.
Zastanawia mnie jeszcze trwałość tej oponki czy nie popęka lub zmniejszy się z czasem.
i czy przed zanurzeniem pręta nie dodać szarego pigmentu miga i trochę rozpuścić wodą
albo nawet samą szarą acrylową
ps.Zdjęcie szrot- warsztat wulkanizacyjny obłędne :mrgreen:
pozdrawiam Ireneusz
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez tomek_chacewicz » środa, 14 maja 2008, 07:33

Wojtku, a nie próbowałeś zamiast Talensa poszukać w hydraulicznym czarnej uszczelki/oringu o odpowiednich wymiarach?

Ostatnia fotka rządzi :mrgreen: szczególnie najmniej udane opony ;o)
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez portalus » środa, 14 maja 2008, 08:12

Wg mnie opona z maskolu po jakimś czasie zacznie wulkanizować i zmieni kształt oraz zacznie się kleić do wszystkiego.
Lepiej chyba poszukać jak radzi Tomek oringu.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez wojtek_fajga » środa, 14 maja 2008, 08:29

portalus napisał(a):Wg mnie opona z maskolu po jakimś czasie zacznie wulkanizować i zmieni kształt oraz zacznie się kleić do wszystkiego.
Lepiej chyba poszukać jak radzi Tomek oringu.


Masz Macieju jakieś doświadczenia z maskolem w takim zastosowaniu? Jak sądzisz po jakim czasie moze coś się dziać z tym materiałem? Już w tej chwili wszystko się do tej oponki lepi. Ten płyn Talensa, to w kauczuk naturalny (jak wynika z etykiety), czyli materiał z którego w rzeczywistości były wykonywane opony w tamtych czasach.


Jeśli udałoby się opanować technikę barwienia i nakładania bez zniekształcenia tak wykonanych opon, to moim zdaniem jest to super technika, ponieważ można wykonać torusy mając pełną kontrolę nad ich obiema średnicami. Pozostaje oczywiście problem na jaki zwrócił uwagę Maciej - trwałość takiej oponki.

Jest jeszcze kwestia wykonania bieżnika. Pewnie trzeba by wytoczyć wałek z odpowiednimi nacięciami/karbowaniami i na tym wylewać maskol.
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » środa, 14 maja 2008, 08:48

wojtek_fajga napisał(a): trwałość takiej oponki.


humbrolowski maskol nałożony na model, po 5 latach nieco stwardniał, przestał się lepić, stracił na elastyczności i ciężko było go oderwać..
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 14 maja 2008, 10:06

wojtek_fajga napisał(a):
portalus napisał(a):Wg mnie opona z maskolu po jakimś czasie zacznie wulkanizować i zmieni kształt oraz zacznie się kleić do wszystkiego.
Lepiej chyba poszukać jak radzi Tomek oringu.


. Pozostaje oczywiście problem na jaki zwrócił uwagę Maciej - trwałość takiej oponki.

Jest jeszcze kwestia wykonania bieżnika. Pewnie trzeba by wytoczyć wałek z odpowiednimi nacięciami/karbowaniami i na tym wylewać maskol.


A nie spróbowałbyś wulkanizować takiej oponki? Piekarnik powinien wystarczyć...
Za Wiki:

"Wulkanizacja – jest to chemiczny proces sieciowania cząsteczek polimeru prowadzący do otrzymania gumy.

Wulkanizacja tradycyjnych rodzajów elastomerów - zwanych kauczukami opiera się na addycji siarki rombowej do podwójnych wiązań chemicznych węgiel-węgiel występujących zarówno w naturalnych, jak i syntetycznych kauczukach. W wyniku tej reakcji tworzą się wiązania chemiczne C-Sx-C, gdzie x=1-3.

Wulkanizację tę przeprowadza się zazwyczaj mieszając rozdrobnioną siarkę rombową z kauczukiem, a otrzymaną pastę nanosi się na specjalne bębny zwane kalandrami, gdzie w temperaturze ok. 150°C następuje wcześniej wspomniania reakcja sieciowania. Zależnie od warunków wulkanizacji, rodzaju użytego kauczuku i proporcji siarki do kauczuku można uzyskiwać twardsze lub bardziej miękkie rodzaje gumy. Im większa gęstość sieciowania kauczuku, tym mniej elastyczna (twardsza) i wolniej ścierająca się guma."
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez iras67 » środa, 14 maja 2008, 10:33

Wulkanizację przeprowadza się w zamkniętych formach które nadają ostateczny kształt opony
mam wrażenie graniczące z pewnością że ta zwinięta oponka zmieni się w coś nieciekawego w podwyższonej temperaturze bez zamknięcia w formie.
pozdrawiam Ireneusz
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez tomek_chacewicz » środa, 14 maja 2008, 11:14

iras67 napisał(a):mam wrażenie graniczące z pewnością że ta zwinięta oponka zmieni się w coś nieciekawego w podwyższonej temperaturze

dokładnie tak, tym bardziej, że jest jak napisałeś zwinięta z bardzo cienkiej błonki i to może dodatkowo przeszkadzać, może lepiej zachowałby się wulkanizowany torus "odlany" z kauczuku (ale bez formy chyba jednak nie da rady)...

PS. czytałem kiedyś w Modelarzu relację z budowy modelu samochodu w dużej skali(to była stara "Dekawka") i napisano, że modelarz zrobił formy do opon, w których zakład wulkanizacyjny wykonał potem ogumienie
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Nieuport 28 | scratch | 1/48

Postprzez erkamo » środa, 14 maja 2008, 12:54

A nie da sie takich oponek odlac z jakiegos plynnego latexu?
A moze to to samo co maskol? :?
Pozdrawiam

erkamo.

"...Protest Chin przyczyną rozwiązania ONZ, zadłużenie USA..., sprzedaż Alaski dla..." - Juliusz Machulski - wizjoner czy fantasta?
erkamo
 
Posty: 690
Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2008, 22:56

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości