Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Arkady72 » wtorek, 3 czerwca 2008, 08:19

No i stalo sie... Planowalem zrobienie tego modelu juz dawno i wreszcie nadszedl na niego czas. Uzyje jedynie zoom-u Eduarda a malowanie dla WXoT z 302 Dywizjonu z kalek Techmodu ( jesli mi sie nie rozpadna tradycyjnie przy nakladaniu :( .
W zalozeniu model tego najpiekniejszego mysliwca drugiej wojny ma byc szybki i przyjemny.
Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 09:27

Reklama

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez LukaszS » wtorek, 3 czerwca 2008, 08:47

Arkady72 napisał(a):z kalek Techmodu ( jesli mi sie nie rozpadna tradycyjnie przy nakladaniu :( .


Miałem ten zestaw - szkoda nerwów. Polecam malowanie oznaczeń od masek.
Wydaje mi się, że ten spit miał inną baterię (nie baterię, a regulator napięcia - przyp.gzt) za zagłówkiem, nie taką podwójną, ale pojedyńczą, kształtem nieco podobną do zagłówka.

Pokibicujemy :!:
Ostatnio edytowano wtorek, 3 czerwca 2008, 13:19 przez LukaszS, łącznie edytowano 3 razy
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 3 czerwca 2008, 10:19

Bardzo sympatyczny model. Jak pamiętam WX-T to wczesny Mk.Vb z 1941 a więc powinieneś usunąć wzmocnienia nad wnękami podwozia na górnej powierzchni płata.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez gzt » wtorek, 3 czerwca 2008, 12:48

Ja tez miewam problemy z techmodem ale generalnie to nie są takie złe. Pękają jeśli je zmuszam do "zanurzenia" , ten pierwszy moment kiedy dostają wodę jest decydujący. Mysle ze przy odrobinie delikatności dasz sobie rade.

Pasowanie wręgi siedzeniowej jest nieco skopane w tym zestawie, sprawdź owiewkę kabiny czy nie będzie mieć problemów; Ja mam wrażenie ze tam brakuje ok 0.5 mm

Lukasz: za zagłówkiem to regulator napięcia
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez LukaszS » wtorek, 3 czerwca 2008, 13:18

gzt napisał(a):Lukasz: za zagłówkiem to regulator napięcia


:oops: jasne że tak, nie wiem dlaczego napisałem bateria :roll:
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 3 czerwca 2008, 21:52

Sam siebie poprawię, WX-T to późna produkcja, pomylił mi się z ZF-H z tego samego zestawu Techmodu. Wzmocnienia powinny więc zostać.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Arkady72 » środa, 4 czerwca 2008, 18:33

Nareszcie w domku...
gzt
Ja tez miewam problemy z techmodem ale generalnie to nie są takie złe. Pękają jeśli je zmuszam do "zanurzenia" , ten pierwszy moment kiedy dostają wodę jest decydujący. Mysle ze przy odrobinie delikatności dasz sobie rade.

Być może się mylę ale mnie się wydaje, że problem leży w farbach, na które są kładzione te kalki ? Do tej pory próbowałem je kłaść na emalie olejne a te z natury dają nieznaczną ( lub całkiem sporą jak w przypadku Humbroli ) chropowatość powierzchni i nawe sidoluks niewiele tu potem pomaga. Dlatego zamówiłem sobie akryle Gunze i mam nadzieję, że pójdzie lepiej...
gzt
Pasowanie wręgi siedzeniowej jest nieco skopane w tym zestawie, sprawdź owiewkę kabiny czy nie będzie mieć problemów; Ja mam wrażenie ze tam brakuje ok 0.5 mm

Zgadza się - jest za wysoka. Zeszlifowałem ją tak, żeby tylna osłona kabiny pasowała.

Jacek Bzunek
Sam siebie poprawię, WX-T to późna produkcja, pomylił mi się z ZF-H z tego samego zestawu Techmodu. Wzmocnienia powinny więc zostać.

To dobrze bo te wzmocnienia bardzo mi sie podobają :) .
Jacek Bzunek
Bardzo sympatyczny model.

Z tych "samoskładalnych", za to uwielbiam Tamiyę :mrgreen: .
Muszę dodać, że będą żywiczne wydechy Quickboostu. Swego czasu P.Veronika z Airesa mi je ufundowała za moją sugestię wprowadzenia ich do produkcji.
Czekam na nowy kompresor i wspomniany zestaw RAF farb Guzne i relacja ruszy z kopyta.
Jedno pytanko - Tamiya strasznie tajemniczo podaje mieszankę kolorów dla wnętrza kabiny. Rozumiem, że to po prostu interior green ?
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 09:27

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez gzt » środa, 4 czerwca 2008, 18:44

RAF Interior Green ; nie myl z US Interior Green :) ktory jest bardzo ciemny w porownaniu do RAF.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Arkady72 » piątek, 6 czerwca 2008, 20:00

gzt
RAF Interior Green ; nie myl z US Interior Green ktory jest bardzo ciemny w porownaniu do RAF.

Będzie RAF interior green MM authentic.
Pre... ten zrobiony:

Obrazek
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 09:27

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 6 czerwca 2008, 21:17

Nie zapomnij pomalować środkowej części dolnej połówki płata, bo wbrew pozorom coś będzie widać. Możesz też pomyśleć o zrobieniu z kawałka blaszki fragmentu obłego poszycia kadłuba za fotelem pilota.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Arkady72 » sobota, 7 czerwca 2008, 10:55

Jacek Bzunek
Nie zapomnij pomalować środkowej części dolnej połówki płata, bo wbrew pozorom coś będzie widać.


Dziekuję za uwagę, pewnie bym to przegapił...

LukaszS
Wydaje mi się, że ten spit miał inną baterię (nie baterię, a regulator napięcia - przyp.gzt) za zagłówkiem, nie taką podwójną, ale pojedyńczą, kształtem nieco podobną do zagłówka

Chyba jednak jest OK i Tamiya dobrze to odwzorowała. Taki podwójny kształt ( dla każdej wersji V ) widać na poniższym rysunku ze Squadrona:

Obrazek
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 09:27

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Arkady72 » wtorek, 10 czerwca 2008, 18:02

Wnętrzne pomalowane RAF interior greenem. Niedługo przecierka suchym pędzlem, na to półmat i wash.

Obrazek
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 09:27

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 10 czerwca 2008, 18:21

Nie zapomnij podmalować butli ze sprężonym powietrzem do km-ów na aluminium/srebrny.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez LukaszS » wtorek, 10 czerwca 2008, 18:55

Arkady72 napisał(a):na to półmat i wash


Pod wash koniecznie daj błyszczacą, łatwiej się wyciera nadmiar "brudu". Dopiero potem kładź półmat
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: Spitfire Mk. Vb Tamiya 1:48

Postprzez Arkady72 » wtorek, 10 czerwca 2008, 19:15

Jark Gurgul
Nie zapomnij podmalować butli ze sprężonym powietrzem do km-ów na aluminium/srebrny.

Dzięki za cenną uwagę ( instrukcja Tamki o tym nie wspomina :-/ ), na kanadyjskim IPMSie znalazłem dyskusję, że były pozostawione w naturalnym kolorze stali. Swoja drogą w wiekszości źródeł błędnie jest podawane, że są to butle tlenowe...
LukaszS
Pod wash koniecznie daj błyszczacą, łatwiej się wyciera nadmiar "brudu". Dopiero potem kładź półmat

No u mnie na błysku wash wymywa sie od razu cały :mrgreen: , i dlatego aplikuję go na satynę/półmat przez trudniej mi go wymyć i zostaje mi go tyle ile trzeba jak na tej fotce:

Obrazek
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 09:27

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości