P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 13 stycznia 2013, 15:56

Ups!
Co to była za farba?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Grzegorz2107 » niedziela, 13 stycznia 2013, 16:05

Zubu napisał(a):Witam po małej przerwie.
Ostro nastawiałem się, że w ten weekend pomaluje dół i górę i niestety się przeliczyłem...
Wczoraj zabrałem się za pomalowanie góry i pierwszy raz przytrafiła mi się taka przygoda z farbą, że nie byłem w stanie jej rozcieńczyć :cry: Pomalowałem - niestety, model i wyszła totalna kiszka :oops: same farfocle i zwałkowane szczątki farby


Wygląda, że farba się zestarzała.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Zubu » niedziela, 13 stycznia 2013, 16:23

Humbrol Olive Drab 155, nówka sztuka, pierwszy raz otwierana.
F-16 C Academy 1:48
Avatar użytkownika
Zubu
 
Posty: 67
Dołączył(a): poniedziałek, 9 marca 2009, 18:24
Lokalizacja: Srebrne Miasto

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 13 stycznia 2013, 16:38

Zubu napisał(a):Humbrol Olive Drab 155, nówka sztuka, pierwszy raz otwierana.

Czym roźcieńczałeś? Miałem podobne efekta gdy malowałem Humbrolem na Gunze C.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Zubu » niedziela, 13 stycznia 2013, 16:53

Jacek Bzunek napisał(a):Czym roźcieńczałeś? Miałem podobne efekta gdy malowałem Humbrolem na Gunze C.


Wamodem - jak zawsze.
F-16 C Academy 1:48
Avatar użytkownika
Zubu
 
Posty: 67
Dołączył(a): poniedziałek, 9 marca 2009, 18:24
Lokalizacja: Srebrne Miasto

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 13 stycznia 2013, 17:06

Polecam

Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Chudziutki » niedziela, 13 stycznia 2013, 17:08

Zubu napisał(a):Wamodem


I tu jest problem, rozcieńczalnik Wamodu wbrew temu co napisano na etykiecie nie nadaje się do rozcieńczania emalii.
Chudziutki
 
Posty: 560
Dołączył(a): sobota, 22 marca 2008, 09:04

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez mnak24 » niedziela, 13 stycznia 2013, 17:14

Nitro polecam.
"Ja mogę powiedzieć coś na ten temat, że po prostu, że ja na ten temat nic za bardzo nie mogę powiedzieć"

KW-1 zimowy|Tarpon mk. 1|Panther ausf. A|Schwimmwagen|Ju-87 G1|F4F-4 Wildcat|
MiG-21 "Latający ołówek"
Avatar użytkownika
mnak24
 
Posty: 2033
Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 21:30
Lokalizacja: Brodnica/Brzeg

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez shivadog » niedziela, 13 stycznia 2013, 17:40

mnak24 napisał(a):Nitro polecam.

Nigdy w życiu.

To świetna metoda na rozpuszczanie plastiku.
Moze podpowie ktoś kto więcej maluje emaliami.
Ja bym użył terpentyny balsamicznej, lub White Spirit.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez karambolis8 » niedziela, 13 stycznia 2013, 17:59

Polecam ten specyfik, co Jacek Bzunek. Ze wszystkiego co próbowałem jest najlepszy.

Chudziutki napisał(a):
Zubu napisał(a):Wamodem


I tu jest problem, rozcieńczalnik Wamodu wbrew temu co napisano na etykiecie nie nadaje się do rozcieńczania emalii.


Możesz rozwinąć? Najlepszej jakości nie jest, ale rozcieńczać i malować się da...
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Chudziutki » niedziela, 13 stycznia 2013, 18:22

Problem Wamodu polega na tym, że podczas malowania aerografem zbyt szybko "paruje" przez co zamiast farby na powierzchnię modelu dociera coś w rodzaju półsuchego, chropowatego proszku. Przerabiałem to kilka razy i przesiadłem się na akryle :)
Chudziutki
 
Posty: 560
Dołączył(a): sobota, 22 marca 2008, 09:04

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 13 stycznia 2013, 19:50

Chudziutki napisał(a):Problem Wamodu polega na tym, że podczas malowania aerografem zbyt szybko "paruje" przez co zamiast farby na powierzchnię modelu dociera coś w rodzaju półsuchego, chropowatego proszku. Przerabiałem to kilka razy i przesiadłem się na akryle :)


Tu się z szanownym Kolegą nie zgodzę - problem nie leży w rozcieńczalniku a niewłaściwym przygotowaniu farby. Ja często maluję emaliami i bardzo lubię te farby. Używam głównie trzech marek - Xtracolor, Testors i najrzadziej Humbrol.
Rocieńczam rozcieńczalnikiem Wamodu w zasadzie zawsze. Czasem do Xtracolorów używam nitro.
Nitro jak najbardziej nadaje się do rozcieńczenia emalii Humbrol i Testors i można nimi malować uzyskując gładką powierzchnię. Problem tylko w zapachu, jaki mi osobiście nie odpowiada - dlatego Wamod. Nitro nie rozpuści plastiku przy malowaniu aerografem! Nigdy w życiu.
White spirit jest zdecydowanie za suchy, tym nie radzę rozcieńczać.

Tutaj myślę, że problem leży w:

[1] Złym wymieszaniu farby Humbrol w puszce;
[2] Złym doborze ciśnienia, konsystencji i odległości aerografu od modelu.

Proponowałbym kolejnym razem zdecydowanie lepiej rozmieszać farbę w puszce. Można wrzucić do puszki ze 4-5 małych nakrętek czy kulek z łożyska i mieszać przez potrząsanie puszki. Potem w osobnym naczyniu nałożyć z puszki tej rozmieszanej farby np. pipetą do małego naczynia i dodawać rozcieńczalnika wamodu aż do uzyskania konsystencji mleka.
Potem odpowiednio zmniejszyć ciśnienie i malować z bliska. Tu obawiam się farba zasychała w locie bo dysza była daleko od modelu i ciśnienie było za wysokie.

Można spróbować dodać do rozcieńczonej farby trochę olejku terpentynowego, będzie mniej "sucha". Ja używałem nawet medium terpentynowego dodawanego do takiej już rozcieńczonej farby (Testors, Humbrol) i wychodziły mniej matowe.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez Murek » niedziela, 13 stycznia 2013, 20:19

Możliwe, że farba była źle wymieszana lub za gęsta. Ja Humbrole rozcieńczam Mr. Leveling Thinnerem Gunze - nie narzekam.
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez shivadog » niedziela, 13 stycznia 2013, 20:27

Kuba P. napisał(a):Nitro jak najbardziej nadaje się do rozcieńczenia emalii Humbrol i Testors i można nimi malować uzyskując gładką powierzchnię. Problem tylko w zapachu, jaki mi osobiście nie odpowiada - dlatego Wamod. Nitro nie rozpuści plastiku przy malowaniu aerografem! Nigdy w życiu.
White spirit jest zdecydowanie za suchy, tym nie radzę rozcieńczać.


Dzięki za wyprostowanie, moje doświadczenia z pędzlem wskazywały
na duże ryzyko uszkodzenia drobnych części przy stosowaniu nitro.
Widocznie przy aero, sporo tego odparowuje przed kontaktem z tworzywem.
Nitro jest dość mocno agresywne.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: P-39Q Airacobra Eduard 1:48

Postprzez jonnym » niedziela, 13 stycznia 2013, 20:52

Tydzien temu robiłem spita XII humbrolami i to samo bylo z H 64.Ja rozcienczam Benzyna ekstakcyjna i jestem zadowolony.Niestety niektóre farby wymagaja wiecej cierpliwosci w malowaniu.Ja problem rozwiazałem malujac model "na mokro" czyli cały model jest mokry od farby, a tak to ci farba wysycha w powietrzu i sie robi dziadostwo.Na szczescie spita skonczylem i robie moj ulubiony model czyli 109 pactrami a z tymi farbami nie mialem nigdy problemów.
jonnym
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 8 marca 2012, 11:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości