CITROEN XSARA WRC San Remo 2003
Witam, w związku z tym, że prace nad Fordem Focusem RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlosa Sainza zostały zawieszone z powodu oczekiwania na niezbędną chemię postanowiłem rozpocząć budowę samochodu, do którego słynny El Matador przesiadł się po zakończeniu współpracy z fabrycznym team'em Forda.
Rajdówka, której miniaturę chcę zbudować, to CITROEN XSARA WRC z Rajdu San Remo 2003. Zdecydowałem się na ten właśnie rajd, ponieważ udało mi się skompletować kalkomanię na ten samochód w 100%, od tabliczek z rajdu, poprzez odpowiednią grafikę na nadwozie, a na tablicach rejestracyjnych kończąc. Dodatkowo, moim zdaniem Xsary z sezonu 2003 (pierwszego pełnego sezonu fabrycznego zespołu CITROENA w WRC) wyglądały zdecydowanie najbardziej bojowo za sprawą grafiki firm Telefonica MovieStar, które zawsze mi się podobały. Zwycięzcą rajdu był Sebastien Loeb, ale ja buduję auto Carlosa Sainza, ponieważ chciałbym na początek zgromadzić wszystkie jego samochody w specyfikacji WRC tj. Ford Escort WRC, Toyota Corolla WRC, Ford Focus WRC, Citroen Xsara WRC. Poniżej kilka zdjęć rzeczywistego samochodu.



A teraz kilka fotek, kasty po lakierowaniu i oklejaniu kalkami. Na początek wyciąłem otwory na masce i wloty do chłodnicy i oszlifowałem całość pod farbę podkładową. Następnie pomalowałem dach na biało lakierem Pure White firmy Dupli-Color. Kolejna farba po uprzednim maskowaniu zderzaka, dachu i tyłu nadwozia to czerwień 1041W firmy Motip. Na koniec zderzaki oraz tył nadwozia polakierowałem farbą WORLD RALLY BLUE z palety firmy ZERO. Po wyschnięciu i oszlifowaniu "schodków" na łączeniu kolorów, kasta została oklejona stosownymi kalkami (brakuje jeszcze wlotu do kabiny na dachu i plastronu startowego w tym miejscu, ponieważ jego górna część jest naklejona w ten element. Po uzupełnieniu kalkomanii, kasta zostanie polakierowana bezbarwnym TOP COAT. Na dzień dzisiejszy kasta prezentuje się tak:









Jak wszyscy wiem, model to produkcja firmy Heller, więc czeka mnie dużo pracy z podwoziem modelu. Postanowiłem wykorzystać podwozie Peugeota 206 WRC firmy Tamiya (podobnie jak kolega BuJoN) Trzeba będzie troszkę wydłużyć rozstaw osi i będzie pasowało idealnie do kasty Xsary. Opony również będą pochodziły z Tamki. Felgi zostaną Hellerowsie (po odpowiednich modyfikacjach pod piasty Tami), ponieważ kształt ramion i piasty mocującej jest zdecydowanie bardziej podobny do stosowanych w rzeczywistym samochodzie niż felgi od 206 WRC.




































