El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez STI22B » niedziela, 20 stycznia 2013, 11:33

El MATADOR WRC Cars

CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Witam, w związku z tym, że prace nad Fordem Focusem RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlosa Sainza zostały zawieszone z powodu oczekiwania na niezbędną chemię postanowiłem rozpocząć budowę samochodu, do którego słynny El Matador przesiadł się po zakończeniu współpracy z fabrycznym team'em Forda.
Rajdówka, której miniaturę chcę zbudować, to CITROEN XSARA WRC z Rajdu San Remo 2003. Zdecydowałem się na ten właśnie rajd, ponieważ udało mi się skompletować kalkomanię na ten samochód w 100%, od tabliczek z rajdu, poprzez odpowiednią grafikę na nadwozie, a na tablicach rejestracyjnych kończąc. Dodatkowo, moim zdaniem Xsary z sezonu 2003 (pierwszego pełnego sezonu fabrycznego zespołu CITROENA w WRC) wyglądały zdecydowanie najbardziej bojowo za sprawą grafiki firm Telefonica MovieStar, które zawsze mi się podobały. Zwycięzcą rajdu był Sebastien Loeb, ale ja buduję auto Carlosa Sainza, ponieważ chciałbym na początek zgromadzić wszystkie jego samochody w specyfikacji WRC tj. Ford Escort WRC, Toyota Corolla WRC, Ford Focus WRC, Citroen Xsara WRC. Poniżej kilka zdjęć rzeczywistego samochodu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz kilka fotek, kasty po lakierowaniu i oklejaniu kalkami. Na początek wyciąłem otwory na masce i wloty do chłodnicy i oszlifowałem całość pod farbę podkładową. Następnie pomalowałem dach na biało lakierem Pure White firmy Dupli-Color. Kolejna farba po uprzednim maskowaniu zderzaka, dachu i tyłu nadwozia to czerwień 1041W firmy Motip. Na koniec zderzaki oraz tył nadwozia polakierowałem farbą WORLD RALLY BLUE z palety firmy ZERO. Po wyschnięciu i oszlifowaniu "schodków" na łączeniu kolorów, kasta została oklejona stosownymi kalkami (brakuje jeszcze wlotu do kabiny na dachu i plastronu startowego w tym miejscu, ponieważ jego górna część jest naklejona w ten element. Po uzupełnieniu kalkomanii, kasta zostanie polakierowana bezbarwnym TOP COAT. Na dzień dzisiejszy kasta prezentuje się tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak wszyscy wiem, model to produkcja firmy Heller, więc czeka mnie dużo pracy z podwoziem modelu. Postanowiłem wykorzystać podwozie Peugeota 206 WRC firmy Tamiya (podobnie jak kolega BuJoN) Trzeba będzie troszkę wydłużyć rozstaw osi i będzie pasowało idealnie do kasty Xsary. Opony również będą pochodziły z Tamki. Felgi zostaną Hellerowsie (po odpowiednich modyfikacjach pod piasty Tami), ponieważ kształt ramion i piasty mocującej jest zdecydowanie bardziej podobny do stosowanych w rzeczywistym samochodzie niż felgi od 206 WRC.
Ostatnio edytowano wtorek, 22 stycznia 2013, 19:58 przez STI22B, łącznie edytowano 1 raz
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Reklama

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez powerpablo » niedziela, 20 stycznia 2013, 12:32

Cieszę się Piotrek, że wróciłeś do nas po długiej nieobecności. Wyglądałem aktualizacji Forda a przede wszystkim warsztatu C4 a tu proszę niespodzianka.
Heller jak Heller ale można z tego zestawu wycisnąć na prawdę fajny model.
Pokażesz w warsztacie krok po kroku jak przerabiasz płytę podłogową i zawieszenie...przyda i mi się.
mam nadzieję, że będą znacznie częstsze aktualizacje.

EDIT:
Piotrek na AF jest ciekawy warsztacik nie wiem czy oglądałeś ale wrzucam linka:
http://www.automotiveforums.com/vbullet ... p?t=926423

3maj się

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez STI22B » środa, 23 stycznia 2013, 20:13

Cześć, dziś mała aktualizacja prac nad Xsarą. Kasta jest po 3 warstwach TOPCOAT i czeka na finalną, czwartą warstwę. Już w tej chwili połysk lakieru naprawdę cieszy oczyska :)
Udało mi się wydłużyć rozstaw osi pod nadwozie Xsary. Tak jak pisałem wcześniej, zaadaptowałem podwozie z Peugeota 206 WRC TAMIYA, które miało zbyt krótki rozstaw osi. Wydłużenie polegało na przesunięciu tylnych kolumn zawieszenia o jakieś 4-5mm do tyłu, przerobieniu wahaczy i lekkim obniżeniu. Kolejna rzecz, którą udało się zrobić to felgi, które postanowiłem pozostawić z Hellera, ponieważ ich wygląd bardziej odpowiada tym z prawdziwego samochodu niż felgi od 206 Tami (piasty i kształt ramion)
Przeróbka polegała na wywierceniu otworu centrującego (fi2 mm) wstawieniu w niego odpowiedniego trzpienia (fi2,15 mm) standardowego dla felg Tamiya, dzięki czemu udało się osadzić felgi na zawieszeniu Tamki. Poniżej kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez Krzychu126 » czwartek, 24 stycznia 2013, 17:26

Piękna ta bestia :D Wszyscy pokazują świetnie zrobione rajdówki Tamki a tu taki tam Heller,który jak widać też może robić wrażenie. Mi sie bardzo podoba :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Krzychu126
 
Posty: 90
Dołączył(a): wtorek, 24 kwietnia 2012, 17:50

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez daddycustomizer » piątek, 25 stycznia 2013, 00:57

Pięknie wygląda, ale za szybą będzie pewnie widać różnicę że to 206 a nie xsara.
daddycustomizer
 
Posty: 215
Dołączył(a): piątek, 7 maja 2010, 12:02

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez krzysiekg » piątek, 25 stycznia 2013, 01:28

Fajny projekcik. Pokaż trochę warsztatu "od wewnątrz", tj chodzi mi o to dopasowanie podwozia z tamki. Kolor niebieski w Xsarach z 2003 roku to nie był metalik tylko zwykły niebieski:

Obrazek

Obrazek

http://www.ewrc-results.com/foto.php?e= ... talia-2003


Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez STI22B » piątek, 25 stycznia 2013, 06:58

Wnętrze nie będzie wyglądało jak w 206 WRC. Płyta podłogowa zostanie odpowiednio wydłużona w tylnej części, ponieważ jak wiadomo rozstaw osi w Xsarze WRC był większy niż 206 WRC (W 206-ce Peugeot musiał zainstalować potężne wydłużane zderzaki, żeby samochód spełniał wymóg długości minimalnej specyfikacji WRC)
Na dziś płyta podłogowa zostało ogołocona ze wszystkich elementów z 206 WRC i została wklejona płyta bagażnika z Xsary Heller z charakterystycznymi podłużnymi przetłoczeniami (z 206 Tamiya pozostaną tylko pedały sprzęgła, hamulca i gazu :) ), wszystkie pozostałe elementy jak mocowanie koła zapasowego, gaśnice, okablowanie, bezpieczny zbiornik paliwa, deska rozdzielcza a przede wszystkim klatka bezpieczeństwa będą wykonane jak w Xsarze WRC, ponieważ zwłaszcza konstrukcja klatki bezpieczeństwa jest elementem odróżniającym (poza deską rozdzielczą) wnętrza samochodów WRC.
Co do koloru, to rzeczywiście niebieski na zderzakach i tyle nadwozia to zwykł akryl, ale cóż powiem szczerze, że sam świadomie pozwoliłem sobie na to odstępstwo od orginału, ponieważ bardzo podoba mi się ten odcień i chciałem go w końcu sprawdzić na modelu (mam nadzieję, ze koledzy łaskawie wybaczą mi tą małą niezgodność ;o) )

W najbliższym czasie postaram się dodać kilka zdjęć podwozia z wspomniana przeróbką wydłużającą płytę podłogową.
Pozdrawiam
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez krzysiekg » piątek, 25 stycznia 2013, 11:30

Powiem Ci, że w metaliku wygląda znacznie lepiej :)

ps. A co z Focusem?
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez powerpablo » piątek, 25 stycznia 2013, 12:18

Krzysiek dobrze zauważył z tym niebieskim lakierem i tak właśnie się zastanawiam czy kolor niebieski, który jest na modelu forda focusa obok koloru bp green czy by nie pasował. Szukałem troszeczkę w necie jaki to może być kolor na tą cytrynkę ale się nie natknąłem na kod co mógłbym dobrać u lakierników w mieszalni.
A wracając do modelu to Piotrek kawal dobrej roboty jak zwykle - pięknie a podłogę i rozwiązanie techniczne adaptacji podwozia to bym z chęcią zobaczył również.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez STI22B » piątek, 25 stycznia 2013, 18:23

Obiecane zdjęcia wykonanych modyfikacji:
zmodyfikowane felgi i porównanie kół z oponami Hellera i Tamiya
Obrazek

Obrazek

Przesunięty punkt zaczepienia kolumn do wahaczy. Zdecydowałem się na takie rozwiązanie, ponieważ nie chciałem już ingerować w kształt nadkoli płyty podłogowej i uniknąć rozcinania całej płyty w celu jej wydłużenia. Jest to rozwiązanie najprostsze z dostępnych, ale myślę, że daje bardzo dobry efekt.

Obrazek

Kolejna rzecz, to odcięta i wklejona do płyty Tamki, podłoga bagażnika Xsary Hellera.

Obrazek

Obrazek

Elementy zawieszenia będą jeszcze poddane kosmetyce lakierniczej na późniejszym etapie prac. W tej chwili skupiam się nad budową klatki bezpieczeństwa oraz na poprawką kosmetycznym samej podłogi.
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez STI22B » sobota, 26 stycznia 2013, 15:24

Cześć, dziś mała aktualizacja prac nad modelem. Wczoraj wieczorem i dziś zmagałem się z płytą podłogową oraz klatką bezpieczeństwa. Zostały poszerzone nadkola z przodu i z tyłu, ponieważ nadwozie Xsary jest troszkę szersze niż 206 WRC.
Klatka bezpieczeństwa została zbudowana praktycznie od podstaw. Z zestawu Hellera zostało użyte tylko kilka cienkich "rurek", które "wspawałem" w okolicach tylnych nadkoli i podłogi. Główne elementy klatki bezpieczeństwa zbudowałem z dostępnych "rur" zebranych z starych modeli. Po kilku godzinach, przycinania, szlifowania, dopasowywania i klejenia, otrzymałem efekt, który prezentuję na poniższych zdjęciach. Klatka po sklejeniu została pomalowana dwoma warstwami podkładu, a następnie polakierowana na srebrno. Zdjęcia wykonałem praktycznie 30 minut po ostatnim lakierowaniu, więc lakier jest jeszcze lekko mokry.


Klatka bezpieczeństwa została zbudowana na podstawie dokumentacji fotograficznej. W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować za jej dostarczenie koledze Krzyśkowi (szpaku86). Jeśli chodzi o dokumentację fotograficzną to Krzysiek jest zawsze chętny do pomocy:)
Z tego co pamiętam jest to co najmniej 3 rajdówka, do której otrzymałem dokumentację z archiwum Krzyśka. Jeszcze raz serdeczne dzięki za pomoc Krzychu:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez Copycat » sobota, 26 stycznia 2013, 15:40

Ale tutaj to mi się nic nie podoba.
Obrazek
Jakiś bolec w sprężynie, tarcza zlana razem ze szczękami, tak przynajmniej wygląda. Pewnie to wszystko zniknie pod kołami, ale jak już pokazujesz zbliżenie to sobie ponarzekam. Bo tak to reszta fantastycznie.
Copycat
 
Posty: 251
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 09:52

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez STI22B » sobota, 26 stycznia 2013, 16:11

tarcza zlana razem ze szczękami, tak przynajmniej wygląda


W samochodach w specyfikacji WRC i nie tylko były i są stosowane hamulce tarczowe na wszystkie koła, a w związku z tym układ hamulcowy składa się z tarcz i ZACISKÓW. Szczęki hamulcowe są stosowane w układach bębnowych. To taka delikatna mechaniczna dygresja..., że jak już o czymś chcemy napisać, to nazywajmy rzeczy po ich imieniu :P


Jak już pisałem na początku, do budowy modelu zaadaptowałem podwozie z 206 WRC Tamiya, modelu, który był zbudowany na początku mojej przygody z modelarstwem. Stan tarcz jest jeszcze nie poprawiany, ponieważ cały czas pracuję nad modelem. Przed założeniem kół, całe zawieszenie będzie retuszowane, układ hamulcowy również. Zdjęcie miało tylko pokazać co musiałem zrobić z kolumną żeby wydłużyć rozstaw osi, a a razem nie rozcinać całej płyty podłogowej.
Ostatnio edytowano piątek, 1 lutego 2013, 11:29 przez STI22B, łącznie edytowano 1 raz
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez STI22B » niedziela, 27 stycznia 2013, 13:57

Dziś popracowałem nad wnętrzem samochodu, na podstawie zdjęć starałem się odzwierciedlić wyposażenie bagażnika z czasu odcinka specjalnego. Dlatego znalazł się w nim podnośnik wsunięty pod klamry. Poza tym wstawiłem bezpieczny zbiornik paliwa wraz z układem paliwowym, kilka skrzynek, koło zapasowe, gaśnicę z całym układem oraz dźwignię hamulca ręcznego wraz z przewodami hydraulicznymi. Następnym etapem będzie deska rozdzielcza, siedzenia, lewarek zmiany biegów, konsola sterująca na tunelu oraz kilka drobnych detali.
Poniżej kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Postprzez Kazik » niedziela, 27 stycznia 2013, 14:54

Te przewody na ostatnich fotkach to nie za duże przekroje mają.
Co to za instalacje są? Układ gaśniczy i coś jeszcze, zgaduję.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości