F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez karambolis8 » niedziela, 3 lutego 2013, 09:37

Do rycia linii dobra jest taka taśma liniowa firmy Boll albo 3M:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Do kupienia w sklepie lakierniczym.
O samej technice rycia linii masz tutaj:
viewtopic.php?f=76&t=1572
Był jeszcze artykuł na www.modelarstworedukcyjne.pl ale obecnie portal nie działa.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Reklama

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 3 lutego 2013, 13:59

Dzięki, jutro postaram się kupić.
"Dłubanie" lini na razie nieźle wychodzi cyrklem, choć czasami wydaje mi się on zbyt cienki.
Ale ta taśma, jeśli jest odpowiednio sztywna, to bajka.
Co do waloryzacji kabiny - przemyślałem sprawę i jednak zrezygnuję z dorabiania pasów. Po prostu nie dam rady. Fotel w samolocie ma szerokość ok. 4-5 mm, pasy więc musiałyby mieć jakiś milimetr szerokości, klamry półtorej.
No nie potrafię czegoś tak malutkiego "wydłubać" i nie dostać szału przy tym. :)
Dlatego między innymi zawsze wolałem większe skale samolotów.
Tak na marginesie, do mojej F-16 Tamiya dostałem właśnie blaszki. Ależ to pięknie wygląda. Ktoś tu wspominał kiedyś, że lepiej zrobić ten kokpit samemu, bo blaszki wyglądają płasko. Nie zgodzę się. Panele przycisków na blaszkach są wypukłe, wiele paneli składa się z dwóch blaszek. Wygląda to niesamowicie tak na oko, zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez piotr dmitruk » niedziela, 3 lutego 2013, 17:29

piotr dmitruk napisał(a):Wash w te linie.

Solo napisał(a):Podpowiesz mi jak to zrobić? Może gdzieś tu ktoś robił, są jakieś zdjęcia?

Choćby w tym wątku
viewtopic.php?f=32&t=23773&start=0

Solo napisał(a):"Dłubanie" lini na razie nieźle wychodzi cyrklem, choć czasami wydaje mi się on zbyt cienki.

O nie, raczej na pewno jest zbyt gruby.
Co do waloryzacji kabiny - przemyślałem sprawę i jednak zrezygnuję z dorabiania pasów. Po prostu nie dam rady. Fotel w samolocie ma szerokość ok. 4-5 mm, pasy więc musiałyby mieć jakiś milimetr szerokości, klamry półtorej.
No nie potrafię czegoś tak malutkiego "wydłubać" i nie dostać szału przy tym. :)

To kup jakąś blaszkę z barwionymi pasami fototrawionymi. Efekt jest wart wydatku.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 3 lutego 2013, 19:55

Skoro radzisz, to postaram się. Jakieś blaszki zaproponujecie konkretne?
I pytanie dotyczące washa: czytałem sporo o farbach olejnych do linii podziału i pewnie je kupię w tym celu, bo wygląda na to, że to niezła metoda.
Ale co z washem n.p. takiego fotela: czytałem o specjalnych specyfikach do brudzenia. Czy warto coś takiego konkretnego kupić?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Siema » niedziela, 3 lutego 2013, 20:26

Witaj,

Ale co z washem n.p. takiego fotela: czytałem o specjalnych specyfikach do brudzenia. Czy warto coś takiego konkretnego kupić?


Gotowe washe, np MIG albo AK, zastępują Ci farby olejne, które trzeba rozrabiać. Tu masz wszystko już gotowe prosto z buteleczki, wystarczy dobrze wymieszać i można nakładać. Najlepiej na błyszczącą powierzchnię- jest wtedy śliska i masz dobrą kontrolę nad washem. Ja osobiście używam Dark Wash MIGa i jestem zadowolony. Nadmiar czyścisz przy pomocy np white spirit odczekując chwilę po nałożeniu. Ale do każdego koloru możesz dobrać odpowiedni wash i daje to całkiem dobry efekt.
PS. w necie jest film na którym Jimenez pokazuje jak używać tych produktów. Prosto i przyjemnie.

Pozdrawiam
Pozdrawiam!
Paweł Siemaszko
Avatar użytkownika
Siema
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 25 października 2012, 13:28
Lokalizacja: Siedlce/WWA

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 3 lutego 2013, 20:28

Martolo: znowu przybywam!
:)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez kamoris » niedziela, 3 lutego 2013, 20:48

Farby olejne polecam kupić w sklepie Plastyk, al. KEN 92, na warszawskim Ursynowie.
Pełna paleta Van gogha, małe tubki po 6 pln plus można dokupić pędzle i inne ustrojstwa. :)
kamoris
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 17:48
Lokalizacja: Serock

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 3 lutego 2013, 21:11

No nie, skoro kolega poleca washe "firmowe", to już nie będę kombinował.
W związku z tym pytania:
- wybrać washa MIG, czy AK?
- jakie kolory, biorąc pod uwagę dwa modele które mam na warsztacie?
Jakiś ciemny szary, brąz, czarny?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez karambolis8 » niedziela, 3 lutego 2013, 22:16

Wash gotowy, czy ze sklepu dla plastyków? - kolejne pytanie z gatunku ile osób, tyle odpowiedzi. I to i to da się użyć i będzie działać. Zwróć tylko uwagę, żeby wash był olejny - niektórzy producenci mają w ofercie akrylowe. Większa wygoda washa gotowego jest złudna. Rozbełtać farbę przecież każdy potrafi. Jest za to droższy i mniej wydajny. Ale za to masz gotowy kolor pod konkretny kamuflaż :)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 3 lutego 2013, 22:49

Miałem na myśli gotowe, MIG albo AK, bo te są chyba najpopularniejsze.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Voltan » poniedziałek, 4 lutego 2013, 12:17

Ciekawie rozwiązany podzial kadluba ma ten model. Ogladałem też kiedyś MIG'a 15 z hobbyBoss i miał kadlub podzielony na połówke górną i dolną. Trzymam kciuki. Co do łosza to ja używam ostatnio AK i jestem zadowolony.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 4 lutego 2013, 12:22

Ok, ale który dokładnie?
No jest po kilka kolorów w przypadku AK oraz MIG, które w miarę się nadają:

AK: http://www.mojehobby.pl/catalog/Wasche.html
MIG: http://www.mojehobby.pl/catalog/Wash-e.html
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez dewertus » poniedziałek, 4 lutego 2013, 12:58

Stosuję produkty MIG'a: Dark Wash i Neutral Wash - te dwa praktycznie "załatwiają" moje potrzeby w tematyce washowania :)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Voltan » poniedziałek, 4 lutego 2013, 13:17

Ja używam AK do pojazdów DAK, ale dobierałem pod ciemne kolory kamuflazu. Do Twojego modelu może być za ciemny.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 4 lutego 2013, 13:37

Weźcie pod uwagę, że washa będę chyba głównie używać do linii podziału blach, nie wiem czy zaryzykuję inny rodzaj brudzenia.
Na oko te dwa MIGi sprawiają dobre wrażenie, ale może ktośmi coś jeszcze innego poleci.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości