

Bercik napisał(a):Dziękuję, ostatnie pytanie, lepiej na zimne dmuchać - jak wnioskuję z dyskusji, można tym lakierem psikać na olejne i akryle i teoretycznie nic złego stać się nie powinno?

wojtek_fajga napisał(a):Krystian Ciechowicz napisał(a):Błyszczący - ilość koniecznych warstw do położenia w celu uzyskania idealnego połysku ( pod kalki )
To zależy jak chropowata jest powierzchnia, na którą chcesz położyć lakier. Przy dobrze przygotowanej powieszchni - przeszlifowanej i wypolerowanej wystarczy jedna warstwa.Krystian Ciechowicz napisał(a):Problem zalewania linii podziału blach w lotnictwo skala 1/48
Ten lakier zachowuje sie podobnie jak surfacery z puszki - podczas schniecia mocno zmniejszają objętość. Natryśniety lakier zalewa linie, ale po wyschnieciu pojawiaja się ponownie - warstwa lakieru jest dosyć cienka.

Kuba Plewka napisał(a):A czy Gunze robi obecnie jakiś lakier bezbarwny (normalny, do aerografu) bardzo twardy, bardzo odporny?


michal.s napisał(a):Kuba Plewka napisał(a):A czy Gunze robi obecnie jakiś lakier bezbarwny (normalny, do aerografu) bardzo twardy, bardzo odporny?
Robił... Nazywał się C184 i był sprzedawany w słoiczkach po 40ml, bardzo trwały, twardy i odporny, agresywny dla kalkomanii i delikatnych farb.

michal.s napisał(a):Lakier C184 został wycofany z sprzedaży...
Kuba Plewka napisał(a):To były lakiery raczej dla modeli samochodów czy uniwersalne, dobre dla samolotów?
RAV napisał(a):... który znacznie wydłuża schnięcie.

RAV napisał(a):Problemy, o których pisał Kuba (nierówna powierzchnia i matowe zabielenie, występujące w zagłębieniach, np. w przejściu skrzydło-kadłub) rozwiązałem dodając do mikstury ok. 10% zmywacza Wamodu
Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
