F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Mecenas » środa, 6 lutego 2013, 11:39

Solo napisał(a):A jaki kolor farbki?

Brudny. Nie ma algorytmu na to. Ja najczęściej bawię się z czarnym, bardzo szarym, ciemnobrązowym itp. Zależy od tego co ma być washowane, ale do kabiny to chyba w 99% przypadków robiłem wariacje czarnego. Ważne, żeby nie był za mocny, jeśli można tak powiedzieć.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Reklama

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 6 lutego 2013, 11:44

Fotel pomalowałem kolorem khaki, więc spróbuję może go pobrudzić czymś w odcieniach ciemnego brązu.
Jak rozumiem nalezy zrobić to tak:
- położyć rozcieńczony wash na powierzchnię
- poczekać aż trochę przyschnie
- zetrzeć go np. patyczkiem do uczu lekko nasączonym rozpuszczalnikiem?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez karambolis8 » środa, 6 lutego 2013, 11:53

Powierzchnia pod wash musi być błyszcząca, na matowej farbie nie zetrzesz, bo "wejdzie" w farbę. Dodatkowo jeśli używasz washa olejnego na farby olejne, to musisz zabezpieczyć elementy lakierem akrylowym. Poczytaj o washu, akurat ta technika jest opisana na forum bardzo dobrze.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Mecenas » środa, 6 lutego 2013, 12:11

Ja robię miksturę z akryli Vallejo. Nakładam ciecz w konkretne linie czy zagłębienia malutkim pędzelkiem nawet na matową powierzchnię i czekam cierpliwie aż woda odparuje.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 6 lutego 2013, 12:26

Tylko, że ja nie chcę robić przyciemniania jakiś linii czy spzar, a jedynie chcę troszkę przyciemnić fotel, tak aby wyglądał na wytarty, używany.
To będzie takie symboliczne wręcz brudzenie, bo fotel ma szerokość patyczka, więc będzie trudno cokolwiek zawalczyć. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Voltan » środa, 6 lutego 2013, 16:44

To o czym piszesz to filtrowanie, a nie wasch. Przyciemnianie powierzchni, lub nadawanie jej innego odcienia, poprzez pokrywanie rozrzedzoną farbą w rządanym odcieniu to filtrowanie. Wasch natomiast to wpuszczona w zagłebienia i linie podzialu bardzo rzadka ciemna farba, podkreslająca zróznicowanie powierzchni lub podział poszycia. Dletego koledzy piszą, że powierzchnia pod wasch ma byc błyszcząca, aby farba łatwiej weszla w szczeliny, a nie przyciemniła powierzchni. Do kabiny ja bym nie kombinował na Twoim miejscu z dokupowaniem wascha, tylko kropelka ciemnoszarej/ciemnobrązowej/czarnej farby do lakieru bezbarwnego i jazda. jak to wnętrze to nawet możesz uzyc farby wodnej jakiejs plakatówki czy coś w tym stylu.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Siema » środa, 6 lutego 2013, 16:47

Albo suchy pędzel jeżeli chcesz uzyskać delikatnie wypłowiały fotel. PS, z tego co pamiętam, to fotele w Sabre były też z czerwonym obiciem- wygląda to fajnie :)
Pozdrawiam!
Paweł Siemaszko
Avatar użytkownika
Siema
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 25 października 2012, 13:28
Lokalizacja: Siedlce/WWA

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 6 lutego 2013, 17:28

No tak, nie znam nawet niektórych terminów... :)
Ok, chyba masz rację z tym suchym pędzlem, spróbuję to zrobić.
Tylko jakiego koloru użyć do takiego postarzania fotela: ciemniejszego czy jaśniejszego niż kolor fotela?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Siema » środa, 6 lutego 2013, 17:36

Ale suchy pędzel znasz? :mrgreen: Jako metodę oczywiście :)
Weź farbę bazową i dodaj białej odrobinę. Musisz samemu dobrać kolor metodą prób i błędów i według własnego uznania.
Pozdrawiam!
Paweł Siemaszko
Avatar użytkownika
Siema
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 25 października 2012, 13:28
Lokalizacja: Siedlce/WWA

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 6 lutego 2013, 19:39

Znam, tzn. czytałem o tej metodzie tylko.
Biorę na pędzel odrobinę farby, wycieram go tak długo, aż praktycznie na papierze nie zostawia on śladu i dopiero nim dość mocno przecieram krawędzie, które mają potem wyglądać jak otarte. Dobrze mówię?

Pomyslałem sobie, że czarne krawędzie (metalowe) fotela "opędzluję" jakimś metalicznym kolorem, a poduszki w kolorze khaki tak jak napisałeś: khaki plus odrobinę białej. Hmm?

I jeszcze pytanie na przyszłość, bo chciałem zrobić zakupy uzupełniające.
Chodzi mi o te filtry.
Co prawda nie planowałem, ale pewnie mnie zachęcicie do tego, żeby kadłub i skrzydła trochę urozmaicić różnymi zaciekami i przydymieniami, czyli jak zrozumiałem - filtrami.
Wiem, że różne filtry są w sprzedaży, więc czy kupowac jakieś (a jesli tak, to jakie?), czy takie rzeczy zrobię w inny sposób?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tomtre » środa, 6 lutego 2013, 19:49

Na temat filtrów to można doktorat napisać.
Tutaj na przykład niektórzy popełniali latami dzieło zbiorowe:

http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=76&t=1306&p=177636#p177636
Moja cała "kariera" na PWM
- Albatros DIII - viewtopic.php?f=13&t=17001
- Junkers D.I - http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=22657
I to by było wszystko jak do tej pory :)
Avatar użytkownika
tomtre
 
Posty: 309
Dołączył(a): środa, 1 czerwca 2011, 18:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 6 lutego 2013, 20:15

Troszkę już czytałem, przyznaję, ale jestem dalej zielony jak w temacie washa.
Czy do takiego typowego osmolenia samolotu jakiś filtr mi zaproponujecie?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tomtre » środa, 6 lutego 2013, 21:17

Osmolenia filtrem to nie wiem czy zrobisz. Tzn jak się człowiek uprze to i grabiami dół wykopie, ale wiadomo że to nie najlepsza metoda.

Osmolenia możesz zrobić albo malując je aero, albo np suchymi pastelami. Są też takie zestawy co wyglądają jak zestawy cieni do powiek dla kobiet. Też nawet mają takie pędzelki albo gąbki do nakładania.
Mają kolory różnych okopceń w różnych odcieniach. Na przykład coś takiego

http://www.tamiya.com/english/products/87080weathering/index.htm
Moja cała "kariera" na PWM
- Albatros DIII - viewtopic.php?f=13&t=17001
- Junkers D.I - http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=22657
I to by było wszystko jak do tej pory :)
Avatar użytkownika
tomtre
 
Posty: 309
Dołączył(a): środa, 1 czerwca 2011, 18:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 6 lutego 2013, 21:22

To może inaczej: jakie elementy zabrudzeń powinienem spróbować zrobić w tym modelu (poza liniami podziału blach) Waszym zdaniem i jeśli już, to najlepiej czym?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tomtre » środa, 6 lutego 2013, 21:51

Zobacz jak to zrobił Stroju.

http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=16934

Ten samolot nie powinien być raczej "uwalony". Chyba żeby go długo nie myto ;o) Po mojemu to ogranicz się właśnie do okopceń. I jakbym miał to robić to bym na sucho działał pastelą albo pigmentem jakimś.

A w których miejscach to właśnie w galerii i warsztacie Stroja możesz dobrze podpatrzyć. No i w googlach masz milardy zdjęć. W tym całkiem mocno uświnionych gdybyś jednak chciał pójść "na bogato".

Brudząc całą blachę po całości (np jakby miał stać miesiąc na wolnym powietrzu w deszczach) to washem raczej niż filtrem. Zwłaszcza że jedziesz po "blasze". Nigdy nie próbowałem, bo nie miałem potrzeby, ale filtrowanie powierzchni połyskowej raczej nie wychodzi dobrze.
Moja cała "kariera" na PWM
- Albatros DIII - viewtopic.php?f=13&t=17001
- Junkers D.I - http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=22657
I to by było wszystko jak do tej pory :)
Avatar użytkownika
tomtre
 
Posty: 309
Dołączył(a): środa, 1 czerwca 2011, 18:44
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości