F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez kamoris » poniedziałek, 11 lutego 2013, 17:17

Skoro nie lubisz wyważać otwartych drzwi to nie spinaj się przy pierwszym modelu.
Testuj na nim poprostu przeróżne techniki, jedna szczelinę poszpachluj sobie surfacerem, inna CA
a jeszcze inna zwykłą gęstą. Tak samo z malowaniem, testuj sprawdzaj i ucz się.
A jak mało to zakup kilka innych tanich i fajnych modeli i dalej testuj, na pewno koledzy na forum podpowiedzą co warto taniego i przyjemnego w sklejaniu kupić.

Skleisz w ten sposób kilka modeli, nabierzesz praktyki i wyrobisz swoje własne techniki i nawyki. Zobacz przy każdym twoim
pytaniu 10 odpowiedzi i każda inna. To ty sam musisz sobie przemyśleć problem i wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie.
Bo jak tak dalej pójdzie to przy kładzeniu kalek na tym modelu będzie koło 100 stron tematu :).
kamoris
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 17:48
Lokalizacja: Serock

Reklama

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 11 lutego 2013, 17:55

Dobrze, już dobrze - przyjmuję Waszą krytykę i rady i postaram się teraz być bardziej kreatywnym.
Ale zastrzegam sobie prawo do podpytywania "co robić", gdy będę miał co większe wątpliwości, ok?:)

EDIT: jak sądzicie, czy warto pokusić się o oddzielenie powierzchni sterowych na skrzydłach? Są bardzo łądnie zaznaczone, więc wycięcie ich chyba nie byłoby takie trudne...
Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Tofik » poniedziałek, 11 lutego 2013, 18:35

Przyglądam się od początku i parę razy mię korciło ale ugryzłem się w język. Widzę że chcesz złapać wszystkie sroki za ogon. Przy kilku pierwszych modelach powinieneś się skupić na czystym złożeniu prosto z pudła i schludnym pomalowaniu. Już paru takich było co chcieli odrazu cuda robić i ich nie dokończone wątki kurzą się po zapominanych zakamarkach forum :)

Tylko skrzydła są w skali 1:87. ;o)


Naprawdę z tym aż tak źle ?
Jak słodko zostać świrem. Choć przez chwilę Choć przez chwilę łoOłoOoŁ
Tofik
 
Posty: 407
Dołączył(a): wtorek, 8 grudnia 2009, 20:22

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 11 lutego 2013, 18:41

Nie mam zielonego pojęcia: nie mierzyłem ich i nie porównywałem z oryginalnymi rozmiarami samolotu.
Ale spróbujmy:
- długość modelu to 14,7 cm, co daje nam (w skali 1:72) 10,58 m długości
- rozpiętość skrzydeł to 16,4 cm, po przemnożeniu przez skalę daje nam 11,81 m rozpiętości.

Rozmiary oryginału:
- długość: 11,43 m
- rozpiętość: 11,31 m.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez merlin_PL » poniedziałek, 11 lutego 2013, 18:56

Stary ośmieszasz się , albo z innych sobie jaja robisz. Jeżeli faktycznie nie robisz sobie z nas jaj to ja widzę problem i dla mnie jest to problem mentalny. Żaden super modelarz tu nie jest potrzebny. Tu jest potrzebny psycholog z długoletnim stażem. I odcięcie od netu na parę miesięcy.
Zastanawiam się, czy by taniej nie wyszło jakbyś komuś zlecił wykonanie tego modelu. Chociaż jak znam takich jak Ty to zadadzą pytania , komu zlecić , jak przelać kasę.
Szkoda czasu . Zwłaszcza mojego . Jak ktoś ma go w nadmiarze niech Ci doradza.

P.S. Skoro uważasz, że wycięcie powierzchni sterowych nie jest trudne to zrób to . Po co się pytasz. Wiesz wszystko lepiej.
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez spiton » poniedziałek, 11 lutego 2013, 18:58

Na mój gust skrzydła są od wersji E ze slotami. Zdaje się pierwsze F też miały krótsze, tak, że się nie przejmuj.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 11 lutego 2013, 19:01

Nawet gdyby były z krótkie albo za długie, i tak nie dałbym rady niczego z tym zrobić.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Jiloo » poniedziałek, 11 lutego 2013, 19:04

Solo napisał(a):(...)jak sądzicie, czy warto pokusić się o oddzielenie powierzchni sterowych na skrzydłach? Są bardzo łądnie zaznaczone, więc wycięcie ich chyba nie byłoby takie trudne...

Nie wycinaj. Klej i maluj. Na wycinanki będzie jeszcze czas.
| keep-disco-evil |
Avatar użytkownika
Jiloo
 
Posty: 666
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2011, 15:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Grzegorz2107 » poniedziałek, 11 lutego 2013, 19:18

Jiloo napisał(a):
Solo napisał(a):(...)jak sądzicie, czy warto pokusić się o oddzielenie powierzchni sterowych na skrzydłach? Są bardzo łądnie zaznaczone, więc wycięcie ich chyba nie byłoby takie trudne...

Nie wycinaj. Klej i maluj. Na wycinanki będzie jeszcze czas.

Nie wycinaj. :mrgreen:
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Cichociemny » poniedziałek, 11 lutego 2013, 19:41

Tofik napisał(a):
Tylko skrzydła są w skali 1:87. ;o)

Naprawdę z tym aż tak źle ?

Nie.

Solo napisał(a):Nie mam zielonego pojęcia: nie mierzyłem ich i nie porównywałem z oryginalnymi rozmiarami samolotu.
Ale spróbujmy:
- długość modelu to 14,7 cm, co daje nam (w skali 1:72) 10,58 m długości
- rozpiętość skrzydeł to 16,4 cm, po przemnożeniu przez skalę daje nam 11,81 m rozpiętości.

Rozmiary oryginału:
- długość: 11,43 m
- rozpiętość: 11,31 m.

F-86F-40 miał skrzydła o zwiększonej rozpiętości w stosunku do wcześniejszych F-86F-xx. Z 37,12ft (czyli tych podanych wyżej ok. 11,31m) do 39,11ft. Co w skali daje ok. 165mm. Zmienia postać rzeczy, nie?

spiton napisał(a):Na mój gust skrzydła są od wersji E ze slotami. Zdaje się pierwsze F też miały krótsze, tak, że się nie przejmuj.

Na wklejonym wyżej zdjęciu modelu dobrze widać że to są poszerzone skrzydła z wersji F-40 - dodany segment pomiędzy slotami a końcówką skrzydła.
Cichociemny
 
Posty: 2637
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 18:33

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Tofik » poniedziałek, 11 lutego 2013, 20:32

Dzięki za wyjaśnienie , wychodzi na to że Jaho63 tylko straszy ;o)
Jak słodko zostać świrem. Choć przez chwilę Choć przez chwilę łoOłoOoŁ
Tofik
 
Posty: 407
Dołączył(a): wtorek, 8 grudnia 2009, 20:22

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 11 lutego 2013, 20:51

Trochę podciągnąłem dziś robotę, głównie szlifowanie i piłowanie, alebo odwrotnie.

Udało mi się, dosłownie 2 minuty piłowania, umieścić dyszę silnika w kadłubie i wygląda to całkiem nieźle. Przy okazji trochę ją uszkodziłem (przepiłowałem krawędź), ale myślę że to ładnie załatam szpachlą.

Pomny Waszych wskazówke, upchnąłem w dziobie samolotu ile siędało plasteliny, więc mam nadzieję, że samolot nie będzie się przewracać na ogon, zobaczymy.

Ładnie oszlifowałem wszystkie szpary, gdzie użyłem szpachłowki oraz Surfacera i - jestem mile zaskoczony - ten ostatni jednak całkiem nieźle małe szparki likwiduje. Wydaje mi się, że faktycznie zakup Dissolved Putty i Surfacera 1200 oraz dwóch rodzajów kleju CA może okazać się zbędny, bo wychodzi mi na to, że tych szpar i szczelin zostało mi do poprawienia bardzo mało. :)

Na koniec złamałem przyklejony statecznik poziomy, ale udało mi się go ładnie przykleić. :)

I jeszcze pytanie: dziś dostałem Micro Kristal Klear. Użyłem go, ale on jest mlecznobiały. Nie powinien po zaschnięciu stać się przezroczysty?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez dewertus » poniedziałek, 11 lutego 2013, 20:53

Solo napisał(a):I jeszcze pytanie: dziś dostałem Micro Kristal Klear. Użyłem go, ale on jest mlecznobiały. Nie powinien po zaschnięciu stać się przezroczysty?

Modelarstwo to sztuka cierpliwości ;o) poczekaj do jutra...
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 11 lutego 2013, 22:11

Aż się boję zadać pytanie, ale... zadam. :)
Czy jest jakiś dobry patent na malowanie wytłoczonych, bardzo cienkich elementów, na przykład przewodów paliwowych, czy hydraulicznych, albo kabli biegnących po kadłubie?
Mówię o bardzo, bardzo cienkich rzeczach, 1-2 mm grubości, tylko ledwo wypukłych ponad powierzchnię.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tankmania » poniedziałek, 11 lutego 2013, 22:19

Solo napisał(a):Czy jest jakiś dobry patent na malowanie wytłoczonych, bardzo cienkich elementów, na przykład przewodów paliwowych, czy hydraulicznych, albo kabli biegnących po kadłubie?
Mówię o bardzo, bardzo cienkich rzeczach, 1-2 mm grubości, tylko ledwo wypukłych ponad powierzchnię.


Naciąć delikatnie skalpelem granicę elementu i malować cienkim pędzelkiem (dobrym). Tylko tak żeby nie było na nim dużo farby, a żeby był wręcz wilgotny od rozcieńczonej farby. Do tego stopnia, że po jednym pomalowaniu właściwie ledwo widać, że było malowane. I tak kilkanaście razy.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości