F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 11 lutego 2013, 22:21

A co jeśli naciąć się nie da?
Mam na myśli w moim przypadku orurowanie/okablowanie wnęk podwozia i - przede wszystkim - wnęk hamulców aerodynamicznych.
Tam jest tak niewielka, ale jednak siatka przewodów i kabli.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Reklama

modele polskich samolotów

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tankmania » poniedziałek, 11 lutego 2013, 22:26

Solo napisał(a):A co jeśli naciąć się nie da?


Nacinanie jest po to żeby naddatek farby wpłynął w "rowek" zamiast wypłynąć za granicę elementu. Jeżeli opanujesz "wilgotny pędzel"* to nacinanie nie będzie potrzebne.

* problem z takim malowaniem polega na tym, że wydaje się iż on w ogóle nie maluje i dopiero za n-tym razem zaczyna kryć. Większość ludzi nie ma do tego cierpliwości i w pewnym momencie zaczyna walić coraz więcej farby.
Pozytyw polega na tym, że praktycznie nie da się malując w miarę dokładnie wyjechać poza malowany element i jest bardzo precyzyjny.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » wtorek, 12 lutego 2013, 08:14

Hmmm, nie bardzo rozumiem: nie mogę nacinać, więc ten mokry pędzel?
A czym on się różni od suchego pędzla, bo z Twojego opisu wynika, że w zasadzie w ogóle.
Czy możesz mi to jeszcze raz, krok po kroku wyjaśnić?
W przypadku mojego Sabre, te elementy które chcę pomalować są bardzo cienkie i bardzo gęsto upakowane obok siebie, więc nie ma mowy o nacinaniu. Takim mokrym pędzelkiem boję się, że pomaluję wszystko, włacznie ze ściankami, na których są te przewody które chcę pomalować.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tankmania » wtorek, 12 lutego 2013, 08:46

I to jest właśnie tak, nie byłeś nigdy w oborze, nie wiesz gdzie krowa ma mordę, gdzie d..pę, a chcesz im robić inseminację i my mamy Ci wytłumaczyć jak.

Suchy pędzel - farba olejna, wycierasz w chusteczkę żeby ledwo brudził pędzel i robisz przecierkę, czyli ma zostawiać minimalne ilości farby na wystających elementach.

Wilgotny pędzel - farba akrylowa (ja używam pod pędzel tylko vallejo), farba rozwodniona do konsystencji mleka, maczasz pedzel, wcierasz w chusteczkę żeby ledwo malował i malujesz cały element który chcesz wielokrotnie.


Ja nie napiszę już nic dopóki nie zobaczę skończonego modelu. Zrób go tak jak potrafisz, bądź jak, ale zrób. Wtedy będziemy mogli się zastanawiać co zrobiłeś źle, co możesz inaczej, co możesz lepiej, nad czym popracować, a do czego potrzebujesz wprawy. Teraz to jest rozmowa ze ślepym o kolorach.

Zrób tak jak myslisz, że należy zrobić i to będzie punktem wyjścia do dyskusji.

Po prostu weź i zrób bo za chwilę miną dwa miesiące w ciągu których zadałeś dwatysiąceczterystapięcdzięsiątosiem pytań, oraz pomalowałeś 1 (słownie jeden) fotel i skleiłeś 1 (słownie jeden) drążek.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez karambolis8 » wtorek, 12 lutego 2013, 09:19

Tankmania, choć w ostrych słowach, to dobrze mówi. Krzywo pomalowane kabelki na modelu testowym to nie jest koniec świata. Parę postów temu pisałeś, że za bardzo spinasz się na ten model, a teraz znowu to samo. Masz jakąś psychiczną blokadę, przeszkodę w zrobieniu czegoś samemu. Wydaje mi się, że dobrze by było, gdyby na prawdę dotarły do Ciebie dwie rzeczy:

1. nigdy Ci nie wyjdzie idealnie, zawsze coś spieprzysz. Przykład. Mój 30-ty model, Bae Hawk w 1:72. Pół roku już go robię, bo ciągle coś zepsuję. Najpierw źle pomalowałem, i spod czerwonego prześwitywał na przemian szary i biały podkład - nie przewidziałem tego że czerwony aż słabo kryje, mimo że czytałem o tym na forum. Potem połamałem podwozie. Potem przy zmywaniu farby zmyłem też całą szpachlę i musiałem kitować od nowa, potem przy polerowaniu owiewki weszła mi przez szczelinę do środka pasta polerska i musiałem zrywać oszklenie. Przy okazji je połamałem i będę musiał robić vaccu. Ciekawe co dalej :D

2. jak nie spróbujesz i nie zaryzykujesz, to się nie nauczysz. Tutaj przykład obrazkowy:
mój pierwszy kokpit
Obrazek
w moim pierwszym modelu
Obrazek

Cztery modele dalej
Obrazek
Obrazek
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » wtorek, 12 lutego 2013, 10:05

Dobrze, już dobrze - dotarło. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » wtorek, 12 lutego 2013, 20:13

Mały kłopot: przykleiłem owiewkę przy pomocy Micro Kristal Klear i zgodnie z poradami, oczyściłem nadmiar kleju wilgotnym patyczkiem do uszu. Wyszło niezgorzej, ale niestety zasychający klej (on jak zasych to się tak trochę ciągnie, robi gumowaty) spowodował sporo taki drobnych "wiórków" wystających wokół owiewki.
Na pewno podczas malowania częciowo zostanie to skorygowane farbą, ale w tej chwili niezbyt dobrze to wygląda.
Zastanawiam się teraz, czy po zaschnięciu kleju szpachlować to jeszcze płynną szpachlą albo klejem CA.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez grzegorz75 » wtorek, 12 lutego 2013, 20:23

Jak zaszpachlujesz CA to na pewno nic nie będzie widać .
Obrazek
Avatar użytkownika
grzegorz75
 
Posty: 871
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 18:37

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tankmania » wtorek, 12 lutego 2013, 20:35

Solo napisał(a):Mały kłopot...


Niesamowite! Tak dla odmiany?
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 13 lutego 2013, 15:16

Trochę wyprzedzam fakty, ale wolę się spytać: mam kupione jakieś kilkanaście lat temu specyfiki do kalkomanii Micro Set i Micro Sol. Czy to że są tak wiekowe nie zaszkodziło im, mogę je używac?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez kicus » środa, 13 lutego 2013, 15:19

Przyślij mi, wypróbuję na jakiejś niepotrzebnej kalce i ci powiem.
Avatar użytkownika
kicus
 
Posty: 494
Dołączył(a): środa, 23 kwietnia 2008, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 13 lutego 2013, 15:30

Pytam poważnie, bo nie wiem czy tak długi czas nie wpływa na właściwości specyfiku.
Buteleczki był dobrze zakręcone, więc chyba powinno być ok.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez shivadog » środa, 13 lutego 2013, 15:40

Sprawdź, zamiast o wszystko w kółko pytać.
Na pewno masz jakąś kalkę, z której nie będziesz korzystał.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » środa, 13 lutego 2013, 15:50

Naturalnie, że spróbuję, ale sęk w tym, że nigdy tego nie używałem, więc nie wiem jaki powinien być finalny efekt.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez merlin_PL » środa, 13 lutego 2013, 16:06

Finalnym efektem powinna byc dobrze położona kalkomania.
Aczkolwiek rozumiem twoje pytanie ,bo myślę , że na pytaniach zejdzie Ci prawdopodobnie jeszcze kilka lat i wtedy preparaty faktycznie mogą się już zestarzeć.
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości