Dwinmar napisał(a):Witam,
Po wstępnym rozpoznaniu chciałby się upewnić, że takie etapy są potrzebne, żeby uzyskać zadowalający efekt po nałożeniu kalek:
1. lakier błyszczący (Sidolux ?)
2. jakiś płyn przed-kalkowy
3. kładziemy kalki
4. jakiś płyn po-kalkowy
5. lakier matowy.
Dwinmar napisał(a):Czy jakoś można zmniejszyć ilość tych punktów, czy tak ma być? Czy potrzebuję aż trzech 'spotkań' z modelem, żeby położyć kalki (czyli przerwy wielogodzinne miedzy punktami 1-2 4-5) ?
RAV napisał(a):w przerwach można zająć się czymś innym, może nawet bardziej pożytecznym.
Dwinmar napisał(a):Czy to przyśpieszenie to z użyciem suszarki może?
Lysander2007 napisał(a):właśnie przymierzam się do położenia swoich pierwszych kalkomanii stąd też ten post w celu upewnienia się. Sidolux kłaść na całość modelu czy też tylko w miejscu położenia kalki? Logiczne wydaje mi się pokrycie całej powierzchni, ale warto zapytać...
Bathin napisał(a):(...) I da się szybko, mi ten cały proces zajmuje max 2h.
Jiloo napisał(a):Bathin napisał(a):(...) I da się szybko, mi ten cały proces zajmuje max 2h.
Zazdroszczę. Ja mam do położenia na jeden model jakieś 120 kalek.
Od pół roku leży i nie mogę się za niego zabrać

Solo napisał(a):Skoro jest już temat...
Macie jakieś patenty na kładzenie kalek na okrągłych powierzchniach, typu nos samolotu?
W moim F-86 będę musiał położyć dużą kalkę, którą ma leżeć na całym dziobie samolotu i boję się załamań i to, czy jej nie uszkodzę w trakcie przenoszenia.
Solo napisał(a):W moim F-86 będę musiał położyć dużą kalkę, którą ma leżeć na całym dziobie samolotu i boję się załamań i to, czy jej nie uszkodzę w trakcie przenoszenia.

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
