F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 24 lutego 2013, 19:01

Dziś u mnie dzień grodziskiej masakry aerografem mechanicznym.
Jako że zadowolony byłem udanym malowaniem kamuflażu, dziś wziąłem się za coś, co mnie ewidentnie przerosło, czyli malowanie wnęk podwozia oraz hamulców.
Efekt:
Obrazek

Użyłem mieszanki dwóch kolorów farb Tamy, (Park Green i Drab Khaki) a do tego rozcieńczyłęm zbyt mocno, przez co farba źle kryła i zacząłem odruchowo malować "na grubo".
Efekt to rozlana farba pod maskami. Na malowaniach kamuflaży też trochę tego jest, ale poprawięto jutro.
Dziś, przed chwilą, poprawiłem brzuch ptaszyska:
Obrazek

Jak widać, jedno naprawiłem, zepsułem drugie: wnękę przedniej goleni zamaskowałem papierem, który.. przykleił się, do ewidentnie niewyschniętego lakieru. Wygląda to źle, ale jako że nie mam bladego pojęcia jak to wyczyścić, więc może jakoś zaszlifuję i pędzlem poprawię na zielono ponownie. Do tego plastelinka oderwała mi trochęfarby w bocznej goleni, więc pędzelkiem itp.

Gorzej wyglądają wnęki hamulców, jutro biorę się za poprawki:
Obrazek

BTW: owiewka sprawia wrażenie, jakby powoli schła.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Reklama

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Grzegorz2107 » niedziela, 24 lutego 2013, 19:29

Tym razem "teoria" zwyciężyła praktykę nie popartą głębszą refleksją. 8-)
Mam złośliwą satysfakcję, bo ostrzegałem przed dostaniem się wody do kabiny. I radziłem myć bez zanurzania, za pomocą aerografu. 8-) Solo . wiem jak trudno wybrać z tych setek już porad tę co ma sens, to chyba coraz trudniejsze zadanie.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 24 lutego 2013, 19:36

Woda w kabinie to drobiazg, jakoś wyschnie.
Te wnęki koszmarne bolą mnie bardzo.
Do tego ułamałem rurkę pitota na skrzydle i chyba będe musiał kombinować z jakąś szpilką przyciętą zamiast niej.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tomtre » niedziela, 24 lutego 2013, 20:32

Solo napisał(a):Do tego ułamałem rurkę pitota na skrzydle i chyba będe musiał kombinować z jakąś szpilką przyciętą zamiast niej.


Jak już musisz kombinować to zakombinuj lepiej z igłą lekarską. Insulinówki są cieniutkie - nie wiem jak bardzo cienkiej potrzebujesz. W każdej aptece za pare zeta kupisz. Będziesz miał fachową rurkę a nie drut :)
Moja cała "kariera" na PWM
- Albatros DIII - viewtopic.php?f=13&t=17001
- Junkers D.I - http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=22657
I to by było wszystko jak do tej pory :)
Avatar użytkownika
tomtre
 
Posty: 309
Dołączył(a): środa, 1 czerwca 2011, 18:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez merlin_PL » niedziela, 24 lutego 2013, 20:42

Odezwę się . Bo to nie jest tak ,że z tego wątku korzysta tylko kolega Solo. I być może jeszcze ktoś inny początkujący będzie chciał z tego skorzystać. Wcześniej już kilka spraw poruszyłem, ale wątek został wycięty. W relacji jest więcej modelu więc bardziej można skupić się na modelu niż na osobie. Nie można jednak osoby pozostawić bez jakiegokolwiek komentarza.

1. Jest postęp, bo kolega Solo zaczyna coś sklejać. To, że coś zepsuje to akurat najmniejszy problem, bo jest szansa w ten sposób , że się czegoś sam nauczy, wyciągnie wnioski i kolejny model będzie lepszy niż ten. lepszy od tego nie oznacza , że będzie to dobry model. To, że mu malowanie wnęk nie wyszło to żaden wstyd za pierwszym razem, że farbą za grubo pomalował to też żaden wstyd. byleby się uczył i wyciągał wnioski. To cieszy. Spierniczyć malowanie każdemu się zdarza. Ja tez dzisiaj poprawiałem to co zrobiłem 2 dni temu. A jak położyłem błyszczący pod kalki i washa to się zacząłem zastanawiać , czy naprawdę tak miało to malowanie wyglądać.

Dlatego co do modelu :

Popraw co spierniczyłeś tak jak potrafisz i jak uważasz, że będzie lepiej. Jak Ty uważasz , a nie jak Ci inni radzą. Skończ malowanie, połóż kalki , doklej pozostałe elementy . Pokaż co ulepiłeś i będziesz widział co jest do poprawy. I bierz się za kolejny model . Taki sam prosty , bo na razie to jest granica Twoich możliwości. Poćwicz na boku pracę aerografem ,bo dalej Cię nie słucha.

Co mnie martwi to w dalszym ciągu Twoja postawa jako osoby. Facet, ludzie Ci pomagają, a Ty jeszcze masz wyrzuty do nich, że rzekomo ktoś Ci źle doradził, bo coś Ci z modelem nie wyszło. Super pomysł. Wy mi doradzajcie, ja wybiorę sobie sposób, który mi najbardziej odpowiada, a jak nie wyjdzie to zwalę na Was. Masz Facet naprawdę wyjątkowy talent do zrażania do siebie ludzi. Mam nadzieję, ze to nie jest twój największy i jedyny talent.
A Tobie zwyczajnie z modelem nie wychodzi nie dlatego, że ktoś Ci źle doradził tylko dlatego, że :
- w dalszym Ciągu jeszcze bardzo niewiele umiesz .
- w ponieważ bardzo jeszcze niewiele umiesz w dalszym Ciągu nie jesteś w stanie praktycznie zastosować rad, które Ci ktoś daje , ani rozróżnić, które są Ci faktycznie przydatne.
- samodzielność w działaniu to słowo dla Ciebie bardzo obce.

I tyle . A wątek bacznie obserwuję. Postępy w pracach też
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 24 lutego 2013, 20:59

merlin_PL napisał(a):Facet, ludzie Ci pomagają, a Ty jeszcze masz wyrzuty do nich, że rzekomo ktoś Ci źle doradził


Czy mógłbyś wskazać chocby jeden przykład na tym forum, gdy miałem do kogoś pretensje, że mi źle doradził?
To po prostu nieprawda, wymyślasz sobie dziwne rzeczy i masz do mnie pretensje o coś, co nie ma pokrycia w faktach.

merlin_PL napisał(a):Wy mi doradzajcie, ja wybiorę sobie sposób, który mi najbardziej odpowiada, a jak nie wyjdzie to zwalę na Was.


Czy Ty naprawdę czytasz uważnie moje posty, czy tylko wymyślasz sobie nieistniejące sytuacje i traktujesz je jako fakty?
Proszę jeszcze raz o podanie przykłądu, gdy miałem do kogoś pretensje o to, że mi coś nie wyszło.

Podpowiedź: nie było takiej sytuacji, bo jeśli coś schrzanię, to pretensje mam tylko do siebie.
Tyle ode mnie.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez merlin_PL » niedziela, 24 lutego 2013, 21:11

Solo napisał(a):Pisaliście mi tutaj, że samolot przed malowaniem trzeba umyć.
A więc jak?


Uważasz , że ten ton i pytanie było tak do końca OK , czy może bardziej przypomina dąsy rozkapryszonej księżniczki co jej bucik gdzieś spadł i nie może znaleźć :D
Może masz rację , że przesadzam, a może zwyczajnie system ostrzegawczy mi się włączył.
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 24 lutego 2013, 21:17

Gdzie Ty tu widzisz jakiś "ton"?
Pytanie było proste: skoro ktoś twierdzi, że nie powienienem myć modelu, to pytam się jak powinienem postępować, bo kilka dni wcześniej kilka osób twierdziło, że powinienem umyć.
Gdzie tu widzisz jakieś dąsy i pretensje?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez merlin_PL » niedziela, 24 lutego 2013, 21:28

Napisałem ,że być może przesadzam z z oceną Twojej osoby. Ale ja ten wpis odebrałem tak, a nie inaczej.
Co do twojego pytania i faktu , że dostałeś kilka różnych rad na ten sam temat masz prosty dowód , żeby się ich kurczowo nie trzymać. Zrozum z czystej życzliwości Ci radzę. Próbuj rozwiązać problem sam, a pytaj dopiero wtedy gdy faktycznie problemu nie możesz rozwiązać. Ten model jest do testów . Ty masz się na nim nauczyć , a nie zrobić dobry model. Na to przyjdzie jeszcze czas.
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Daniel iceman Gronowski » niedziela, 24 lutego 2013, 21:33

Solo napisał(a):... bo kilka dni wcześniej kilka osób twierdziło, że powinienem umyć.


Bodajże 2 osoby, przy czym jedna z nich dotychczas nie pokazała żadnego gotowego modelu lotniczego i ma problemy emocjonalne.
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tankmania » niedziela, 24 lutego 2013, 21:56

Solo napisał(a):bo kilka dni wcześniej kilka osób twierdziło, że powinienem umyć.


Jedna osoba proponowała Ci "mini kerchera" z benzyną i teraz ma satysfakcję nie wiedzieć czemu. Bo wcześniej Dewertus napisał i podkreślił, że można umyć. Ale nikt nie sugerował żeby go do wiadra wrzucać. Do mycia wystarczy szmatkę zamoczyć, samolot to nie noworodek.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 24 lutego 2013, 22:13

No cóż, poradę dotyczącą mycia wziąłem dosłownie. Teraz będę miał nauczkę.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tankmania » poniedziałek, 25 lutego 2013, 09:37

Solo napisał(a):Teraz będę miał nauczkę.


Właśnie od początku cały czas chodzi o to żebyś miał nauczki, a nie teoryjki.
Olej kabinę, olej wnętrze i mokrą owiewkę, Umyj ten model z farby i pomaluj od nowa, a później znowu umyj i pomaluj, a później jeszcze trzy razy. A jak już będziesz miał w miarę dobrze to poćwicz sobie na nim kalki i co tam chcesz.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 25 lutego 2013, 09:40

Po co zmwyać lakier?
Za dużo mnie malowanie kosztowało pracy. :)
Akurat z samego malowania jestem bardzo zadowolony, jeśli dziś uda mi się poprawić te zabrudzenia, to będzie to wszystko porządnie wyglądać.
Lepsze malowanie zrobię na F-16. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tankmania » poniedziałek, 25 lutego 2013, 09:50

Solo napisał(a):Za dużo mnie malowanie kosztowało pracy. :)


A to sorry, myślałem, że chcesz dojść do wprawy, a nie przeliczasz go na roboczogodziny.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości