CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez Robert Thorz » środa, 6 marca 2013, 18:53

A jak tam dalsze prace nad Canberrą Jurku??? Narazie wygląda całkiem obiecująco. Jako iż mam zamiar dołączyć taki zestaw do mojej kolekcji Brytoli, to był bym wdzięczny jak byś naprowadził mnie na co mam uważac przy zestawach Classica. Zawsze lepiej mieć więcej wiadomości niz później powielać jakieś błędy
Koleżanko/Kolego, jeśli chcesz poznać ciekawych ludzi, których podobnie jak Ciebie pasjonuje modelarstwo zapraszamy w nasze szeregi. Nie jesteśmy elitarnym klubem! Zapraszamy WSZYSTKICH! Zarząd jest do Waszej dyspozycji! Odpowiemy na każde pytanie.
http://www.ipmspolska.org.pl/
Avatar użytkownika
Robert Thorz
 
Posty: 157
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 11:06
Lokalizacja: Ruda Śląska / IPMS Silesia

Reklama

Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez Jurek Greinert » środa, 6 marca 2013, 21:33

Hejka, na razie poszły kalki - jeszcze mokre i się wciągają
Obrazek

wcześniej popracowałem nad drobnicą

Obrazek

I tak przy okazji kalek, zastanawiam się nad żółtymi walkami. Czy nie puścić po znakach. Niestety zdjęcia T.17 to rarytas a już z góry to biały kruk :-> Generalnie wszyscy (są dwa fajne modele na HS) kładą znaki po liniach, zreszta ich przebieg to wielka niewiadoma. Wszystko robiłem na zasadzie dedukcji i łączenia faktów. Instrukcja ( bardzo niejednoznaczna) plus przebieg na innych angielskich Canberrach.

Robert, co do pola minowego to masz T.17 czy inną Canberrę z CA? Generalnie łykniesz go jak bułkę z masłem. W porównaniu do niedawno skończonego Vampira spasowana jest dużo, dużo lepiej. Tam wyglądało jakby wypraski robili w Czechach a żywice na drugim końcu świata. Generalnie trzeba uważać na:
1. połówki mordy i kadłuba sklejamy najpierw na każdą stronę i to jest w miarę oczywiste, tak zrobiłem, ale wloty do silnika skleiłem do kupy a potem wkładając do sklejonego skrzydła bylo trudno dopasować przejście płaskie w płaskie...soo
2. Polecam doklejenie części gondol najpierw do górnej i dolnej części skrzydła przed jego sklejeniem
3. Do obciążenia starczyło 90 gram ale pakowane w mordę przed kabiną (CA poleca - 100 Airfix - 150).
4. Rozmieszczenie kalek dla t.17 WD955 sprawdziłem dokładnie na podstawie zdjęć egzemplarza i myślę że można się wzorować
5. Dodatkowe nieujęte w modelu anteny, pitot, swiatła dla WD955 - sprawdzone i wygoglowane
6. CA błędnie umieszcza okno po prawej stronie ( to za drzwiami wejściowymi) - powinno być tylko z lewej - niestety za późno się kapnąłem.
7. Generalnie model fajny, czasami linie trzeba poprawić, idealnie chwycił geometrię przy doklejaniu usterzeń i skrzydeł - miły zaskok.

CDN...
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1093
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 16:10
Lokalizacja: Gliwice


Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez Jurek Greinert » środa, 6 marca 2013, 23:11

Soris000 napisał(a):Może tutaj coś znajdziesz:


Dzieki, zapomniałem o stronce. Linie "pod znakami" ale znalazłem też nową antenę :lol:
http://ipmscanberrasig.webs.com/apps/photos/photo?photoid=143430077
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1093
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 16:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez Jurek Greinert » czwartek, 7 marca 2013, 22:46

Wash z AK na górę i komory podwozia. Jutro dół.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1093
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 16:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez spiton » czwartek, 7 marca 2013, 22:55

Wnęki podwozia fajne.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez Marcin_Matejko » piątek, 8 marca 2013, 08:55

Wnęki podwozia fajne.

Z detalowane fajnie ale pomalowane zbyt kontrastowo, za dużo washa :-|
Per Aspera ad Astra
IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Avatar użytkownika
Marcin_Matejko
 
Posty: 1420
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 21:56
Lokalizacja: Świdnica

Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez spiton » piątek, 8 marca 2013, 11:23

Mi się ten kontrast podoba ,-)))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez Marcin_Matejko » piątek, 8 marca 2013, 21:25

Jasne to wszystko kwestia gustu, najważniejsze aby się autorowi podobało :idea:
Może faktycznie tak to w rzeczywistości w Canberze wygląda :?:
Per Aspera ad Astra
IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Avatar użytkownika
Marcin_Matejko
 
Posty: 1420
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 21:56
Lokalizacja: Świdnica

Re: CANBERRA T.17 - ClassicAirframes 1/48

Postprzez piotr dmitruk » czwartek, 14 marca 2013, 00:21

Wydzieliłem zdjęcia gotowego modelu do galerii:
viewtopic.php?f=13&t=35056
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości