P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez SKYRAIDER » środa, 20 lutego 2013, 00:06

Tu mi brakuje zasadniczego elementu nożyc.
Obrazek
Marek
Avatar użytkownika
SKYRAIDER
 
Posty: 1111
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 10:26
Lokalizacja: EPTO

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Marcin_Matejko » środa, 20 lutego 2013, 07:59

Odlałem w warsztacie kolegi nowe golenie ze spiżu...
Obrazek


Z tego co się orientuję spiż to rodzaj brązu odlewniczego, a to wygląda na znal po piaskowaniu?

Jaka metodą są wykonywane formy?
Per Aspera ad Astra
IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Avatar użytkownika
Marcin_Matejko
 
Posty: 1420
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 21:56
Lokalizacja: Świdnica

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » środa, 20 lutego 2013, 22:49

SKYRAIDER, faktycznie nie ma w moich"nożycach" zawiasu. Jeszcze nie wiem jak to zrobię ale chyba wykonam nowe blaszki i wkomponuje jakoś zawias. Trochę mi wstyd że to ominąłem :oops:
Odnośnie odlewu goleni to były wykonane metodą wosku traconego. Zrobiłem to w warsztacie u kolegi, który robi odlewy do instrumentów dętych dla znanej wytwórni. Robiłem to pierwszy raz i powiem że sporo z tym roboty. Dla mnie było to doświadczenie i przy okazji robót mojego kolegi mogłem dołączyć swoje maleństwa. Odlewy są po ostygnięciu odcinane od rdzenia i szlifowane w kąpieli z drobnych ceramicznych granulek i mydła przez jakieś kilka godzin. Po takiej operacji już nic z tym nie robiłem, miało to kolor matowego aluminium, ale było bardzo gładkie.
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » czwartek, 28 lutego 2013, 23:16

Zaczynam zabawę z doklejaniem drobnicy. Właściwie to zacząłem od uzbrojenia. Najpierw zostałem niejako zmuszony do modyfikacji już istniejącej nakładki z blaszki aluminiowej i wyprowadzenia z niej trzech rurek pod km-y oraz wyprofilowania tego ustrojstwa. Potem dobrałem rurki o odpowiedniej średnicy, zaczerniłem je, żeby nie malować i nie dodawać grubości a potem skleiłem w całość pilnując wzajemnego ustawienia rurek.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » sobota, 2 marca 2013, 16:08

Troszkę „podłubałem” przy Mustangu. Dokleiłem prawie wszystkie zewnętrzne elementy: klapy, podwozie i kilka innych. A tak to wygląda teraz:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wnętrze kabinki trochę się zakurzyło, trzeba będzie posprzątać przed przyklejeniem owiewki
Obrazek
I jeszcze dwie fotki
klapy
Obrazek
Goleń podwozia
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » poniedziałek, 4 marca 2013, 17:18

Niestety owiewka nie spełniała moich oczekiwań. Rozmontowałem to wszystko wyszlifowałem owiewkę głównie od środka a od zewnątrz usunąłem małe garby, potem wyszlifowałem i wypolerowałem. Przed cała operacją „szkło” było trochę matowe i mało przejrzyste, głównie przez grubość, przekraczającą miejscami 1,5mm. Wygląda dużo lepiej. Ramkę musiałem zrobić drugą bo tamta uległa zniszczeniu, ale nie ma tego złego bo stara ramka była raczej do gruntownej poprawy więc wyszło ok. Uratowałem tylko ten pałąk łączący.
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » wtorek, 5 marca 2013, 12:04

Będę chyba dążył do osiągnięcia podobnego efektu na krawędzi natarcia skrzydła
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Gondol Jerzy » wtorek, 5 marca 2013, 14:06

Ale to chyba jest krawędź natarcia statecznika poziomego B-17.
Gondol Jerzy
 
Posty: 139
Dołączył(a): niedziela, 4 listopada 2012, 18:46
Lokalizacja: z nad Wisły

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » wtorek, 5 marca 2013, 15:17

Możesz mieć rację. Ja tylko chciałem pokazać co będę próbował zrobić ze swoim skrzydłem (też malowanym)
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » środa, 6 marca 2013, 22:16

Zrobiłem światełka sygnalizacyjne na krawędzie skrzydeł. Do ich wykonania użyłem kawałka ramki od „oszklenia” odpowiednio oszlifowałem , wypolerowałem, okleiłem kawałek folią a resztę pomalowałem farbkami transparentnymi. Wielkość tych światełek jest taka jak była na wypraskach przed ich zeszlifowaniem.
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » czwartek, 7 marca 2013, 14:41

Wstępnie poskładany. Mam jeszcze kilkanaście duperelek do doklejenia a potem najgorsze czyli zużycia. Teraz wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » sobota, 9 marca 2013, 17:43

Dorobiłem ostatnie elementy. Rozpoczęta „zabawa” z brudzeniem i zuzyciami
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez tomtre » niedziela, 10 marca 2013, 01:51

Te zbliżenia na fragmenty blach pokazują jak dobry jest to model. Naprawdę super.
Moja cała "kariera" na PWM
- Albatros DIII - viewtopic.php?f=13&t=17001
- Junkers D.I - http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=22657
I to by było wszystko jak do tej pory :)
Avatar użytkownika
tomtre
 
Posty: 309
Dołączył(a): środa, 1 czerwca 2011, 18:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » niedziela, 10 marca 2013, 21:26

Zabrałem się trochę za brudzenie i zużycia. Niespecjalnie to lubię ale niestety te zabiegi nadają rasowego wyglądy. Na początek pokrywy km-ów.
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Marcin_Matejko » niedziela, 10 marca 2013, 22:08

Zabrałem się trochę za brudzenie i zużycia. Niespecjalnie to lubię ale niestety te zabiegi nadają rasowego wyglądy


Jeśli nie lubisz to nie rób :idea:
Zabiegi "brudzingowe" to po części moda, czasami dodają uroku lub efektu ale nie zawsze. Niektórzy modelarze stosują je bezkrytycznie i na swoje widzimisię. Co częściowo mija się z tezą modelarstwa redukcyjnego. Nie każdy samolot jest brudny i wyeksploatowany, czasami zdarzają się samoloty nowe czy zadbane.
"Rasowy wygląd" modelu wcale nie zależy od tego jak bardzo jest utytłany i ile zabiegów malarskich modelarz na nim zastosuje aby go uświnić, "rasowy" znaczy wierny oryginałowi a nie modzie. Oczywiście jeśli mamy "kwity" na to jak nasz oryginał się brudził i chcemy go ubrudzić to możemy, nie ma problemu. Jednak zawsze pozostaje pytanie czy zrobimy to wystarczająco dobrze i czy nawet jeśli to zrobimy dobrze nie zepsuje wyglądu miniatury? Wiele trafnych uwag napisał swego czasu Andrzej Ziober w Aeroplanie warto sięgnąć do tego cyklu artykółów, polecam :idea:
Twój Mustang wygląda bardzo dobrze bez nadmiernych śladów eksploatacji i będzie bił o głowę każdego Mustanga uciapanego metodami "postczołgowymi". Ten panel który pokazujesz na zdjęciach już nie wygląda za ciekawie linie zapuściłeś czarnym co na srebrnym modelu daje zbyt duży kontrast i w efekcie mamy zjawisko kartonowego podziału blach ( to z modeli kartonowych)

Pozdrawiam Marcin
Per Aspera ad Astra
IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Avatar użytkownika
Marcin_Matejko
 
Posty: 1420
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 21:56
Lokalizacja: Świdnica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości