F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » poniedziałek, 17 czerwca 2013, 22:32

Chyba tak.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Reklama

modele polskich samolotów

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Panzer » poniedziałek, 17 czerwca 2013, 23:01

Jeżeli będą otwarte to zadaj sobie zajebiście ważne pytanie: czy będzie widać te niezaszpachlowane ślady po wypychaczach?
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
Panzer

Animal Planet
 
Posty: 2441
Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2008, 15:50
Lokalizacja: Tychy

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez spiton » poniedziałek, 17 czerwca 2013, 23:04

Tablice z zegarami i przełącznikami są OK. Ale reszta trochę surowa. Pooglądaj dobre kokpity w 48 i trochę uplastycznij swoje. Drobne odpryski trochę wasza. I sprawdź co z tymi wypychaczami.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » wtorek, 18 czerwca 2013, 07:16

Panzer napisał(a):Jeżeli będą otwarte to zadaj sobie zajebiście ważne pytanie: czy będzie widać te niezaszpachlowane ślady po wypychaczach?


Chyba nie sądziłeś, że zrobiłem to celowo?
Naturalnie, że te ślady znikną, bo będą zasłonięte przez kadłub.

spiton napisał(a):Tablice z zegarami i przełącznikami są OK. Ale reszta trochę surowa. Pooglądaj dobre kokpity w 48 i trochę uplastycznij swoje. Drobne odpryski trochę wasza. I sprawdź co z tymi wypychaczami.


Surowa?
Oglądałeś kokpity F-5?
Bo ja całą masę.
Zaręczam, że właśnie w tym stylu wyglądają: czyste, niepoobijane, może poza fotelami, które u mnie są mocno zużyte.
Naturalnie mógłbym uplastycznić, ale co i jak, skoro cały kokpit jest zabudowany tablicami?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez karolkonw » wtorek, 18 czerwca 2013, 07:38

Solo napisał(a):Surowa?
Oglądałeś kokpity F-5?
Bo ja całą masę.
Zaręczam, że właśnie w tym stylu wyglądają: czyste, niepoobijane,


Obrazek

Pierwsza trójka wyników googla:D
Nie ma za co
Żołnierze zziębnięci cześc ich pamięci
karolkonw
 
Posty: 1091
Dołączył(a): środa, 23 lutego 2011, 08:38

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » wtorek, 18 czerwca 2013, 07:47

No i?
Słowo daję, nie bardzo widzę jakie tu nadzwyczajne ślady zużycia są?
Serio, chętnie je spróbuję odtworzyć, ale gdzie?
Weź pod uwagę, że mówimy o kokpicie czyli o wannie z fotelami i panelach sterowania.
Czarnych.
Mam je pobrudzić, czy jak?
Bo czym innym będzie zużycie kadłuba w kabinie, jak na tym zdjęciu.
Ale kadłuba jeszcze nie robiłem.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez karolkonw » wtorek, 18 czerwca 2013, 07:55

spójrz na zdjecia i spróbuj jak radzi spiton - przetarcia lekkie wash

http://www.wingsovereurope.com/f-84f_th ... ckpit.html
Żołnierze zziębnięci cześc ich pamięci
karolkonw
 
Posty: 1091
Dołączył(a): środa, 23 lutego 2011, 08:38

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » wtorek, 18 czerwca 2013, 08:09

Hmmm, z tymi zdjęciami nie będę dyskutował, macie rację.
Tylko jak to kurka zrobić: wash na panele? Chyba nie bardzo.
Przetarcia? Suchym pędzlem?
Ale na czym? Tam jest tak ciasno że wszystko zamażę jeszcze...
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez karolkonw » wtorek, 18 czerwca 2013, 08:30

Masz zdjecia masz model masz narzędzia masz zasoby forum WALCZ!
Żołnierze zziębnięci cześc ich pamięci
karolkonw
 
Posty: 1091
Dołączył(a): środa, 23 lutego 2011, 08:38

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez spiton » wtorek, 18 czerwca 2013, 09:12

Robiąc wasz omijaj panele. Dasz rade.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » wtorek, 18 czerwca 2013, 09:14

No dobra, ale gdzie kłaść ten wash poza podłogą (tam zresztą już położyłem), skoro panele SĄ WSZĘDZIE?
Podobne pytanie dotyczące otarć.
Przejrzałem galerie F-5 na tym forum, ale tam - mam wrażenie - temat kokpitu jest potraktowany trochę po macoszemu.
Potrzebuję konkretniejszych porad, please. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » wtorek, 18 czerwca 2013, 21:49

Dziś niewiele zrobiłem, ale biorę się powoli za kadłub.
Z nieznanych mi przyczyn jego przód składa się z 3 części i do tego jeszcze z solidną dziurą, którą trzeba załatać 4 częścią.
Kompletnie bez sensu.
Ale ja nie o tym.

Jestem pod silnym wrażeniem spasowania tego modelu. Spójrzcie tylko, praktycznie nie widać miejsca łączenia połówek kadłuba.
Ciekawe, czy modele AFV ogólnie tak mają, czy to tylko ten jeden model.
Imponujące.
Przy okazji: tak jak pisałem, ślady po wypychaczach znikają pod blachami kadłuba, niczego nie trzeba szpachlować,
Ten model robi się nieprzyzwoicie łatwo. :)

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez spiton » wtorek, 18 czerwca 2013, 22:41

No i dobrze. Fotele zwaszowałeś ?
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez GrzeM » środa, 19 czerwca 2013, 00:11

Zwłaszcza rurę na fotelu złoszuj.
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » środa, 19 czerwca 2013, 07:18

Foteli nie zwaszłowalem, ale zwaszuję. Jednak tylko poduszkę, bo w przypadku reszty nie za bardzo jest co washować.

Rury? Hmmm, w oryginale to one dość czyste są. Ale może i racja, trochę się je uplastyczni. Może spróbuję wreszcie użyć MIGa neutral wash, chyba będzie pasować do tych rur.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości