Grzegorz2107
Mój typ:
(3) kolor sklejki


wojtek_fajga napisał(a):Temat był już szczątkowo omawiany w tym wątku: http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=3036
Pojawiła się tam taka opinia:
"maszyna ta została wyprodukowana w 1919r. w zakładach w Pile, a wszystkie pochodzące stamtąd Albatrosy były w tym okresie pozostawiane w naturalnym wykończeniu (sklejka/CDL)"

Oficyna Kagero przesłąła do mnie Pana list z pytaniem dfotyczącym malowania Albatrosa DV z BDL-u.
Skąd kolor szary - a raczej szaro-zielony? Opracowując już dawno temu matriały dotyczące malowania samolotó w Polsce rozmawiałem z wieloma weteranami, między innymi z lotnictwa morstkiego. Opowiadali, że w pierwsyzch latach BDL'u samoloty montowane i kupowane w Gdańsku przemalowywano na jednolity kolor szary. Dobrze widać to na zdjęciach oryginalnych. Deseniu sklejki nie widać, a kolor zielony miały tylko nieliczne samoloty wypożyczane z lotnictwa lądowego jak np. Albatros BIII z OSOL w Toruniu.
Wielu autorów stara się być "pionierami" w odkrywaniu spraw już odkrytych i stąd rozmaite sposoby malowania prezentowane w różnych publikacjach i w internecie.
Pozdrawiam
Tomasz J. Kowalski
troya napisał(a):Zadałem sobie jednak trudu i skontaktowałem się z wydawnictwem Kagero, oto co napsiał autor książki bo do niego dotarł:Oficyna Kagero przesłąła do mnie Pana list z pytaniem dfotyczącym malowania Albatrosa DV z BDL-u.
Skąd kolor szary - a raczej szaro-zielony? Opracowując już dawno temu matriały dotyczące malowania samolotó w Polsce rozmawiałem z wieloma weteranami, między innymi z lotnictwa morstkiego. Opowiadali, że w pierwsyzch latach BDL'u samoloty montowane i kupowane w Gdańsku przemalowywano na jednolity kolor szary. Dobrze widać to na zdjęciach oryginalnych. Deseniu sklejki nie widać, a kolor zielony miały tylko nieliczne samoloty wypożyczane z lotnictwa lądowego jak np. Albatros BIII z OSOL w Toruniu.
Wielu autorów stara się być "pionierami" w odkrywaniu spraw już odkrytych i stąd rozmaite sposoby malowania prezentowane w różnych publikacjach i w internecie.
Pozdrawiam
Tomasz J. Kowalski
Słowem ja decyduję się na MisterKit GC11- German Naval Blue Grey, lub GC08 Light Grey. Bo z dużym prawdopodobieństwem początkowo używano farb niemieckich.
Z znanych mi zdjeć Albatrosa D.V z BLM w Pucku wnosz że by on zielonoszary. Egzemplarz pucki byl wypożyczony z Torunia.
Serdecznie pozdrawiam
Mariusz Konarski
troya napisał(a):Poniżej odpowiedź:Z znanych mi zdjeć Albatrosa D.V z BLM w Pucku wnosz że by on zielonoszary. Egzemplarz pucki byl wypożyczony z Torunia.
Serdecznie pozdrawiam
Mariusz Konarski
To chyba wyczerpuje temat.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
