Plamy na P-38

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: Plamy na P-38

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 21 października 2008, 10:05

Kuba Plewka napisał(a):A zdjęcia wrzucę jak coś ciekawego będzie do pokazania. Pomontowane elemenciki, pomalowany kokpit, pocieniane skrzydła pod wnęki podwozia itp. nikogo specjalnie nie wzruszą.

No co Ty!
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Plamy na P-38

Postprzez greatgonzo » wtorek, 21 października 2008, 11:21

Kuba Plewka napisał(a):Na myśl przychodzi mi jedynie mocowanie jakichś kawałków folii, owijanie samolotu "w kokon" itp?


Hmmm, ale kokony całkowicie i z zapasem zakrywają ten fragment. No nie wiem.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Plamy na P-38

Postprzez Kuba P. » wtorek, 21 października 2008, 11:26

No mi się pomysły (domysły) skończyły, jedynie zauważyłem pewną analogię z tym, jak transportowano samoloty podczas LUSTY i jak one potem wyglądały.

Co do Corsaira, wkrótce coś podrzucę :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Plamy na P-38

Postprzez Gienek » wtorek, 21 października 2008, 11:45

Z serii: "co kręci Kubę" (może i was nakręci) ;o)
Obrazek

Co do pasów to nie mam innego pomysłu. Moja interpretacja jest taka, gdyż przebarwienia są tam, gdzie na innych zdjęciach są taśmy samoprzylepne.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Plamy na P-38

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 21 października 2008, 11:58

Miejmy tylko nadzieję że Corsair Kuby nie będzie miał żółtego spodu ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Plamy na P-38

Postprzez Kuba P. » wtorek, 21 października 2008, 12:45

O tak, to mnie maksymalnie kręci. Corsair na podejściu - otwarte klapy, wysunięte podwozie - rewelka. To lądowanie tak samo - dym z kół i uginające się szeroko rozstawione podwozie.
Bardzo fajne!

A mój F4U będzie miał normalny spód, biało-niebieski :)
Zresztą malowanie nie będzie specjalnie ekstrawaganckie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Plamy na P-38

Postprzez mr.jaro » wtorek, 21 października 2008, 13:29

Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):
mr.jaro napisał(a):rowniez zniecheca mnie ilosc koniecznych do poprawienia drobiazgow

ty o drobiazgach myslisz, a tam główne elementy konstrukcyjne do siebie nie pasują

W zasadzie to prawda, choc z tym pasowaniem glownych elementow akurat w moim przypadku nie bylo specjalnie tragicznie. Ale to chyba dlatego, ze mialem szczescie wystarczajaco wczesnie zauwazyc pare wspomnianych drobiazgow, stojacych na przeszkodzie dobrego pasowania. Przykladem niechaj beda komory podwozia - jesli sie ich odpowiednio nie przerobi badz nie zastapi wykonanymi samodzielnie, nie zmieszcza sie w belkach silnikow, a te z kolei nie chca pasowac do gornej polowki plata. Wlasciwe pasowanie komor podwozia glownego ma rowniez duzy wplyw na zachowanie prawidlowej geometrii calosci - jak dlugo w tych miejscach cos nie daje sie umiescic bez koniecznosci uzycia chocby niewielkiej sily przy sklejaniu obu polowek belek, trudno jest uniknac wypaczenia. A to oznacza mnostwo pracy...

Pomimo tego, glowna przyczyna odlozenia tego modelu na czas "blizej nie okreslony" byly wlasnie drobiazgi, a szczegolnie ich spora ilosc, poczawszy od wyposazenia kabiny, poprzez wyposazenie i odwzorowanie komor podwozia, klap podwozia, koncowek skrzydel, obudowy chlodnic i sporo dalszych. Na pewnym etapie pracy stwierdzilem, ze wiele ukonczonych juz elementow powinienem zrobic inaczej i model (nie zestaw) przestal mi sie podobac. Ale nie ma to oznaczac, ze w przyszlosci nie zbuduje P-38 z zestawu Hasegawy, tylko wowczas podejde do tematu calkiem inaczej.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Plamy na P-38

Postprzez greatgonzo » wtorek, 21 października 2008, 15:54

Moment przyziemienia ( w zasadzie przywalenia w pokład) jest fascynujący. Wydaje się, że po trzech takich próbach powinien pojawić się nowy otwór do pokładu hangarowago. A podwozie to chyba wymieniano po każdym lądowaniu... .
Gienek, niech sobie będą te taśmy, ale dlaczego te ciemne plamy przy nich. Przebarwienia OD? Od czego? Może nie tyle wyciekający klej ale efekt reakcji farby na jego obecność? Tylko czemu nie ma tego pod taśmą? A może jednak to czynnik zewnętrzny. Zabrudzenie? Czym? Czyżby efekt konserwacji lub dekonserwacji? Np dokonanej przed zdjęciem taśm. Na zdjęciach Pięknej Lali widać rodzaj zacieków spływających od tego ciemnego pasa (pod czarnym prostokątem z nazwiskiem pilota i symbolami zwycięstw).
Chyba, że - nowy pomysł - oklejanie polegało na zakrywaniu szczeliny pasem jakiegoś materiału i mocowaniu go taśmą klejoną wzdłuż z dwóch stron. Wtedy te dwa ciemne pasy wzdłuż linii podziały byłyby śladem po taśmie. Tyle, że to w sumie idiotyczne jakieś.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Plamy na P-38

Postprzez Gienek » wtorek, 21 października 2008, 17:40

Wiesz, na jednym z filmów z serii „Great Planes” (te z Discovery) była taka scena jak rozpakowywano ze skrzyni jakiś samolot (niestety nie pamiętam jaki ani który to film i chyba szybko nie znajdę). Ściągano z niego ponaklejane taśmy (bandaże) właśnie klejone w taki dziwny sposób. Pamiętam, że miałem wtedy skojarzenie z mumiami egipskimi :) (taśmy były lepkie, kapiące – taki miodek). Może to właśnie jakaś reakcja? (zwróć uwagę co się dzieje z kolorem i barwą OD jak się zatłuści).
Ale nie chciałbym być głupio mądry bo prawda jest taka, że nie wiem sam dokładnie o co chodzi.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zwróć uwagę, że jednak głównie ciągną się po liniach podziałowych.
greatgonzo napisał(a):Tylko czemu nie ma tego pod taśmą?

A może to tak jest jak z plastrem po skaleczeniu - jak ściągniesz to pod nim skóra bialutka (chyba, że jesteś innej rasy? Obrazek ) a dookoła - czarno.
Ale przywaliłem Obrazek
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Plamy na P-38

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 21 października 2008, 18:38

Wyjaśnienie jest proste: dla ochrony przed wnikaniem słonego aerozolu zaklejano szczeliny taśmą papierową i zabezpieczano przed wilgocią jakimś smarem z pewnym nadmiarem. Nie przycinano dokłądnie taśm, ale należało zabezpieczyć cały papier przed podsiąkaniem, więc czasem wychodziły one poza linie. Po dostarczeniu na miejsce zrywano taśmy nie troszcząc się o umycie. Szczerze mówiąc dziwi mnie wałkowanie tego tematu.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plamy na P-38

Postprzez greatgonzo » wtorek, 21 października 2008, 21:44

Nikt do tej pory nie napisał tego co Ty. To fakt?
A dlaczego nie występuje na innych typach?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Plamy na P-38

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 21 października 2008, 22:06

Kuba pokazał coś podobnego na niemieckich maszynach. Pewnie nie znajdę teraz innych fotek, ale kołacze mi się coś podobnego na p-61. Podobnie wyglądają fotki niektórych Corsairów po zdjęciu taśm ze zbiornika kadłubowego. Dlaczego nie na innych typach? Nie wiem. Może były inne sposoby, może inne rozkazy.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plamy na P-38

Postprzez greatgonzo » wtorek, 21 października 2008, 22:43

Ale w F4U to była walka z olejem wydostającum się spod okapotowania w czasie eksploatacji.
Twoja wersja wyjaśnia wygląd P-38 ze zdjęć.
Jednak gdyby ktoś wiedział więcej to ja chętnie powałkuję jeszcze ten temat. Przyda się to przy malowaniu. No i zwyczajnie, ciekawi mnie to.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Plamy na P-38

Postprzez greatgonzo » niedziela, 9 listopada 2008, 12:28

Jeszcze nadmienię, że nie znalazłem innych fotek tego Lightninga '99' z pierwszego postu w temacie. A chciałbym. Ktoś widział, słyszał?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Plamy na P-38

Postprzez zegeye » poniedziałek, 10 listopada 2008, 10:17

greatgonzo napisał(a):No i nadal nie wiadomo co to są te ciemne plamy wzdłuż śladów po taśmach.


A nie jest to pozostałość czy może ślad po uszczelnieniu nanoszonym psikawką jak na pierwszym zdjęciu z linku fraglesa?
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1735
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości