Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » czwartek, 3 października 2013, 15:20

powerpablo napisał(a):Bardzo ładnie, ale ja jestem zwolennikiem kładzenia lakieru bezbarwnego na bazę.
Daje lepszy efekt.

P.S. Jak tak patrze na te Twoje Ferrari to przypomina mi się walka z moim %((...:)

pozdrawiam
Paweł


Cześć!

Poszedł już wosk :) Podsycha i zobaczymy jak będzie po polerowaniu. Maska wygląda całkiem, całkiem. To chyba z lenistwa trochę :lol:

Pozdrawiam
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Reklama

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » piątek, 4 października 2013, 07:41

Czołem!

Wyniki walki z pierwszą warstwą wosku są, że tak powiem zadowalające. Jak na model, który miał być i jest traktowany light'owo to nie jest źle. Trochę poprawek jeszcze..., dwa kolejne woskowania i dam sobie z budą spokój. W sumie po 15 latach modelarskiego nic nie robienia, nie ma się co stresować :mrgreen:

Pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » czwartek, 10 października 2013, 12:19

Posucha czasowa, ale doszły kalki. Początkowo miały być stickery z HB ale to co dostałem - jeżeli chodzi o wyrazistość rysunku - do niczego się nie nadaje. Zresztą jako modelarski matoł najpierw woskowałem, a do woskowanej powierzchni ni jak tych stickerów "nie szło" przykleić. Tak więc ostatecznie poszło to, co było w zestawie. Wyszło jak wyszło :)

Obrazek

Obrazek
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez karambolis8 » czwartek, 10 października 2013, 13:08

Fajna żaba :)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » piątek, 11 października 2013, 20:17

karambolis8 napisał(a):Fajna żaba :)


Ech .... Nie taka fajna.... Z tyłu się jakoś przetarło..... Kłaść na całą klapę lakier, czy jest jakaś "metoda punktowa"?

Pozdrawiam

Obrazek
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Mors » sobota, 12 października 2013, 21:33

Cześć :)

Ja bym psiknął kilka mgiełek punktowo z aero, a potem wymaskował karoserie i pomalował na gotowo cały panel, żeby ewentualne różnice zgubić na linii podziału :)

Pozdrawiam
Mors
Warsztat:
Gundam Unicorn 1:100
Xanavi Nismo Z

"Narzędzia i materiały modelarskie są wszędzie, ale jeszcze nie wiem do czego większość z nich zastosować"
Avatar użytkownika
Mors
 
Posty: 193
Dołączył(a): poniedziałek, 29 października 2007, 19:43
Lokalizacja: Buxted (UK) / Rybnik (PL)

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » sobota, 12 października 2013, 21:54

Mors napisał(a):Cześć :)

Ja bym psiknął kilka mgiełek punktowo z aero, a potem wymaskował karoserie i pomalował na gotowo cały panel, żeby ewentualne różnice zgubić na linii podziału :)

Pozdrawiam
Mors


Dzięki! Tak chyba zrobię. Zobaczymy jaki będzie efekt.... Jeszcze raz dzięki.

:)
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez pawel700 » niedziela, 13 października 2013, 19:43

Jak na brak bezbarwnego to lakier jest super gładki. Ja bym jednak dał jedną cienką warstwę, tylko dla zabezpieczenia przed odpryskami (wpierw dokładnie zmyć wosk, np. płynem do szyb). W końcu to revell i klejenie podwozia z nadwoziem trochę "wymęczy" te części, przy tym jest duże ryzyko uszkodzeń lakieru.
pawel700
 
Posty: 363
Dołączył(a): wtorek, 29 listopada 2011, 19:52
Lokalizacja: Kielce

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » niedziela, 13 października 2013, 19:53

pawel700 napisał(a):Jak na brak bezbarwnego to lakier jest super gładki. Ja bym jednak dał jedną cienką warstwę, tylko dla zabezpieczenia przed odpryskami (wpierw dokładnie zmyć wosk, np. płynem do szyb). W końcu to revell i klejenie podwozia z nadwoziem trochę "wymęczy" te części, przy tym jest duże ryzyko uszkodzeń lakieru.


Czołem!

Teraz to już mi się nie chce. Decyzję o nie kładzeniu lakieru - na korzyść wosku - podjąłem świadomie, chcąc trochę poeksperymentować. Teraz wiem czego się spodziewać na przyszłość :D Co do spasowania podwozia z nadwoziem nie jest tak źle jakby się można po Revellu spodziewać. Nie widzę tu jakiś większych zagrożeń - coś tam wcześniej podpiłowałem, pościerałem i jedno w drugim dobrze "siada". Zobaczymy zresztą jak to wyjdzie... Dzięki za radę!

Pozdrawiam
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » poniedziałek, 14 października 2013, 09:13

Czołem!
Powalczyłem z pechowym przetarciem na tylnej klapie… Chyba nie taki diabeł straszny jak mi się wydawało . Po poniżej opisanej operacji dam temu przeschnąć ze dwa dni, potraktuje papierem 4, 6, 8 tyś., zawoskuje i mam nadzieję, że będzie ok.
Dzięki za rady!

Zabezpieczone pole walki, przetarte zieloną gąbką 3M, papierem 2000 i 6000:

Obrazek

Farby niestety nie zostało mi zbyt wiele, trochę się też „zsiadła”. Dolałem rozpuszczalnika „na oko”:

Obrazek

Pierwsze psikanie głównie po „obłościach” i krawędziach:

Obrazek

Po 15 minutach druga warstwa, tym razem kładziona bardziej do środka:

Obrazek

Obrazek

20 minut później warstwa trzecia kładziona na całość w odwrotnym kierunku przód-tył:

Obrazek

Po zdjęciu zabezpieczeń. Wyraźnie widoczna różnica między starym i nowym lakierem. Za jakieś dwa dni zobaczymy jak wyjdzie "ujednolicenie" tego co dziś jednolite nie jest:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez karambolis8 » poniedziałek, 14 października 2013, 09:30

Trzeba było zamaskować taśmą po liniach podziału, nie miałbyś tego schodka na klapie bagażnika.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » poniedziałek, 14 października 2013, 09:34

karambolis8 napisał(a):Trzeba było zamaskować taśmą po liniach podziału, nie miałbyś tego schodka na klapie bagażnika.


Spoko :) Myślę, że to spokojnie "zejdzie".... :->
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » wtorek, 15 października 2013, 12:15

Konfrontacja z przednimi "kloszami" lamp od razu mi uświadomiła, że mam przed sobą model Revella :mrgreen: Jakby tego nie układać i tak jest do dupy :mrgreen: Może jakieś podpowiedzi?

Pozdrawiam

Obrazek
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Mors » środa, 16 października 2013, 23:57

Cześć!

Mówiłem wymasuj po liniach podziału... wtedy nie ma takiego paskudnego schodka, który będzie trudno (niebezpiecznie) usunąć :(

A i owszem co do kloszy to mogę coś podpowiedzieć :) Obmaluj delikatnie czarnym krawędź. Potem dobrze ułóż w otworze i klej używając Micro Kristal Clear KLIK albo dobrego krajowego kleju typu Vikol zwyczajnie wypełniając szczelinę między szkłem a karoserią :) Zaleta... jako, że jest wodny i jeden i drugi to nie ruszy Ci lakieru i nie zmatowi klosza... a do tego zamaskuje szczelinę, bo po wyschnięciu są przezroczyste :) :) TUTAJ zegary po wklejeniu kalek zostały "na chama" zalane MKC i pozostawione do wyschnięcia... wygląda jak szkło:)

Klosze jakieś takie porysowane... eee czy z nimi wszystko ok? Czy trzeba je też najpierw doprowadzić do stanu przezroczystości?

Pozdro
Mors
Warsztat:
Gundam Unicorn 1:100
Xanavi Nismo Z

"Narzędzia i materiały modelarskie są wszędzie, ale jeszcze nie wiem do czego większość z nich zastosować"
Avatar użytkownika
Mors
 
Posty: 193
Dołączył(a): poniedziałek, 29 października 2007, 19:43
Lokalizacja: Buxted (UK) / Rybnik (PL)

Re: Ferrari California 1/24 Revell (zamknięta buda)

Postprzez Dorotka » czwartek, 17 października 2013, 05:03

Mors napisał(a):Cześć!

Mówiłem wymasuj po liniach podziału... wtedy nie ma takiego paskudnego schodka, który będzie trudno (niebezpiecznie) usunąć :(


Sorry, ale nie zatrybiłem? Chodzi Ci o lakier z tyłu?

Mors napisał(a):A i owszem co do kloszy to mogę coś podpowiedzieć :) Obmaluj delikatnie czarnym krawędź. Potem dobrze ułóż w otworze i klej używając Micro Kristal Clear KLIK albo dobrego krajowego kleju typu Vikol zwyczajnie wypełniając szczelinę między szkłem a karoserią :) Zaleta... jako, że jest wodny i jeden i drugi to nie ruszy Ci lakieru i nie zmatowi klosza... a do tego zamaskuje szczelinę, bo po wyschnięciu są przezroczyste :) :) TUTAJ zegary po wklejeniu kalek zostały "na chama" zalane MKC i pozostawione do wyschnięcia... wygląda jak szkło:)

Klosze jakieś takie porysowane... eee czy z nimi wszystko ok? Czy trzeba je też najpierw doprowadzić do stanu przezroczystości?

Pozdro
Mors


O kurcze dzięki! Faktycznie zegary fajnie wyglądają. Co do przeźroczystości kloszy to są tylko włożone na sucho i nie były polerowane jeszcze. W oryginale te szkła i światła wyglądają jak poniżej... Kombinuje teraz jak zbliżyć się do oryginału zarówno jeżeli chodzi o klosze, jak i odbłyśniki. Na tę chwilę zamawiam Micro Kristal Clear :->

Jeszcze raz dzięki

Obrazek

A to "fabryka Revell":

Obrazek
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości