P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-40N | Hasegawa | 1/48

Postprzez gzt » środa, 26 listopada 2008, 03:06

Postanowilem nieco zmienic pokrywy silnika ... oryginalne Hobby Craft sa dosc toporne (lacznie z silnikiem)
W tej chwili wyglada to tak:

Obrazek
Obrazek
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Reklama

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Grzegorz Stróżek » środa, 26 listopada 2008, 09:07

Przesadziłeś odrobinę z lufami km-ów.
W skali 1/48 powinny wystawać z osłony silnika na ok. 1mm.
Co do silnika, to nie masz innej farby, która by miała lepiej zmielony pigment ?
A z podmianą klapek chłodzących, to bardzo dobry pomysł.
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce.
pzdr. Grzegorz
Na warsztacie; P.11c___________, Bf 109B, Whirlwind
Avatar użytkownika
Grzegorz Stróżek
 
Posty: 364
Dołączył(a): czwartek, 1 maja 2008, 13:38
Lokalizacja: Łódź

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez greatgonzo » środa, 26 listopada 2008, 10:35

Tak na oko to kaliber też jest poderzanie duży. Z przodu P-36 wystawały rury osłon, czy same lufy km-ów?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Grzegorz Stróżek » środa, 26 listopada 2008, 10:49

greatgonzo napisał(a):Tak na oko to kaliber też jest poderzanie duży. Z przodu P-36 wystawały rury osłon, czy same lufy km-ów?

Masz rację - rury osłon, km-y nie miały przecież tak długich luf.
Rozpędziłem się z lekka, bo to trochę za wczesna pora dla mnie.
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce.
pzdr. Grzegorz
Na warsztacie; P.11c___________, Bf 109B, Whirlwind
Avatar użytkownika
Grzegorz Stróżek
 
Posty: 364
Dołączył(a): czwartek, 1 maja 2008, 13:38
Lokalizacja: Łódź

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 26 listopada 2008, 10:52

"Rury" musze nieco przypilowac. Srednice dobralem do tego co HC zrobilo, moze to byl blad. Zobacze jak bedzie wygladalo po skroceniu.
Cylindry malowalem MM enamel, w zasadzie powinno zapewnic dobre pokrycie ale na zdjeciu widac ze sie mylilem. Rzeczywiscie trzeba to zmyc :( i powtorzyc inna farba.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Krystian Ciechowicz » środa, 26 listopada 2008, 14:42

Witam.
Co do malowania silników, szczególnie gwaizd mam następujący sposób.
Całość na GUN METAL MM METALIZER 1405, po wyschnięciu przecierka chromem MM ( suchym pędzlem ) dla uwypuklenia żeber cylindrów, po dokładnym przeschnięciu dosyć obficie przemywam całość roztworem, farba BRĄZ VAN DYKE "VAN GOGH" - oleje dla plastyków z rozcieńczalnikiem bezzapachowym f-ry RENESANS.
Oczywiście na koniec, po doklejeniu osłony komory wału korbowego, pomalowanej wcześniej na inny ( szary ) kolor, również przemywam ten element w/w roztworem.
Nie powala na kolana, ale daje całkiem ciekawy dla oka efekt.

pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:41
Lokalizacja: Łódź

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 26 listopada 2008, 14:51

dzieki za info !. Sproboje tymi farbami ; ale najpierw zmyjeto paskudztwo :)
Prbowalem ostatnio inna metode: najpierw cylindry malowalem czarnym a potem suchym aluminum. Ladnie wyciagalo szczegoly. Tym razem planowalem calosc cylindrow na aluminum a potem lakier "gloss" a nastepnie ciemnoszary/czarny "wash"

ADIT: a przy okazji, czy ktos wie jakies srednicy byly oslony popychaczy ??
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 26 listopada 2008, 16:27

gzt napisał(a):"Rury" musze nieco przypilowac.

Trochę bardziej niż nieco.
Obrazek
http://www.cybermodeler.com/aircraft/ha ... lery.shtml
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 26 listopada 2008, 16:33

Tenegzemplarz akurat nie ma karabinow w kadlubie, zostaly same "dziury":) na lufy i jak widac na innych zdjeciach tego samolotu, sa one dosc duze
edit: to co znalazlem jakis czas temu w sieci
Obrazek
a tak to wyglada po obcieciu ok 1 mm z dlugosci luf.
W tej chwili nieco :) bardzej podobne do tego co widac na pow zdjeciu
Obrazek
... ale tez widac ze HobbyCraft niestety przesadzil z ksztaltem oslon KMow
Od czasu jak zaczalem ten projekcik zastanawiam sie czy ktos (Hase albo Tamiya) wreszcie zrobi ten model w skali 1/48. HC jest mocno denerwujacy w pracy ....:(
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez greatgonzo » środa, 26 listopada 2008, 17:42

Grzegorz Stróżek napisał(a):
greatgonzo napisał(a):Tak na oko to kaliber też jest poderzanie duży. Z przodu P-36 wystawały rury osłon, czy same lufy km-ów?

Masz rację - rury osłon, km-y nie miały przecież tak długich luf.
Rozpędziłem się z lekka, bo to trochę za wczesna pora dla mnie.


He, he, ja się tyko chciałem dopytać, a wyszło, że się znam :D
Nie no, jak to rury osłonowe, to kaliber jest wg mnie OK. Moim zdaniem warto tylko zadbać by kaliber rur i luf był stały dla kolekcji.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 26 listopada 2008, 18:52

greatgonzo napisał(a):
Grzegorz Stróżek napisał(a):
greatgonzo napisał(a):Tak na oko to kaliber też jest poderzanie duży. Z przodu P-36 wystawały rury osłon, czy same lufy km-ów?

Masz rację - rury osłon, km-y nie miały przecież tak długich luf.
Rozpędziłem się z lekka, bo to trochę za wczesna pora dla mnie.


He, he, ja się tyko chciałem dopytać, a wyszło, że się znam :D
Nie no, jak to rury osłonowe, to kaliber jest wg mnie OK. Moim zdaniem warto tylko zadbać by kaliber rur i luf był stały dla kolekcji.


ta, udaje ze sie nie zna :) a rury od razu mu nie lezaly :)
No ale po slusznej krytyce chyba lepiej teraz wyglada. Po tym calym porownywaniu, musze znowu kontynuowac szpachle i paier scierny ....
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Daniel-Martola » środa, 26 listopada 2008, 19:46

Owiewki mocno za duże. Ech Hobbycraft...

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Daniel-Martola
 
Posty: 1225
Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 26 listopada 2008, 21:48

Daniel-Martola napisał(a):Owiewki mocno za duże. Ech Hobbycraft...

pozdrawiam


Juz nie :)
Obcialem je wzorujac sie na zdjeciu powyzej. Troche putty i teraz zaaplikuje papier scierny :) i powinno byc znacznie lepiej.

Przy okazji pytanko do ekspertow Eduar/Part-owskich dodatkow.
Planuje dodac klapy z blaszek . Zastanawiam sie kiedy je aplikowac.
Pasowanie skrzydlo - kadlub jest takie sobie. Prawdopodobnie wymagac ono bedzie nieco pracy. Planowalem wobec tego zaaplikowac klapy dopiero po wklejeniu calosci - skrzydlo-kadlub. Wydaje mi sie ze w ten sposob mialbym lepsza kontrole nad ksztaltem skrzydla. Nastepnie jak juz klej bedzie dobrze trzymac to moge wyciac plastik i wkleic w jego miejsce blaszki.
Czy taki proces ma sens dla doswiadczonych znawcow tematu ???
Ostatnio edytowano środa, 26 listopada 2008, 22:12 przez gzt, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez greatgonzo » środa, 26 listopada 2008, 22:00

A tych klap to nie podklejasz czasem pod górną połowę skrzydła? Jeżeli tak to wycinanie po sklejeniu całosci będzie masakrą no i ta górna połówka może wymagać pocienienia. Też łatwiej przed sklejeniem. W sumie ja zawsze wolę wszystko spasowac w częściach, o ile się da. A samo wklejenie blachy to obojętnie. Jak Ci wygodniej.
Ośmieliłem się odezwać, mimo że wyraźnie podkreśliłeś, że pytanie nie jest skierowane do mnie.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 26 listopada 2008, 22:11

greatgonzo napisał(a):A tych klap to nie podklejasz czasem pod górną połowę skrzydła? Jeżeli tak to wycinanie po sklejeniu całosci będzie masakrą no i ta górna połówka może wymagać pocienienia. Też łatwiej przed sklejeniem. W sumie ja zawsze wolę wszystko spasowac w częściach, o ile się da. A samo wklejenie blachy to obojętnie. Jak Ci wygodniej.
Ośmieliłem się odezwać, mimo że wyraźnie podkreśliłeś, że pytanie nie jest skierowane do mnie.

:) Dzieki za input :)
a teraz to wyglada tak:

Obrazek

jeszcze nieco pracy wymaga ...
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości