
Po otwarciu pudełka nieco się zdziwiłem - znalazłem przewody, arkusz czegoś w stylu BMF do oklejenia całej struktury modelu oraz dwie instrukcje - jedna po japońsku, jedna po angielsku i niemiecku. Instrukcje bardzo stare, gdyż znajdują się jeszcze w nich zdjęcia z etapów budowy modelu.
Sam model też prezentuje poziom dalece odbiegający od tego co dziś oferuje Tamiya, ale też nie jest tak źle i da się z tego wystrugać fajny model. Jak pójdzie mi szybko i skończę go w jakimś rozsądnym czasie to zrobię jeszcze Ferrari 126 C2 San Marino z 1982r. z Fujimi (jeśli ktoś ma na stanie to chętnie przygarnę)
Model planowałem wykonać na szybko prosto z pudła, ale nie da się tak. Przeróbkom ulec będą musiały elementy silnika, dodać będę musiał przewody, parę blaszek, pasy bezpieczeństwa i coś jeszcze się znajdzie.
Udało mi się w przeciągu ostatnich dni poświęcić parę minut na podłubanie przy modelu, więc jest już czym się pochwalić.
Na pierwszy ogień poszła górna część kadłuba - odlana jest z przeźroczystego tworzywa, które kruchością i przezroczystością utrudnia pracę. Na przedzie znajdują się otworki, które Tamiya wykonała zamknięte, więc rozwierciłem je, od spodu zebrałem nadmiar plastiku żeby krawędź nie była zbyt gruba i nawierciłem też otwory pod nity. Przeryłem też linię podziałową na nosie choć zastanawiam się, czy tej części całkowicie nie odciąć.

Następnie zabrałem się za silnik. Złożyłem sobie cały blok i przy montowaniu wlotów powietrza okazało się, że przedpotopowe Tamiyowskie nadają się do wywalenia. Wyglądają tak:

Postanowiłem je zastąpić końcówkami do mocowania na przewodach elektrycznych.

Średnicę "rurki" mają jak te zestawowe, jednak lejek nieco mniejszy, co bardziej odpowiada oryginałowi. Dodatkowo przykryłem lejki siatką fototrawioną którą sobie na próbę wytłoczyłem. Póki co jest to tylko moje zestawienie jak to będzie wyglądało i czy da się to ładnie poskładać. Plastikowe elementy łączące wloty zastąpię blaszkami, a siatki dostaną charakterystyczne krzyżyki.

Dla porównania oryginał:

Zdjęcie z Ultimatecarpage.com






