Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 10 grudnia 2013, 12:01

hardy198 napisał(a):Chyba że ty Kuba poratujesz jakąś fotą ukazującą jak to dokładnie powinno wyglądać :)


Spróbuję w oparciu o zdjęcia jakie są też w sieci:

Obrazek
Obrazek

Spójrz na tą pokrywę mocowaną do goleni przy kole. Różnią się w obu egzemplarzach.
Teraz dalej, klapki zamykające koło mocowane już do kadłuba, w jednym widoczne a w drugim ich nie dostrzegam.
Nie przyglądałem się nigdy aż tak dokładnie tym obu samolotom, ale kojarząc właśnie różnice w tym zakresie przypomniałem sobie i sygnalizuje.

hardy198 napisał(a):Zastanawia mnie natomiast kwestia szpachlowania biorąc pod uwagę dwie inne jaskółki na rysunku wydaje się jakby w 111899
poszpachlowany był tylko przód natomiast z tyłu nie widać prześwitującej spod kamuflażu szpachli.
Takie tylko moje dywagacje


O tym, że wersja z tą kolorystyką nosa 111899 jest najprawdopodobniej nieprawidłowa pisałem wyżej.
W każdym 262 nos był stalowy. Wykonany z blach stalowych, nie duralu. Chodziło o wzmocnienie tej sekcji kadłuba z uwagi na montaż wyrzutników bombowych, przedniego podwozia oraz ciężkiego uzbrojenia strzeleckiego.
W każdym razie stalowe blachy zabezpieczano antykorozyjnie inaczej niż duralowe i nos Me 262 był po montażu malowano farbą RLM 02 a następnie szpachlowany i tutaj albo kończono prace (i takie coś widać np. na tym 111711 ze zdjęć wyżej czy na 111899) albo malowano dalej jasnokremową farbą i nakładano kamuflaż.

Prześwitywanie śladów szpachlowania na kadłubach raz jest widoczne bardziej, raz mniej a czasem nie widać go wcale co nie oznacza, że szpachlowania nie było pod farbą.
Po prostu końcowe serie produkcyjne Me 262 powstawały już w mocno uproszczonym standardzie wykończenia i często na goły, poszpachlowany i pozabezpieczany metal nakładano bezpośrednio farby kamuflażowe cienką warstwą zostawiając dolne powierzchnia skrzydeł, usterzenia i kadłuba niepomalowane. Osłony silników czy spodnie powierzchnie nosa były malowane na etapie produkcyjnym (zabezpieczane) i stąd ciężko czasem na zdjęciach wypatrzeć ten goły metal pod kadłubem czy pod skrzydłami.
Takie coś było oryginalnie widoczne chociażby na dwóch zachowanych do dziś Me 262 A (mowa o egzemplarzach z Monachium oraz Sydney).

Zerknij na moje zdjęcia Me 262 500071 z Deutsches Museum w Monachium. Kamuflaż jest zrekonstruowany (dość wiernie) ale np. wewnętrzne powierzchnie kadłuba i wnęki podwozia są w stanie albo w pełni oryginalnym albo bliskim do oryginalnego. Może to się przyda.

http://goo.gl/f4isMe
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 10 grudnia 2013, 12:38

Dzięki za gruntowne naświetlenie tematu malowania Me 262.

Mam już pewien plan odnośnie malowania najpierw poszpachluję kadłub wraz ze skrzydłami w oparciu o zdjęcie seryjnego 262 które zamieściłem wcześniej, następnie pokryję całość Rlm 02 w dalszym etapie na tylnej części kadłuba oraz skrzydłach nałożę preshading.

Następnie zamaskuję dziób i wymaluję kamo po czym pędzelkiem wymaluję poszpachlowane line podziału na dziobie.
Myślę że to może mieć sens :)
Zastanawiam się tylko czy przed rlm 02 nie psiknąć metalizerów na całość zgodnie z tym co wspominałeś Kuba.
Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 10 grudnia 2013, 13:43

Może prościej będzie imitować wygląd takiego samolotu a nie odtwarzać etapy malowania?
Przynajmniej ja tak się zabierałem kiedyś do podobnego Me 262

viewtopic.php?f=12&t=17838&p=219705&hilit=%C5%BC%C3%B3%C5%82te+3#p219705

Na zdjęciach zarówno archiwalnych jak i muzealnych fotografiach zachowanego w stanie najbliższym oryginalnemu Me 262 500200 widać, że spod niejednolitej zielonej farby RLM 82 przebija po prostu ciemniejszy wzór kratki czy linii szpachli.
Wtedy próbowałem zrobić to zwyczajnym preshadingiem, szary podkład z surfacera, preshading i na to nakładane kolejne farby w kolorach kamuflażu. Poczytaj więcej wyżej.
Teraz zrobiłbym podobnie, przy czym dałbym bardziej kolorowy preshading i ostrzejsze przejścia kolorów. Wtedy malowałem Tamiyami, teraz jeśli akryle to Gunze. Łatwiejsze w kontroli.

Natomiast troszkę o samym malowaniu tych Me 262 pisałem w tym wątku, nota bene świetnego modelu naszego Kolegi:
viewtopic.php?f=12&t=22348&hilit=500071
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 10 grudnia 2013, 18:26

Witam
Dziś niewiele, skleiłem kadłub przy okazji coś musiałem sp...... bo między połówkami zrobiły się straszne szpary chyba że to normalne w Me 262 od HB ?
Jako że od pewnego czasu prawie nie używam szpachlówki tylko średnio-gęstego kleju CA w ruch poszedł debonder ażeby to jakoś doprowadzić do jako takiego wyglądu, pokrywa luku działa oczywiście nie przyklejona.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » środa, 11 grudnia 2013, 12:40

Witam
Czy sloty w skrzydłach były jakoś dodatkowo zabezpieczane? tzn nakładano na nie rlm o2?
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 11 grudnia 2013, 13:30

Same sloty tak, bo też były wykonane z blachy stalowej.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » środa, 11 grudnia 2013, 14:15

Dzięki, teraz mam jasność w tym temacie :)
Przeglądałem wczoraj twój wątek z budowy Schwalbe i zauważyłęm że wnęki podwozia głównego pomalowałeś na aluminowy, ja natomiast już położyłem rlm 02.
W związku z tym czy było z tym podobnie jak z technologią malowania kadłuba tzn. zależne od okresu w którym wyprodukowano dany egzemplarz?
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 11 grudnia 2013, 14:29

hardy198 napisał(a):zauważyłęm że wnęki podwozia głównego pomalowałeś na aluminowy, ja natomiast już położyłem rlm 02.
W związku z tym czy było z tym podobnie jak z technologią malowania kadłuba tzn. zależne od okresu w którym wyprodukowano dany egzemplarz?


To jest troszkę tak do wyjasnienia na około i duuuużo dużo pisania.
W swoim 262 zrobiłem alu i w każdym innym także zrobię alu jak długo nie pojawi się jakiś dowód że w danym egzemplarzu akurat było nietypowo i pomalowane.
Tak się od tego gadania o Schwalbe wczoraj nakręciłem, że wyciągnąłem jakiegoś 262 z szafy i zabrałem się za budowę spontanicznie :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » środa, 11 grudnia 2013, 15:47

Kuba P. napisał(a):Tak się od tego gadania o Schwalbe wczoraj nakręciłem, że wyciągnąłem jakiegoś 262 z szafy i zabrałem się za budowę spontanicznie :)


A nie myślałeś o warsztacie? będzie się na czym wzorować :)
Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » środa, 11 grudnia 2013, 23:58

Witam
Wpadł mi dzisiaj pewien pomysł do głowy, dlatego chciałbym się upewnić że dobrze rozumuję :)
Obrazek

Obydwa zaznaczone na rysunku wzierniki były demontowalne jak rozumiem ażeby był dostęp do przedniego zbiornika paliwa?
Wymyśliłem sobie żeby wykonać je jako wykręcone przygotowane do przymocowania.
Zawsze mogę to usunąć i wytrasować je od nowa, chociaż chyba wymienię je na zrobione z blaszki.
Wygląda to tak:

Obrazek
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez GrzegorzS » czwartek, 12 grudnia 2013, 06:24

hardy198 napisał(a):
Obydwa zaznaczone na rysunku wzierniki były demontowalne jak rozumiem ażeby był dostęp do przedniego zbiornika paliwa?
Wymyśliłem sobie żeby wykonać je jako wykręcone przygotowane do przymocowania.
Zawsze mogę to usunąć i wytrasować je od nowa, chociaż chyba wymienię je na zrobione z blaszki.
Wygląda to tak:


Te panele nie były chyba wykręcane tylko typowo dla Niemców otwierane po przekręceniu śruby. Pod spodem były wlewy paliwa
GrzegorzS
 
Posty: 306
Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2008, 16:36

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez Kuba P. » czwartek, 12 grudnia 2013, 08:39

GrzegorzS napisał(a):Pod spodem były wlewy paliwa


Wlew. Jeden. Do przedniego zbiornika paliwa.
Paliwo lało się przez ten bliższy kabinie otwór, pod nim był wlew i pompa paliwa. Przez drugi, przedni, możliwy był dostęp do drugiej pompy paliwa umieszczonej na zbiorniku.

Obie te owalne pokrywy były spasowane na gładko z poszyciem kadłuba więc bardziej naturalnie wygląda jednak jakbyś ich obrysy prostu wytrasował.

hardy198 napisał(a):A nie myślałeś o warsztacie?


Na forum raczej nie, może gdzie indziej ale zamiast bawić się ze zdjęciami wolę po prostu budować na ile mi skromna ilość czasu pozwoli. ;o)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » czwartek, 12 grudnia 2013, 09:13

Witam.
Dzięki za obydwie podpowiedzi, jednak usunąłem te pokrywy i wytrasuję je od nowa.

Tymczasem Messerschmitt Werke A.G. Breslau :D otrzymała zestaw kabli oraz skrzydeł z Augsburga i wstawiła okablowanie w przedziale działa Mk 214, myślę że będą wyglądać bardziej naturalnie jeśli zostawię je niepomalowane

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Kurde, ale irytujący jest ten gość od Canona na photobuckecie podczas wrzucania zdjęć :x

Skrzydła nie wklejone dlatego nie wpasowane jeszcze do kadłuba

Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » czwartek, 12 grudnia 2013, 10:18

Ciekawe czy w przyszłości doczekamy się modelu Me 262 A2a/U2
Obrazek
Jest super:)
Swoją drogą bombardier musiał mieć bardzo niewygodnie.
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Messerschmitt Me 262 A1a/U4 Hobby Boss 1:48

Postprzez hardy198 » czwartek, 12 grudnia 2013, 11:42

Trochę poprawiłem:

Obrazek
Obrazek
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości