Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Aleksander011 » czwartek, 12 lutego 2009, 10:51

Kuba Plewka napisał(a):Poza tym komora nie ma farby, czyli jest niepomalowana ale rozpórki są do niej montowane, czemu mają być też niepomalowane?
Ja bym je zrobił RLM 02, będę się upierał :D

A jakie są "Kugelflaschen"? STALOWE....widziałeś kiedyś niepomalowaną :lol: :lol: :lol:
Kuba jasne, masz rację na pewno RLM 02 byłby na miejscu,jak i ten kolor na całą komorę uzbrojenia....pamiętam ,że ktoś tu pisał, że pod
koniec wojny niemcy odchodzili od dyrektyw malowania w Luftwaffe ;o), nie wspomnę o niebieskich butlach....
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 12:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Kuba P. » czwartek, 12 lutego 2009, 11:16

Aleksander011 napisał(a):A jakie są "Kugelfalschen"? STALOWE....widziałeś kiedyś niepomalowaną :lol: :lol: :lol:


Bardzo słuszna uwaga :)
Nie widziałem chyba niepomalowanej, tylko jakby znalazły się pomalowane ewidentnie na szaro, zielono i oznakowane to wcale bym się nie zdziwił.
Acha, Kugelflasche to zespół trzech cylindrycznych butli, trzy kulki w jedno połączone. Zylinderflasche to jedna butla.

Kuba jasne, masz rację na pewno RLM 02 byłby na miejscu,jak i ten kolor na całą komorę uzbrojenia....pamiętam ,że ktoś tu pisał, że pod
koniec wojny niemcy odchodzili od dyrektyw malowania w Luftwaffe ;o),


A ja dalej się będę upierał, pręty malowane, komora nie. Tak samo wnętrze kadłuba, skrzydeł, wnęki podwozia...
Aluminium zostawiali niepomalowane, na to jest masa przykładów ale elementy stalowe chyba nie. Podobnie drewniane.
Pamiętam, że ktoś tu pomalował wnękę podwozia Fw 190 D-13 na 02 i potem się mocno zdziwił :D
Olek, kojarzysz jakiekolwiek zdjęcie komory uzbrojenia Me 262 (nie muzealnego) w której widać, że jest pomalowana?

nie wspomnę o niebieskich butlach....


Ok, co do niebieskich butli to się wycofam ostrożnie na pozycję - raczej malowane do samego końca. Może nie zawsze na niebiesko ale malowane.
Żeby pokazać, o czym mowa, dwie butle cylindryczne na sprężone powietrze z Bf 109 G-10/U4:

Obrazek
109lair.com

Z tematu malowania/niemalowania butli się wycofuję bo zanim nie sprawdzę porządnie, nie popatrzę to się zacznę plątać w zeznaniach i będzie bigos :D
Ale wnętrz i prętów będę bronił :D:D
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Aleksander011 » czwartek, 12 lutego 2009, 11:27

Kuba Plewka napisał(a):Pamiętam, że ktoś tu pomalował wnękę podwozia Fw 190 D-13 na 02 i potem się mocno zdziwił :D

No o tyle się zdziwiłem,że Crandall przy renowacji D-13 stki pomalował je na RLM 02, mogli je przecież zostawić nie pomalowane,
a przecież RLM 02 był wykorzystywany przy malowaniu komór podwozia.Ja np w moim Me 262 A-2a, przednią komorę podwozia pomalowałem na RLM 02,
gdyż nigdzie nie znalazłem zdjęcia nie pomalowanej, nawet Twój "Walkaroundowy" 500200 ma je pomalowane, natomiast komory podwozia głównego
wraz w wewnętrzną wanną pilota i wewn. blachą poszycia są u mnie w kolorze aluminium...
Kuba Plewka napisał(a):Z tematu malowania/niemalowania butli się wycofuję bo zanim nie sprawdzę porządnie, nie popatrzę to się zacznę plątać w zeznaniach i będzie bigos :D
Ale wnętrz i prętów będę bronił :D:D

Jak każdy skuteczny prawnik :)
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 12:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Kuba P. » czwartek, 12 lutego 2009, 11:57

Aleksander011 napisał(a):No o tyle się zdziwiłem,że Crandall przy renowacji D-13 stki pomalował je na RLM 02, mogli je przecież zostawić nie pomalowane,


Ja też się zdziwiłem, wszystko chyba pomalowano jak leci.
Dziwne, dziwne bardzo.


a przecież RLM 02 był wykorzystywany przy malowaniu komór podwozia.


A ja się zacząłem jakiś czas temu zastanawiać, czy tylko 02 i czy zawsze malowano...
Utarł się taki pogląd, że wszystko co w niemieckim samolocie "wewnątrz" to bankowo 02. A im więcej szukam tym więcej znajduję potwierdzeń że wcale niekoniecznie 02 i wcale niekoniecznie malowano.

Ja np w moim Me 262 A-2a, przednią komorę podwozia pomalowałem na RLM 02,
gdyż nigdzie nie znalazłem zdjęcia nie pomalowanej, nawet Twój "Walkaroundowy" 500200 ma je pomalowane,


I ja tak samo bym zrobił. Przecież cały nos powstawał osobno, wnęka była widać zabezpieczana i faktycznie w 500200 jest pomalowana (tylko chyba na niebiesko, nie na 02 - sprawdzę w domu), w 500071 chyba też.
Z resztą, lepsza rzecz odnośnie nosów (sekcji nosowej) kadłuba Me 262 mnie zaciekawiła, kojarzysz te fotki składowanych "nosów" z Classica? Są jasne, ewidentnie pomalowane, nie noszą kamuflażu a za rynienkami wylotowymi działek widać osmalenia.
Czyżby działka były przestrzeliwane po zamontowaniu do całej sekcji nosowej (wiem, że to brzydko brzmi - sekcja nosowa) ale jeszcze przed montażem końcowym płatowca?

natomiast komory podwozia głównego
wraz w wewnętrzną wanną pilota i wewn. blachą poszycia są u mnie w kolorze aluminium...


Dokładnie tak też bym to widział. Jak masz możliwość - spraw sobie "Stormbirds Colours", książka może nie jest jakaś superprecyzyjna i odkrywcza ale sporo fajnych rzeczy, przydatnych fotek i niegłupich opisów tam zawarto.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Aleksander011 » czwartek, 12 lutego 2009, 12:05

Kuba Plewka napisał(a):Dokładnie tak też bym to widział. Jak masz możliwość - spraw sobie "Stormbirds Colours", książka może nie jest jakaś superprecyzyjna i odkrywcza ale sporo fajnych rzeczy, przydatnych fotek i niegłupich opisów tam zawarto.

mam to Kuba,(mało już w tym temacie mi brakuje...:) )
Starsze(mam już więcej) moje "chwalmy się" :oops:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fajna książka ale nieco chaotyczna i mało precyzyjna,jak napisałeś, ale fotki są ok!
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 12:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Kuba P. » czwartek, 12 lutego 2009, 12:18

http://www.amazon.de/262-Entwicklung-Er ... 3925505210

To sobie jeszcze kup, fajna książka.
A ja sobie muszę sprawić Ersatzteil-Liste i Handbuch Me 262, te rzeczy stawiam ponad każde opracowanie :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Aleksander011 » czwartek, 12 lutego 2009, 12:24

Kuba Plewka napisał(a):http://www.amazon.de/262-Entwicklung-Er ... 3925505210

To sobie jeszcze kup, fajna książka.
A ja sobie muszę sprawić Ersatzteil-Liste i Handbuch Me 262, te rzeczy stawiam ponad każde opracowanie :)

Miałem to w "łapach" książka (choć dobra) nie wnosi nic więcej niż to co mam (razem 35 książek) o Me 262, mi brakuje tylko tej:
http://www.ianallanpublishing.com/product.php?productid=39964&cat=1056&page=5
i mam zamiar sobie ją teraz kupić :)No a Z handbuchami to pomyślimy nie???
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 12:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Georg01 » czwartek, 12 lutego 2009, 15:21

[quote="Kuba Plewka

A ja się zacząłem jakiś czas temu zastanawiać, czy tylko 02 i czy zawsze malowano...
Utarł się taki pogląd, że wszystko co w niemieckim samolocie "wewnątrz" to bankowo 02. A im więcej szukam tym więcej znajduję potwierdzeń że wcale niekoniecznie 02 i wcale niekoniecznie malowano.
[/quote]


Masz absolutną rację Kuba. Są nawet oficjalne dyrektywy bodajże już z końca 1943 roku (!) nakazujące zdecydowane ograniczanie użycia deficytowej już wtedy farby 02. Dlatego to co było z produkcji 1944-45 z dużym prawdopodobieństwem było niemalowane lub malowane 02 szczątkowo. Z tego powodu użycie 02 jako uzupełnienia kamuflażu w postaci plamek czy łat wydaje mi się mocno wątpliwe. Dlatego też np. wątpię w ten 02 na Fw 190A-8 Kurta Buhligena ze Stab./JG 2. Ale to inna bajka.
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Kuba P. » czwartek, 12 lutego 2009, 19:29

Jak obiecałem tak sprawdzam. Kugelflaschen w Me 262 - odwołuję alarm - wygląda na to, że chyba jednak do końca malowali przepisowo - niebieskie z białymi oznaczeniami.
Jeśli wierzyć opisowi, 500071 (białe 3) ma wnętrze kadłuba i wyposażenie luku radiowego w oryginalnym stanie. Butla niebieska. Co więcej, nawet Avia z Kbely ma identycznie pomalowane butle.
Sprawdzam dalej :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Aleksander011 » czwartek, 12 lutego 2009, 20:00

Kuba Plewka napisał(a):Jak obiecałem tak sprawdzam. Kugelflaschen w Me 262 - odwołuję alarm - wygląda na to, że chyba jednak do końca malowali przepisowo - niebieskie z białymi oznaczeniami.
Jeśli wierzyć opisowi, 500071 (białe 3) ma wnętrze kadłuba i wyposażenie luku radiowego w oryginalnym stanie. Butla niebieska. Co więcej, nawet Avia z Kbely ma identycznie pomalowane butle.
Sprawdzam dalej :)

Kuba, co jak co, ale tlen jest łatwopalny, a sprężony wręcz bardzo wybuchowy, więc mogli olać resztę i nie malować
, ale z tlenem żartów nie ma więc chyba nie żałowali niebieskiej!
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 12:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Kuba P. » czwartek, 12 lutego 2009, 23:43

Aleksander011 napisał(a):Kuba, co jak co, ale tlen jest łatwopalny, a sprężony wręcz bardzo wybuchowy


A słońce jest jasne i świeci w dzień :mrgreen:

więc mogli olać resztę i nie malować
, ale z tlenem żartów nie ma więc chyba nie żałowali niebieskiej!


Olek, nie argumentuj proszę tego "więc pewnie pomyśleli sobie i tak pewnie zrobili" bo to na manowce prowadzi.
Niemcy oznaczali instalacje specjalnymi kodami w postaci kombinacji kolorów. Był to standard wprowadzony w przemyśle lotniczym. Począwszy od kabli, których kolor miał znaczenie skończywszy na kolorach przy zaworach i punktach uzupełniania materiałów pędnych i eksploatacyjnych.
Wiesz przecież, że paliwo* zawsze oznaczano żółtym trójkątem (ok, pewne odstępstwa traktujmy jako wyjątek), MW inaczej, olej inaczej, tlen inaczej, powietrze inaczej.
Wg rozpiski - Sauerstoff (tlen) - niebieski z dwoma białymi pasami. Pressluft (sprężone powietrze) - niebieski z czerwonym pasem.
I to zdaje się mieć jednak odzwierciedlenie w tym co widać. Cytowane wyżej butle z Me 210 mogły być oznakowane czerwonym pierścieniem nie niebieskim jak ulotna pamięć podpowiada a całe butle mogły w istocie być niebieskie.
Ostatecznie skłaniam się ku temu, że te butle raczej faktycznie oznaczano dokładnie, co z instalacjami - sprawdzam dalej. W każdym razie patrzę na rozpiskę Kennfarben fur Rohr- und Schlauchleitungen... :mrgreen:

* instalacje paliwowe w ogólnym rozumieniu też różnie oznaczano:
[1] Paliwo rozruchowe (lekkie frakcje) żółto-czerwono-żółty
[2] Acetylen (instalacja zimnego rozruchu) - żółto-biało-żółty
[3] Sondernkraftstoff (specjalne paliwo do krótkotrwałego podnoszenia mocy silnika) - żółto-brązowo-żółte
[4] GM (podtlenek azotu) - żółto-niebiesko-biało-niebiesko-żółty
[5] Metanol - żółto-czerwono-biało-czerwono-żółty

A teraz na ile życie to potwierdza? Pkt. 1 i 5 w z grubsza tej formie kojarzę z trójkątów paliwowych ale czy malowano tak przewody?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Aleksander011 » piątek, 13 lutego 2009, 19:16

Piotrze , wybacz, że wykorzystam Twój wątek do zapytania o swoje problemy z budową Me 262, ale mam nadzieję, że Kuba (o ile mi odpowie),
oświeci nas trochę bardziej...
Kuba Plewka napisał(a): Aleksander011 napisał(a):ojej Kuba to może Ci to zeskanuje-prościej będzie :)
W każdym razie chodziło o Radgabel fur 8-109 Serienrad cokolwiek ten symbol znaczy...
Będę dźwięczny.
8-109 oznacza płatowiec Bf 109*. Radgabel - widelec kola.
Serienrad - seryjne koło (???)


Kuba mam problem ze swoim Me 262 -Białe "Y", spójrz na zdjęcia i powiedz jakie to koło?
Radgabel - widelec kola tutaj jest starego typu, do 160 tki, ale gładka opona wydaje się być 190 tką?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A teraz druga sprawa, wracając do butli ok, mogą być niebieskie ,a co z przewodami??
Zrobić tak jak powinno być ,czy dać surowe?? Trochę Twoje teorie mnie skołowały :oops:
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 12:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Kuba P. » piątek, 13 lutego 2009, 23:03

Aleksander011 napisał(a):
Kuba mam problem ze swoim Me 262 -Białe "Y", spójrz na zdjęcia i powiedz jakie to koło?
Radgabel - widelec kola tutaj jest starego typu, do 160 tki, ale gładka opona wydaje się być 190 tką?


Nie wiem. Zwyczajnie na tych zdjęciach przy tej jakości nie widać. Opony 160 także były produkowane gładkie więc brak bieżnika o niczym nie świadczy.
Poszukam innych zdjęć tej maszyny albo innych na których jest koło (jak sądzę) 190.

Obrazek
Obrazek

Tutaj koło 660x190, można próbować porównać do tego co widać na zdjęciach Me 262.

A teraz druga sprawa, wracając do butli ok, mogą być niebieskie ,a co z przewodami??
Zrobić tak jak powinno być ,czy dać surowe?? Trochę Twoje teorie mnie skołowały :oops:


Mnie też skołowały, bo to są dyskutowane teorie a nie prawdy objawione.
Jaki kolor przewodów? Jak coś wypatrzę wartego dyskusji to napiszę i pogadamy. W tej chwili jak pisałem wyżej - z tego tematu się wolę wycofać i nie motać bo będzie bałagan. Wstrzymajmy się, ok?

Dobranoc!

ps - jeszcze jedno zdjęcie "białej 17" z lewego boku, zrobione zimą nieco później niż pokazane przez Olka wcześniej opublikowane jest w Götterdämmerung nr 1, Classic Publications 2006
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez Kuba P. » wtorek, 17 lutego 2009, 18:39

Olek, sprawdziłem zdjęcie w Walkaround jak podpowiadałeś. Odpowiem tu, może i innych zaciekawi i może coś nam dopowiedzą.
W każdym razie to koło o które pytałeś:

Obrazek

to wygląda mi na zupełnie normalne 660x160 z gładką oponą. Takie jak tu:

Obrazek
Obrazek

Panowie, jaka jest Wasza opinia?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262 A-1a, 1:32 Trumpeter

Postprzez LukaszS » wtorek, 17 lutego 2009, 20:02

Panowie! Dziękuję, za interesującą dyskusję. Mam w planach jaskółkę, Wasze wypowiedzi bardzo mi pomogą. Przepraszam za OT
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron