Moderator: xenomorph

LazyCat napisał(a):Temat tym ciekawszy ze sam robie jeszcze wczesniejszego (w 1/72) a na czolgach sie malo znam (prawie nic), wiec bede podpatrywal.
bartek72 napisał(a):Domi, a te kurskie Tygrysy z LAH nie powinny mieć tego zasobnika:
http://panzerart.pl/index.php/welcome/produkt/111
Georg01 napisał(a):bartek72 napisał(a):Domi, a te kurskie Tygrysy z LAH nie powinny mieć tego zasobnika:
http://panzerart.pl/index.php/welcome/produkt/111
Oczywiście, że powinny. Wszystkie wczesne z Das Reich, LAH i Totenkopf miały ten nietypowy zasobnik SS.



Rayl napisał(a):Nie wszystkie. Jedynie te maszyny dostarczone na początku '43 roku ( i pojedyncze z grudnia '42). Pojazdy trafiające do jednostki jako uzupełnienie miały już standardowy zasobnik.

Rayl napisał(a):S23 faktycznie jest ciekawy... ma płaską maskę jarzma i moim zdaniem brak peryskopu ładowniczego.
Sądzę, że to składak - późniejszy kadłub + wcześniejsza wieża. Raczej odpada dodanie późnych filtrów do wczesnego kadłuba, po za tym płyta przednia zdaje się nie mieć otworów po peryskopie frontalnym kierowcy(nie dostrzegam też śladów zaspawania).
Ja mam w planach 1315(ex 411) z LAH - to dopiero perełka!!!

Rayl napisał(a):"S23" mógł trafić do jednostki jako uzupełnienie, zarazem będąc czołgiem z recyklingu. Mógł przejść (gruntowny) remont podczas, którego dospawano do wieży zaczepy na gąsienice dostosowując maszynę do standardu. Sądzę, że podobnie było z "911" i wieloma innymi tygrysami.
Do najciekawszych przykładów remontowanych maszyn należy na pewno "C14" z Grossdeutschland.
Jeśli przyjąć Twoją koncepcję fabrycznie nowych egzemplarzy to byłyby to raczej czołgi z marca '43.




Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
