Mi-24V Hind E

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Mi-24V Hind E

Postprzez KoValus » wtorek, 3 marca 2009, 20:01

Powoli zaczynam zbierać materiały do budowy Mi-24 w 1/72 (Hobbyboss). W związku z tym mam kilka pytań:
- na ile wersja V (czyli polska W) różni się od wersji D i czy można zastosować blaszki z parta
- nie za bardzo wiem jakiego koloru użyć jako zielono-niebieskiego do paneli i błękitnego do wnętrza kabiny desantowej
- są jakieś kalki do polskich maszyn?
Poprosiłbym tez o jakieś fotki, szczególnie wnętrza.

Pozdrawiam
Kamil
Pozdrawiam
Kamil
KoValus
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraków

Reklama

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Piotrek.S. » wtorek, 3 marca 2009, 22:24

Różnice tak na szybko:
- inne uzbrojenie (D- ppanc Falanga, wyrzutnie UB-32, W- ppanc Szturm, wyrzutnie B-20),
- różne osłony stacji optycznej, oraz różne anteny naprowadzania pocisków ppanc,
- ogólnie wersja W ma szerszy wachlarz uzbrojenia,
- wersja W ma wyloty silników przystosowane do montowania rozpraszaczy gazów wylotowych,
- wersja W ma w okolicy kabiny pilota zamontowane wypustki systemu Bierioza oraz dodatkowy reflektor po lewej stronie,
- kasety flar mają trochę inne mocowanie,
- chyba owiewka nad pilotem w wersji W jest bardziej wypukła.
Kolorki: Do kabiny pilotów ja bym użył emalii MM Russian Interior, kabina desantowa raczej w odcieniach szarości. Polskie zmodernizowane Hindy mają kokpity czarne dostosowane gogli noktowizyjnych.
Kalki: Zeszyty Intechu z serii Polskie Siły Powietrzne vol.1, Polskie Śmigłowce Wojskowe, HDL jeszcze robi zestaw dedykowany wersji D.
Blaszka Parta jak najbardziej wskazana.
Umysł ludzki jest jak spadochron.
Działa lepiej kiedy jest otwarty.
Avatar użytkownika
Piotrek.S.
 
Posty: 215
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 07:48
Lokalizacja: Oborniki

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Paweł Wymysłowski » piątek, 6 marca 2009, 14:53

Piotrek.S. napisał(a):- wersja W ma wyloty silników przystosowane do montowania rozpraszaczy gazów wylotowych,
- wersja W ma w okolicy kabiny pilota zamontowane wypustki systemu Bierioza

Wersja "D" z nowszych serii (np. polski "585") też tak ma, więc trzeba uważać.
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:08
Lokalizacja: Z lasu

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez KoValus » sobota, 7 marca 2009, 14:03

Wielkie dzięki za pomoc:)
Z tego co widziałem na zdjęciach, kabina transportowa jest w kolorze szaro-błękitnym. Chciałbym zrobić maszynę w nowym, zielonym malowaniu (będę musiał zdobyć jakoś kalki Kagero:/). Zastanawiam się co to za kolor, ten ciemnozielony (patrząc po moich farbach, mniej więcej pasuje U.S. Dark Green z Vallejo).

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kamil
KoValus
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Cichociemny » sobota, 7 marca 2009, 15:40

KoValus napisał(a):będę musiał zdobyć jakoś kalki Kagero:/

Jakie, z Topshotsa?
Cichociemny
 
Posty: 2637
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 18:33

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez KoValus » sobota, 7 marca 2009, 19:30

Tak, te z nr bocznym 727, o ile się nie mylę jest to Mi-24W
Pozdrawiam
Kamil
KoValus
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Cichociemny » sobota, 7 marca 2009, 19:53

KoValus napisał(a):Tak, te z nr bocznym 727, o ile się nie mylę jest to Mi-24W

Tak, tyle że napisałeś:
KoValus napisał(a):Chciałbym zrobić maszynę w nowym, zielonym malowaniu

a wtedy kalki z Topshotsa Ci się raczej nie przydadzą (no, może szachownice).
Cichociemny
 
Posty: 2637
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 18:33

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Piotrek.S. » sobota, 7 marca 2009, 21:20

Paweł Wymysłowski napisał(a):
Piotrek.S. napisał(a):- wersja W ma wyloty silników przystosowane do montowania rozpraszaczy gazów wylotowych,
- wersja W ma w okolicy kabiny pilota zamontowane wypustki systemu Bierioza

Wersja "D" z nowszych serii (np. polski "585") też tak ma, więc trzeba uważać.

A do tego zupełnie nietypowe umieszczenie kaset z flarami po bokach kadłuba (jako jedyny z naszych Hindów) oraz mocno wypukłą osłonę kokpitu pilota. Ogólnie 585 jest wyjątkiem w naszej armii potwierdzającym regułę (jeżeli chodzi o cechy charakterystyczne polskich "24").
Umysł ludzki jest jak spadochron.
Działa lepiej kiedy jest otwarty.
Avatar użytkownika
Piotrek.S.
 
Posty: 215
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 07:48
Lokalizacja: Oborniki

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez KoValus » sobota, 7 marca 2009, 22:59

Czyli zostaje zrobić szablony oznaczeń samemu.
Pozdrawiam
Kamil
KoValus
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez nobie1973 » niedziela, 8 marca 2009, 16:33

Wszystkie obecnie śmigłowce należące do Lotnictwa Wojsk Lądowych malowane są w jednolitym wariancie malowania polegającym na pokryciu wszystkich powierzchni płatowca emalią lakierniczą koloru ciemno zielonego o fakturze matowej, odpowiednik farb Humbrol to H 116. Napisy eksploatacyjne i numery burtowe malowane są emalią koloru czarnego o fakturze matowej.

Kilka ujęć Mi-24W z 56 Pułku Śmigłowców Bojowych z Inowrocławia w tym wariancie malowania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trochę zdjęć detali dla wersji Mi-24 D:

Kabina operatora uzbrojenia:

Obrazek

Obrazek

kabina pilota:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przedział desantowy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
nobie1973
 
Posty: 563
Dołączył(a): czwartek, 25 września 2008, 18:46
Lokalizacja: Londyn

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Paweł Wymysłowski » poniedziałek, 9 marca 2009, 15:55

Piotrek.S. napisał(a):
Paweł Wymysłowski napisał(a):Wersja "D" z nowszych serii (np. polski "585") też tak ma, więc trzeba uważać.

A do tego zupełnie nietypowe umieszczenie kaset z flarami po bokach kadłuba (jako jedyny z naszych Hindów)

Wyrzutnie flar po bokach kadłuba to ma akurat "W" nr 956.
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:08
Lokalizacja: Z lasu

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Piotrek.S. » poniedziałek, 9 marca 2009, 22:30

Upss moja wina...
Umysł ludzki jest jak spadochron.
Działa lepiej kiedy jest otwarty.
Avatar użytkownika
Piotrek.S.
 
Posty: 215
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 07:48
Lokalizacja: Oborniki

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Radek Baprawski » czwartek, 12 marca 2009, 14:02

Witam

Ja mam trochę odwrotne pytanie. Czy bazując na zestawie hobbybossa można bezstresowo zrobić wersję D zmieniając rzeczy wymienione przez Pitra S. ? Sama konstrukcja nośna V (W) chyba pozostała niezmieniona względem D ? Mam daleki na razie plan zrobienia 584 z tymi groźnymi ślepiami ;o)
Obrazek
Avatar użytkownika
Radek Baprawski
 
Posty: 77
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk/Kwidzyn

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez Artur Domański » sobota, 18 czerwca 2011, 10:58

Szkodą ze brak fotek, przynajmniej u mnie
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1229
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: Mi-24V Hind E

Postprzez qalimar » niedziela, 19 czerwca 2011, 19:01

Radek Baprawski napisał(a):Witam

Ja mam trochę odwrotne pytanie. Czy bazując na zestawie hobbybossa można bezstresowo zrobić wersję D zmieniając rzeczy wymienione przez Pitra S. ? Sama konstrukcja nośna V (W) chyba pozostała niezmieniona względem D ? Mam daleki na razie plan zrobienia 584 z tymi groźnymi ślepiami ;o)



Można to robić bezstresowo. A najlepiej jakbyś jeszcze miał Mi-24 Italeri, który jest hybrydą obu wersji- da się z niego wykorzystać osłonę stacji naprowadzania pocisków przeciwpancernych.
Pzdr
Mariusz Kalinowski
Obrazek
Avatar użytkownika
qalimar
 
Posty: 208
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 16:50
Lokalizacja: Rügenwalde in Pommern


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości