Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Gienek » niedziela, 12 kwietnia 2009, 22:16

Haniebne! Karygodne i wołające o pomstę :P
Można sobie zadać pytanie: jaka jest różnica w tych (tak naprawdę jedynych dwóch głównych) wersjach rozwojowych.
A wtedy to wszystko sprowadzi się właśnie do silników...
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez iras67 » niedziela, 12 kwietnia 2009, 22:26

Gienek a jest gdzieś wyszczególnione nr.prod płatowca -jaki silnik :?:
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez gzt » niedziela, 12 kwietnia 2009, 22:33

Jacek Bzunek napisał(a):
Gienek napisał(a):I bardzo proszę - nie montuj silnika tego wczesnego!

Obiecuję :) Przy okazji, wyjaśnię skąd się wzieło moje pytanie, Eduard zarówno do F6F-3 jak i do F6F-5 daje ten sam silnik.


... bo tylko Gienek moze je odroznic :)
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 13 kwietnia 2009, 09:28

Gienek napisał(a):Można sobie zadać pytanie: jaka jest różnica w tych (tak naprawdę jedynych dwóch głównych) wersjach rozwojowych. A wtedy to wszystko sprowadzi się właśnie do silników...

Myślałem że najważniejsze widoczne różnice to okienka za kabiną pilota i plat.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 13 kwietnia 2009, 11:29

Pod warunkiem, że nie masz piątki z okienkiem. Pamiętam, że jak szukałem sobie modelarskiego celu w temacie F6F5, to co tylko upatrzyłem sobie jakiegoś pilota, to okazywało się, ze jego piątka miała jeszcze okienka :( .

gzt napisał(a): bo tylko Gienek moze je odroznic


Trzeba gonić króliczka. Te różnice osprzętu są jednak całkiem wyraźne.Fakt, ze dopiero na drugi rzut oka ;o) .
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Gienek » poniedziałek, 13 kwietnia 2009, 13:53

Irku, tak, opublikowane są numery (BuNo) z których wynika jak silnik (10 czy 10W i różnice w oprzyrządowaniu). Jeżeli szukasz konkretnego daj znać.

Radku, goniąc króliczka można się potknąć i rozkwasić nos. Jak to właśnie zrobiłem - biję się w pierś i prostuję.
Otóż kliknąłem sobie taki link:
http://www.neomega-resin.com/vector/american.htm
Znajduje się tam coś na co wskazałem czyli R-2800C. Cóż za błąd!!!
Tu właśnie się zagalopowałem.
Właściwym dla F6F-5 jest A/B co znaczy, że Vector robi ten silnik jako uniwersalny z kompletem dla wersji wczesnej i późnej.
Ta różnica to właśnie przednia część silnika (obudowa przekładni – jej górna część) z iskrownikami i oprzyrządowaniem.

Jacku, pokazałeś na zdjęciu (zdjęcie silnika z zestawu Eduard) wersję wcześniejszą.
Czy przypadkiem też w zestawie Eduarda nie ma części alternatywnych?
Bowiem Twój silnik w modelu powinien wyglądać tak:
Obrazek


Jacek Bzunek napisał(a):Myślałem że najważniejsze widoczne różnice to okienka za kabiną pilota i plat.
greatgonzo napisał(a):...to okazywało się, ze jego piątka miała jeszcze okienka

Pierwsza podstawowa różnica to silniki: 10 i 10W (czyli z dodatkowym wtryskiem metanolu).
Widocznymi innymi elementami odróżniającymi "trójkę" od "piątki" (zwłaszcza wczesnej) -poza przekładnią silnika z iskrownikami - jest oprofilowanie (brak w wersji F6F-5) na bokach osłony silnika oraz kształt wiatrochronu (z szybą pancerną).
Tak - pierwsze „piątki” miały okienka boczne.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 13 kwietnia 2009, 15:14

Silnik Airesa nie ma dodatkowych części ale w ofercie są dwa osobne zestawy dla F6F-3 i F6F-5. Pozostało mi tylko zamówić drugi zestaw.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 19 kwietnia 2009, 21:07

Zestaw z silnikiem zamówiony a przy okazji model oszlifowany, nity poprawione czyli całość ogólnie przypomina F6F-5. Jako eksperyment zamaskowałem od wewnątrz osłonę kabiny i pomalowałem ją Interior Green. Dodatkowo od zewnątrz dam raz jeszcze Interior Green przed malowaniem Glossy Sea Blue. Jak widać na fotkach osłona silnika została wypożyczona z wcześniej rogrzebanego Hellcata co jest przykładem modelarskiego kanibalizmu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 19 kwietnia 2009, 22:22

Nieźle to będzie wyglądać. Świetnie, że pomalowałeś oslonę od wewnątrz.
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Dominik » poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 06:54

Jacek Bzunek napisał(a):Glossy Sea Blue


Jakiej firmy będzie farba? Tak z ciekawości się pytam przed, przyszłościowym, jednobarwnym malowaniem Korsarza F4U-7.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2620
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez PiotrS » poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 13:05

Jacek Bzunek napisał(a): Jako eksperyment zamaskowałem od wewnątrz osłonę kabiny i pomalowałem ją Interior Green.


W monografii AJ-Press jest mowa o tym, że ramka osłony była malowana od środka na czarno. Na fotce obok widać że tak faktycznie było choć sama limuzyna była raczej IG. Tyle na wkurzenie, Gienek pewnie mnie poprawi ;o)
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 15:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 16:04

Dominik napisał(a):Jakiej firmy będzie farba?

Zgodnie z instrukcją, zamówiłem Gunze H54. Jak nie będzie pasować to rozejrzę się za jedynym słusznym Model Masterem. Oczywiście wiem, że najlepszy odcień ma Pactra.

PiotrS napisał(a): W monografii AJ-Press jest mowa o tym, że ramka osłony była malowana od środka na czarno. Na fotce obok widać że tak faktycznie było choć sama limuzyna była raczej IG. Tyle na wkurzenie, Gienek pewnie mnie poprawi ;o)

Przed malowaniem zajrzałem do AJ-Pressu i na kilku zdjęciach ramy osłony kabiny są malowane od wewnątrz farbą jaśniejszą od czarnej osłony tablicy przyrządów. Zastanawiałem się nad jasnoszarym, jakim malowane było wnętrze kadluba za płytą pancerną i klasycznym, na logikę najbardziej pasującym Interior Green. Wybór padł na Interior Green, na podstawie zdjęcia kabiny F6F-3, gdzie wnętrze kadłuba za tylnym okienkiem jest jaśniejsze niż wewnętrzne ramki osłony kabiny, które mają identyczny kolor z burtami kabiny.
O ramkach malowanych jak najbardziej słyszałem, tyle że dotyczyło to P-47D.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Gienek » poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 23:31

Regulaminowo to czarne ramy od wewnątrz. Ale jako, że widziałem jednego F6F-5 (z Randolpha?) z IG to sie aż tak nie drę wnieboglosy :P
(ale wolałbym black)
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez iras67 » wtorek, 21 kwietnia 2009, 00:31

Obrazek
Zdjęcie z 43' co widać na dole w rogu zrobione przez kogoś w hali montażowej .
I jeszcze jedno:
Obrazek
Kiedyś u nas była dyskusja o fotkach z jakiegoś forum gdzie cały czas dochodzą nowe zdjęcia ,te były z kilkudziesięciu które udało mi się zapisać, adres niestety "wcieło" :(
O ile mnie pamięć nie myli to były też fotki wnętrza Ducka ;o) i innych Grumanów....
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Gienek » wtorek, 21 kwietnia 2009, 00:51

Ale zwróć uwagę, że na tym zdjęciu deska jest typowa dla "trójki" (pierwsze zdjęcie).
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości