Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez dewertus » czwartek, 20 lutego 2014, 22:20

Darek Trzeciak napisał(a):budowie mojego (ś)fińskiego Do-17

Chciałeś chyba napisać: jedynego słusznego Do-17... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Voltan » piątek, 21 lutego 2014, 22:03

Kokpit robi wrażenie. To piękny samolot, będę zaglądał.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » czwartek, 27 lutego 2014, 19:46

Po nartach nogi bolą to czas na zmęczenie rąk :mrgreen: Zamknąłem skrzydło. Niestety cały obrys wymaga szpachlowania.
Obrazek

Wkleiłem wycięte stery kierunku:
Obrazek

Zaszpachlowałem linie, których w planach Kagero autorstwa p.Mariusza Łukasika nie ma:
Obrazek

Zabrałem się za wnętrze klap. Chciałem wykonać ożebrowanie bo producent zastąpił je jakaś imitacją zgrubienia. Po wklejeniu jednej dorobionej części stwierdziłem, że całość będzie jeszcze grubsza w związku z czym zeszlifowałem wewnętrzną powierzchnię, wypolerowałem i dopiero nakleiłem żeberka - całość jeszcze wymaga oszlifowania.. Niestety zeszło do pory obiadowej więc zdjęcie z tłem gwałcącym uczucia estetyki i poszanowania ;o)
Obrazek
Obrazek

Obecnie pracuję nad wewnętrznymi konstrukcjami gondol wnęk podwozia i zdurniałem. Obie gondole mają różne wysokości ścianek. Obie z prawej strony posiadają wloty -więc są w stosunku do siebie symetryczne. Zabrałem się za "opatyczkowanie" wnętrza. W tym miejscu poproszę o pomoc Kolegów (no nie gniewajcie się za tego ziemniaka :-/ ). Na ściankach gondoli było różnego rodzaju ożebrowanie konstrukcyjne. W książce części zamiennych do Do-17 jest pokazana rycina części tylko jednej strony (to samo ze zdjęciami wnęki podwozia-wciąż ta sama strona w związku z tym czy drugą gondolę potraktować na zasadzie lustrzanego odbicia czy wykonać ja bliźniaczo ? :roll:
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez ROBERT » czwartek, 27 lutego 2014, 22:11

na kartoflu widze ziemiste pigmenty ,Migowe ,AK czy inne ?
Avatar użytkownika
ROBERT
 
Posty: 421
Dołączył(a): środa, 7 marca 2012, 20:27

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » piątek, 28 lutego 2014, 22:19

ROBERT napisał(a):na kartoflu widze ziemiste pigmenty ,Migowe ,AK czy inne ?

Suche pastele :)
Druga strona "opatyczkowana". Ponawiam prośbę/pytanie bo stoję z robotą. Czy obie gondole były wzajemnie do siebie lustrzane z wyposażeniem wnętrza czy bliźniacze ? :-|
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 28 lutego 2014, 22:41

Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie w kwestii symetrii... przecież to nie BV 141
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » piątek, 28 lutego 2014, 22:51

Do tej pory wszystko było przejrzyste. Każda wnęka podwozia była lustrzanym odbiciem (lewa do prawej). Tutaj jest sprawa trochę niejasna bo skoro boczne wloty przy gondolach są bliźniaczo po jednej stronie to może świadczyć, że układ "bebechów" też może być identyczny - to mnie zmyliło i zastanawia :-|
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Kuba P. » piątek, 28 lutego 2014, 22:55

Mariusz, silniki to inna sprawa. Ich nie robią lewe - prawe patrz np. Bf 110 (no z wyjątkami ale to nie zmienia ich budowy) ale konstrukcja jest raczej symetryczna.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » piątek, 28 lutego 2014, 23:05

Chodzi mi o te wloty, które są po jednej stronie:
Obrazek
I tak się zastanawiam jeżeli wszelkie oprzyrządowanie do silników było wykonane jednostronnie to czy całe gondole w tym egzemplarzu nie były wykonywane jednakowo ? W sumie bez sensu bo to by był pierwszy taki przypadek jaki napotkałem :->
P.S.
Dzięki Kuba. Dopiero doczytałem ;o)
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Kuba P. » piątek, 28 lutego 2014, 23:25

Na Dornierach to się tu zna tylko Paweł (do dziś nie wiem, co on w nich widzi, ale on je kocha) ale na moje to chwyt powietrza silnika a te są "jednostronne".
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez GrzegorzS » sobota, 1 marca 2014, 11:49

Gondole symetryczne, silniki bliźniacze. Inaczej się nie da od strony technicznej i po inżyniersku. Silniki miały ten sam kierunek obrotu śmigieł stąd boczne wloty powietrza są po prawej stronie gondol dla obydwu silników. Myślę, że osłony silników mogły być takie same, bo jak to u Niemiaszków pewnie w razie konieczności wymieniano cały moduł silnikowy z osłonami. Można jeszcze odciąć tylną część gondoli, która była integralną częścią klapy i wyraźnie odstaje od reszty gondoli obrysem. (chowała się do środka)
GrzegorzS
 
Posty: 306
Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2008, 16:36

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez dewertus » sobota, 1 marca 2014, 21:36

Zdjęć gondoli od "środka" nie mam, ale daję to co może się jeszcze przydać:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 2 marca 2014, 17:56

Dziękuję Kolegom za rozjaśnienie w głowie. Hubert szczególny ukłon za trzecie zdjęcie bo nie wiedziałem, czy te wsporniki z dziurkami były po prawej czy lewej stronie. Teraz wiem, ze dobrze to wkleiłem ;o)
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » niedziela, 2 marca 2014, 18:21

Mariusz masz może jakieś foty/ryciny komory bombowej?
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Dornier Do-17Z "Classic Airframes" 1/48

Postprzez GrzegorzS » poniedziałek, 3 marca 2014, 05:54

Pamiętaj przy oglądaniu zdjęć o różnicach tak gondol silnikowych jak i komory bombowej dla Do 17 Z i wcześnieszych wersji E, F czy nawet M i P. Część zdjęć dotyczy tych wcześniejszych wersji.
GrzegorzS
 
Posty: 306
Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2008, 16:36

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości