Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Przemos19 » piątek, 21 lutego 2014, 14:06

Ale jak igłę włożysz za daleko to po pewnym czasie masz rozerwaną końcówkę dyszy. Po każdym wykręceniu igły z tylnej części aerografu należy bardzo ostrożnie przymierzać dyszę i przesunięcie igły.
http://przemos85.blogspot.com/ - modelarski i wargamingowy blog m.in. o systemie bitrewnym Battlegroup Kursk i OWW2.
http://www.oww2.eu - modelarstwo, wargaming i recenzje modeli w skali 1/72 i 1/76.
Nieoficjalna polska strona systemu bitewnego Operation : World War 2.
Wstąp, zobacz, dołącz, działaj!
Przemos19
 
Posty: 53
Dołączył(a): niedziela, 13 marca 2011, 17:29

Reklama

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Franciszek 'Frank' Duk » sobota, 22 lutego 2014, 16:45

Czytalem watek kilkakrotnie i zrodzilo sie w mojej glowie pytanie:
Co Panowie sadzicie o ponizszych produktach?

:arrow: http://www.fine-art.com.pl/category/aer ... beck-grafo
:arrow: http://www.fine-art.com.pl/category/aer ... k-infinity

- Czy ktos mial stycznosc z powyzszymi?
- Moze ktos jest posiadaczem?

Ciekaw jestem przemyslen, opini, sugestii albowiem chce wzbogacic
swoja flote aerografow wlasnie o te produkty.
Serdecznie dziekuje z gory za odpowiedzi.
Franciszek 'Frank' Duk
 
Posty: 155
Dołączył(a): piątek, 14 lutego 2014, 00:38

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez artur1098 » środa, 5 marca 2014, 23:21

witam. Ja właśnie zakupiłem ultre i mi wyrzuca farbe ze spustu, i nie mam pojecia czemu moze właśnie ta uszczelka ale nie wiem
artur1098
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa, 5 marca 2014, 22:06

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez piotr dmitruk » środa, 5 marca 2014, 23:25

Na pewno uszczelka, tam nie ma w ogóle prawa się dostawać farba
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez artur1098 » środa, 5 marca 2014, 23:30

dziabik napisał(a):Cześć :)
Jako że i u mnie przyszedł czas na przesiadkę z najtańszej "piwaty" nabyłem Ultrę.I mam pytanie do użytkowników tegoż sprzętu-po odciągnięciu spustu (bez najmniejszego wciskania) z dyszy leciutko uchodzi powietrze.Czyżby jakaś wada czy też wystarczy coś podokręcać?No chyba że tak ma być ? Z góry dzięki za poradę.

ja mam taki sam problem i nie wiem co jest grane. chyba jakaś uszczelka
artur1098
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa, 5 marca 2014, 22:06

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez artur1098 » środa, 5 marca 2014, 23:32

piotr dmitruk napisał(a):Na pewno uszczelka, tam nie ma w ogóle prawa się dostawać farba

nowy sprzęt za tyle kasy i zeby pluł farbą
artur1098
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa, 5 marca 2014, 22:06

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez rotpol13 » środa, 5 marca 2014, 23:41

To złóż reklamację tam gdzie kupiłeś. Raz na ileś sztuk zdarza się wadliwy wyrób - normalna rzecz.
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Marcin Kuźniar » czwartek, 6 marca 2014, 00:48

Franek - ja mam Grafo T1 i zwykłe Infinity (zwykłe czyli nie CR - óżnica polega chyba jedynie na grubszej warstwie chromu). Podstawowa róznica miedzy Grafo i Infinity to działanie spustu. W infinity jest klasyczny - naciśnij i cofnij. W Grafo jest spust z krzywka, wystarczy cofać spust bez naciskania, zawór powietrza otwierany jest przez krzywkę. Inne sa takze osłony dysz. W Grafo jest taka sama jak w Evolution, a w Infinity - na osłonie za pazurki ustalajace minimalną odległość dyszy od powierzchni malowanej (przy okazji mozna uszkodzic powierzchnie juz pomalowaną). W infinity są zbiorniki wymienne, w Grafo - nie. Według mnie dla modelarza wygodniejszy jest Infinity niz Grafo, choć oba służą raczej tylko do malowania super małych detali grafiki modelu.
pozdrawiam Marcin
----------------------
PZL-26 od podstaw - zaczynam
Avatar użytkownika
Marcin Kuźniar
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 18:57

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez dziabik » czwartek, 6 marca 2014, 10:41

artur1098 napisał(a):dziabik napisał(a):
Cześć
Jako że i u mnie przyszedł czas na przesiadkę z najtańszej "piwaty" nabyłem Ultrę.I mam pytanie do użytkowników tegoż sprzętu-po odciągnięciu spustu (bez najmniejszego wciskania) z dyszy leciutko uchodzi powietrze.Czyżby jakaś wada czy też wystarczy coś podokręcać?No chyba że tak ma być ? Z góry dzięki za poradę.

ja mam taki sam problem i nie wiem co jest grane. chyba jakaś uszczelka


-przeczytaj kolejne posty po moim pytaniu z poradą na temat regulacji śruby-zrobiłem tak i aero śmiga bez zbędnych syków.
Pozdrawiam Grzegorz.
Avatar użytkownika
dziabik
 
Posty: 85
Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 21:45

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez artur1098 » czwartek, 6 marca 2014, 21:54

Solo napisał(a):Zastanawiam się, czy dobrze zrobiłem że kupiłem model Ultra, było nie było najtańszy z oferty firmy.
Czy zmiana na Evolution byłaby dla mnie odczuwalna?
Jeśli chodzi o konstrukcję, to widzę że zasadniczą różnicą jest to, że posiada on pokrętełko do ustawiania maksymalnej wielkości plamki.
Oczywiście w zestawie jest więcej wyposażenia niż w Ultra, ale czy pod względem samej mechaniki działania i komfortu pracy różnica jest odczuwalna?

ja tez zakupiłem ultre całkiem nie dawno pare dni temu i mi sie wydaje ze to wszystko to samo co w lepszych modelach, można ja z tuninkować. Ja założyłem końcówke z blokadą iglicy od innego i pasuje. A co mnie denerwuje to to że pluje farbą ze spustu i wolno powraca spust co powoduje uchodzenie powietrza tak jak koledzy pisz, pewnie to wady fabryczne
artur1098
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa, 5 marca 2014, 22:06

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez karambolis8 » piątek, 7 marca 2014, 10:01

Masz uszkodzony albo źle złożony egzemplarz, ewentualnie brudny. U mnie takie problemy nie występują.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez toled » piątek, 7 marca 2014, 16:12

Rozkręć, przeczyść każdą część, dodaj odrobinę lubrykantu przy spuście i złóż. Będzie działał jak szwajcarski zegarek ;-)
Pozdrawiam - Wojtek Bryński
toled
 
Posty: 284
Dołączył(a): piątek, 16 maja 2008, 21:29

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Franciszek 'Frank' Duk » piątek, 7 marca 2014, 20:05

Marcin Kuźniar napisał(a):Franek - ja mam Grafo T1 i zwykłe Infinity (zwykłe czyli nie CR - óżnica polega chyba jedynie na grubszej warstwie chromu). Podstawowa róznica miedzy Grafo i Infinity to działanie spustu. W infinity jest klasyczny - naciśnij i cofnij. W Grafo jest spust z krzywka, wystarczy cofać spust bez naciskania, zawór powietrza otwierany jest przez krzywkę. Inne sa takze osłony dysz. W Grafo jest taka sama jak w Evolution, a w Infinity - na osłonie za pazurki ustalajace minimalną odległość dyszy od powierzchni malowanej (przy okazji mozna uszkodzic powierzchnie juz pomalowaną). W infinity są zbiorniki wymienne, w Grafo - nie. Według mnie dla modelarza wygodniejszy jest Infinity niz Grafo, choć oba służą raczej tylko do malowania super małych detali grafiki modelu.


Czyli wedlug tego co przeczytalem, trafniejszy wybor to model Infinity.TaK?
Franciszek 'Frank' Duk
 
Posty: 155
Dołączył(a): piątek, 14 lutego 2014, 00:38

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Marcin Kuźniar » piątek, 7 marca 2014, 21:20

Jest jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem napisac - w moim Grafo jest gumowa uszczelka wewnętrzna - nie wiem jaka jest w Grafo obecnie produkowanych. Natomiast w Infinity wewnętrzna uszczelka jest teflonowa. Są tam jeszcze zewnetrzne gumowe uszczelki, ale te nie maja tak intensywnego kontaktu a farbą i rozcieńczalnikami jak ta wewnętrzna. Jeżeli wybierać miedzy Grafo a Infinity dla modelarza - to raczej Infinity jest lepszym wyborem.
pozdrawiam Marcin
----------------------
PZL-26 od podstaw - zaczynam
Avatar użytkownika
Marcin Kuźniar
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 18:57

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Franciszek 'Frank' Duk » piątek, 7 marca 2014, 23:14

Marcin Kuźniar napisał(a):Jest jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem napisac - w moim Grafo jest gumowa uszczelka wewnętrzna - nie wiem jaka jest w Grafo obecnie produkowanych. Natomiast w Infinity wewnętrzna uszczelka jest teflonowa. Są tam jeszcze zewnetrzne gumowe uszczelki, ale te nie maja tak intensywnego kontaktu a farbą i rozcieńczalnikami jak ta wewnętrzna. Jeżeli wybierać miedzy Grafo a Infinity dla modelarza - to raczej Infinity jest lepszym wyborem.


Dobrze.
Powiedzmy ze wybralem Infinity.
Pytanie numer 2: jaki rozpuszczalnik wg Ciebie, do czyszczenia naturalnie.
Przeczytalem tutaj wiele uwag i postow o rozpuszczalniku. Jakie jest Twoje osobiste doswiadczenie z rozupszczalnikiem w kwesti czyszczenia?
Franciszek 'Frank' Duk
 
Posty: 155
Dołączył(a): piątek, 14 lutego 2014, 00:38

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości