AIM 9B i F-4B?

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez Soris000 » piątek, 18 lipca 2014, 00:46

Solo napisał(a):...
Generalnie chodziło mi o to, że Eduard wszelkie rakiety jak do tej pory robi kapitalne.
...

Rozumiem, że kupiłeś już wszystkie dostępne zestawy i sprawdziłeś organoleptycznie skoro wypowiadasz takie opinie.
Ja kupiłem jeden, i w przeciwieństwie do Ciebie, posikany z zachwytu nie jestem.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Reklama

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez Solo » piątek, 18 lipca 2014, 00:50

Zachodnie... tak, kupiłem wszystkie. :)
Są świetne.
Nie mają porównania z zestawowymi.
No chyba że jakiś producent produkuje uzbrojenie o lepszej jakości niż Eduard, ale nie znam takiego.
Być może poznam.

EDIT: przepraszam, nie kupiłem jeszcze AIM-120, ale daj mi chwilę.
Nie sądzę, żeby akurat tę rakietę skopsali.
Rakiety Eduarda (i bomby także jak podejrzewam, choć wszystkich jeszcze nie kupiłem), to prawdziwe perełki.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez Gujos » piątek, 18 lipca 2014, 08:43

potez napisał(a):Dorzuć do tego cockpit z Airesa, jest o wiele lepszy niż Academy z dodatkiem fotelików z Edzia :mrgreen:


Też myślałem o tym zestawie. Ale jak podliczyć to wszystko do kupy, to okaże się że cena jest porównywalna do tamiyowskich trzydwójek. Ten kokpit to prawie połowa ceny zestawu - czy naprawdę warto?
Pozdrawim, G.
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 645
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 11:01
Lokalizacja: W-wa

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez potez » piątek, 18 lipca 2014, 09:30

Kwestia estetyki ;o)
A na powaznie, to ja wolę Airesa niż te żałosne rastrowane blaszki z Edka, które mnie drażnia swoja odpustowością. Wszystkie te zestawy Edka wyglądaja ostatnio tak samo- model w 3D i jego wydruk- dysza, fotel, kółka kabina kolorowe blaszki :roll:
Akurat F-4 ma duzo szpei w kabince, których blacha nie ogarnia...
W weekend moge wrzucic inboxa tych wszystkich dodatków do Aca, bo mam komplet na półeczce ale ciii 8-) nie chwalmy się bo tutaj już są tacy co maja wszystko :mrgreen:
Solo napisał(a): (i bomby także jak podejrzewam, choć wszystkich jeszcze nie kupiłem), to prawdziwe perełki.

To nie piej tak z zachwytu bo akurat GBU-24 mają pokićkane. Na ARC jest fajny watek o tym, gdzie uzbrojeniowiec z F-15E, opisał co i jak.
A co do AIM-120 to mam je. I są lepsze od zestawowych ale to akurat nietrudne. Jedyne znane mi bardzo dobrze wykonane modele rakiet to te rosyjskie (raczej radzieckie) z Mig_29 GWH. Ale one są z form suwakowych i to zupełnie inna jakość niż to co jest pakowane do dzisiejszych zestawów. Jak pamiętam to fajne Sidewindery były w starych monogramach - po niewielkim liftingu sporo z nich można było wyciągnąć, chociaż oczywiście były mocno uproszczone, rolek na tylnych stabilizatorach nie miały :mrgreen:
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez dranio » piątek, 18 lipca 2014, 11:51

Siema napisał(a):To ja się dorzucę z pytaniem:

Do F-4C tez używano tego zestawu i w takim okresie, jak w USN, czy może AF używało innych konfiguracji AIM-9 w Namie?



F-4C jak najbardziej używały AIM-9B.
F-4D po fiasku Phalcona, przenosiły AIM-9E/J.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez Solo » piątek, 18 lipca 2014, 12:44

Widziałem te rakiety na zdjęciach.
Są niezłe, ale w porównaniu z niektórymi żywicznymi, to jednak jest spora różnica na niekorzyść plastiku.
Co do bomb - nie wiem do czego tam się przyczepili, nie mogę znaleźć tej dyskusji, możesz dać linka?

Rakiety Monograma - skoro są uproszczone, to z definicji są gorsze od żywicznych.
To chyba podstawa modelarstwa, że to co ma mniej detali i jest bardziej uproszczone, jest gorsze od tego co jest bardziej szczegółowe i ma więcej detali. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez potez » piątek, 18 lipca 2014, 13:45

Solo napisał(a):To chyba podstawa modelarstwa, że to co ma mniej detali i jest bardziej uproszczone, jest gorsze od tego co jest bardziej szczegółowe

Pod warunkiem, że sobie tych detali producent nie wymyślił- a to jest mocna strona twojego ulubionego Hobby Bossa i innych chińczyków ale nie tylko bo ostatnio Edek w te strony zawitał ze swoja 109ką 8-) - moc detali wziętych znikąd czyli cytując klasyka tego forum z głowy :mrgreen:
Nie pamiętam już w którym to było wątku, znalazłem go przy okazji szukania specjanie dla ciebie zachwalanej jakości F-15 z GWH. To było pod koniec któregoś wątku o budowie 15, generalnie chodziło o to, że układ naprowadzania jest z innej bomby a korpus z innej i finalnie gość miksował lastik z żywicą, żeby mieć poprawny model. Stateczniki też są jakieś nie halo, z tego co pamiętam. Ale ponieważ nie podnieca mnie ten temat to nie zapisałem sobie wątku.
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez Gujos » niedziela, 27 lipca 2014, 13:04

No dobra kupiłem... wszystko, włącznie z kokpitem. Rakiety wyglądają fajnie, aczkolwiek dziwi mnie że nie ma wewnątrz jakiegoś drutu, który usztywnił by korpus rakiety. Sidewindery są w miarę proste (są na tyle krótkie że zwichrowanie jest ledwo zauważalne), ale AIM 7 są już wyraźnie krzywe. Jak do tej pory tylko żywice SBS nie wykazywały tendencji do wichrowania - są też wyraźnie twardsze - być może dają mnie wypełniacza.
Pozdrawiam, G.
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 645
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 11:01
Lokalizacja: W-wa

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez iras67 » niedziela, 27 lipca 2014, 13:55

Gujos napisał(a):No dobra kupiłem... wszystko, włącznie z kokpitem. Rakiety wyglądają fajnie, aczkolwiek dziwi mnie że nie ma wewnątrz jakiegoś drutu, który usztywnił by korpus rakiety. Sidewindery są w miarę proste (są na tyle krótkie że zwichrowanie jest ledwo zauważalne), ale AIM 7 są już wyraźnie krzywe. Jak do tej pory tylko żywice SBS nie wykazywały tendencji do wichrowania - są też wyraźnie twardsze - być może dają mnie wypełniacza.
Pozdrawiam, G.

Nie tyle wypełniacza co inny rodzaj żywicy, bardziej odporny na zniekształcenia. Te wszystkie żywiczne rakietki Edka z dłuższym kadłubem odstającym od belek mocowania i w dodatku z statecznikami które obciążają przód z biegiem czasu będą miały problem z utrzymaniem się prosto ;o), klapnięte jak u... Myślę że dobrym rozwiązaniem jest odcięcie głowicy i nawiercenie osiowo otworu pod drut który zajdzie przynajmniej za pierwszy węzeł mocowania. Fajne do tego są proste druty stalowe do spawania w migomacie 0,8-1mm sprzedawane w metrowych odcinkach- do kupienia w Castoramie itp.
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez Gujos » czwartek, 31 lipca 2014, 16:34

Nie no to chyba nie możliwe, przecież robi się całe modele z żywicy. Podwozie owszem może się wypaczyć ale rakieta?
Z drugiej strony, nie mam większego doświadczenia w tej sprawie - żywice siedzą wewnątrz moich modeli.
Pozdrawiam, G.
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 645
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 11:01
Lokalizacja: W-wa

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez potez » czwartek, 31 lipca 2014, 21:36

Dawno temu jak jeszcze Jadar w Warszawie był na Zielnej mieli tam w gablotce wystawionego żywicznego jeśli dobrze pamiętam AEG G.IV i nie pomieszałem czegoś, mieli to ze swojej produkcji w 1:72. I skrzydełka temu bombowcu to tak smętnie opadały na koncach aż w końcu całkiem po łuku leżały :mrgreen:
Jak żywica jest źle dobrana to po prostu sie odkszałaca...popatrz co się dzieje z Airesem, który ostatnio potrafi sie skrócić o mm albo 2. Ja ostatnio używam dodatków a Airesa jak poleżą min tak ze dwa lata na półce. Ostatnio przerabiałem walkę z komorami podwozia do tamki F-16 i tam jest po prostu za krótko o mm a kanału powietrza w ogóle nie da sie połaczyć bez jakiegoś hardkoru z częściami z tamki. Duża chirurgia poleciała ale dało sie w końcu wpakować te komory 8-)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez Seweryn » czwartek, 31 lipca 2014, 21:41

Szkoda zachodu na montaż tych wnęk Airesa do tunelu tamiya, czas potrzebny na wyprowadzenie wszystkiego jest większy niż podrasowanie fabrycznych wnęk. Miałem kokpit Airesa do Sufy 1/48 i był za krótki jakieś 4mm :) za wąski prawie 2mm, troszkę się skurczył :mrgreen: .
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez potez » czwartek, 31 lipca 2014, 21:54

Jak sie już raz to zrobi, to potem leci z górki :mrgreen:
Jak będe robił wersje D to mogę to zrobić z zamkniętymi oczami :D
No ale udało mi sie wszczpić komory i zostawić oryginalny pełny wlot z Tamki :mrgreen:
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez iras67 » czwartek, 31 lipca 2014, 22:57

Gujos napisał(a):Nie no to chyba nie możliwe, przecież robi się całe modele z żywicy. Podwozie owszem może się wypaczyć ale rakieta?
Z drugiej strony, nie mam większego doświadczenia w tej sprawie - żywice siedzą wewnątrz moich modeli.
Pozdrawiam, G.

Eduard robi z żywic poliuretanowych. Nie są to żadne nadzwyczajne żywice. W Brasinach, czuć specyficzny zapach podobny do F19.Ta żywica jest tak jak większość poliuretanów podatna na odkształcenia pod niewielkim ciężarem. Najlepiej nie wystawiać modelu do słońca i spróbować co się da usztywnić. Najgorzej gdy mały przekrój musi dźwigać większy ciężar wtedy zaczynają się dziać takie niemiłe historie. A pokrzywione czy wygięte to pośpiech w produkcji albo nagrzewanie się sporej ilości żywicy i zwiększony skurcz który potrafi zniekształcić formę np. skrzywiony blok silnika w prawie wszystkich zestawach do Bf-109G Edka.
potez napisał(a):Ja ostatnio używam dodatków a Airesa jak poleżą min tak ze dwa lata na półce. Ostatnio przerabiałem walkę z komorami podwozia do tamki F-16 i tam jest po prostu za krótko o mm a kanału powietrza w ogóle nie da sie połaczyć bez jakiegoś hardkoru z częściami z tamki. Duża chirurgia poleciała ale dało sie w końcu wpakować te komory 8-)

Tak się zastanawiam czy Aires zawsze bierze pod uwagę skurcz żywicy i projektuje tak matkę z naddatkiem żeby po odlaniu pasowało. Miałem najczęściej problem z wstawianiem ścianek bocznych do kabin. Przykład kabiny P-51B, Spitfire V ,wnęki do Corsaira Hasegawy . Dało się to w miarę poskładać, ale idealnie nigdy nie było wpasowane.
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: AIM 9B i F-4B?

Postprzez Soris000 » czwartek, 31 lipca 2014, 23:48

Podejrzewam, że jedną z przyczyn powstawania problemów z za małymi elementami, może być też tworzenie form z kolejnych kopii odlewów.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości