Aerograf H&S Infinity - duży problem

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez Marcin Kuźniar » piątek, 17 października 2014, 23:00

Ja do Leveling Thinnera dodaje jeszcze opóźniacza - im precyzyjniejsze malowanie, tym więcej. Może takze spróbuj.
pozdrawiam Marcin
----------------------
PZL-26 od podstaw - zaczynam
Avatar użytkownika
Marcin Kuźniar
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 18:57

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez Solo » piątek, 17 października 2014, 23:20

No tak, daję Wamodu, albo rozcieńczam po prostu mocniej, to problem może nie znika całkiem, ale wtedy da się malować.
Ale przez to że farba jest tak rzadka, na plastiku kreska rozlewa się robi gruba, do tego "kleksowata"...
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez potez » piątek, 17 października 2014, 23:24

Za dużo farby - takie rzeczy robi sie na minimalnym otwarciu dyszy - tak, żeby w ogóle taki "cień" farby wylatywał.
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez Strużyn » piątek, 17 października 2014, 23:27

Solo napisał(a): Strużyn napisał(a):Sprawdź czy jak odkręcisz śrubę trzymającą iglicę to nie chodzi ona za lekko (bez żadnych oporów). Jeśli chodzi całkiem luźno to uszczelka na iglicy do wymiany albo do dociśnięcia śrubą.



Masz na myśli spust jak chodzi po odkręceniu śruby?
Chodzi lekko, ale delikatny opór czuć i naturalnie sprężynuje.



1. Odkręć tylną osłonę aerografu - ta czerwona oksydowana część
2. Odkręć tylną śrubę mocującą iglicę
3. Złap tył iglicy palcami i poruszaj przód tył
4. Powinieneś wyczuwać opór - to znaczy że uszczelka poprawnie trzyma iglicę
5. Jeśli iglica chodzi luźno to trzeba wymienić uszczelkę lub ją docisnąć śrubą, która powinna się znajdować w środku korpusu aerografu (w modelu Infinity jeszcze nie miałem okazji jej dokręcać, ale w innych aero standardowo jest taka możliwość.

PS. Alclad nie jest dobry do testów bo to specyficzna farba, przynajmniej w moim odczuciu. Zwykle maluję nim większą dyszą i z dużym odciągnięciem spustu.
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez Solo » piątek, 17 października 2014, 23:31

potez napisał(a):Za dużo farby - takie rzeczy robi sie na minimalnym otwarciu dyszy - tak, żeby w ogóle taki "cień" farby wylatywał.


Robię to naprawdę na minimum, tzn. przy ustawionej na minimum blokadzie iglicy.
Na papierze maluje kreski grubości 1 mm albo i cieńsze, na plastiku mają grubość 5 mm...

Strużyn napisał(a):1. Odkręć tylną osłonę aerografu - ta czerwona oksydowana część
2. Odkręć tylną śrubę mocującą iglicę
3. Złap tył iglicy palcami i poruszaj przód tył
4. Powinieneś wyczuwać opór - to znaczy że uszczelka poprawnie trzyma iglicę
5. Jeśli iglica chodzi luźno to trzeba wymienić uszczelkę lub ją docisnąć śrubą, która powinna się znajdować w środku korpusu aerografu (w modelu Infinity jeszcze nie miałem okazji jej dokręcać, ale w innych aero standardowo jest taka możliwość.

PS. Alclad nie jest dobry do testów bo to specyficzna farba, przynajmniej w moim odczuciu. Zwykle maluję nim większą dyszą i z dużym odciągnięciem spustu.


Czuć wyraźny opór, w ogóle zawsze wydawało mi się w tym aerografie, że iglica strasznie ciasno jest osadzona i trzeba sporo siły żeby ją przesunąć czy wyciągnąć.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez potez » piątek, 17 października 2014, 23:33

Solo zmień aero.
To klątwa Sufy :twisted: :twisted:
w tym co teraz masz jest za dużo opcji do regulacji 8-)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez Solo » piątek, 17 października 2014, 23:38

Spróbuję z nową dyszą, może to jest przyczyna.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez potez » piątek, 17 października 2014, 23:52

Popsułeś już 3 poprzednie? :shock:
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez Solo » piątek, 17 października 2014, 23:56

Może są niedoczyszczone. Szukam teraz na oślep.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez macias13_84 » sobota, 18 października 2014, 09:17

Ktoś kiedyś pisał(możliwe że RAV) że pod te farby - Alclady, to co najmniej dysza 0,4
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez RAV » sobota, 18 października 2014, 18:04

macias13_84 napisał(a):Ktoś kiedyś pisał(możliwe że RAV) że pod te farby - Alclady, to co najmniej dysza 0,4

Na pewno nie ja. Nigdy nie malowałem Alcladami ani dyszą większą niż 0,3.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez macias13_84 » sobota, 18 października 2014, 18:25

No to ktoś inny dlatego też pisałem że możliwe
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez HK » wtorek, 21 października 2014, 10:01

potez napisał(a):Jeżeli nie masz przeklętego aerorafu na który pomoga tylko egzorcyzmy to jeżeli ci zasycha Alclad i nie masz syfu w środku aero to masz za wysokie ciśnienie.

Nie zgadzam się. Zasychanie rzadkich i mocno lotnych farb jakimi są Alclady, to raczej kwestia za małego ciśnienia, które nie potrafi "zdmuchnąć" szybko zasychającej na wylocie dyszy (oraz na iglicy) farbie. Zresztą większość porad dotyczących malowania cienkich linii raczej zaleca wyższe niż niższe ciśnienie. Ale w szczegółach wszystko oczywiście zależy od dyszy, iglicy, rodzaju farby, rozcieńczenia... Wyższe ciśnienie plus rzadka farba ułatwiają zachowanie ciągłości przepływu przy wąskiej dyszy i niewielkim otwarciu, ale z drugiej strony taki strumień może się "rozdmuchiwać" po powierzchni. Powierzchnia chłonąca, porowata (czytaj właściwy podkład) tu na pewno pomoże. Ale znów - to zależy od rodzaju podkładu, szybkości schnięcia farby, jej rozcieńczenia, odległości od obiektu...
Trzeba próbować, obserwować i myśleć. Nic lepszego nie mogę poradzić.
Inna rzecz, że ja nie widzę specjalnej potrzeby używania dyszy 0.2 do preshadingu w skali 1:48. Dysza 0.3 i linie o grubości 1-2mm powinny wystarczyć. W ogóle malowanie submilimetrowych długich linii 'od ręki' to raczej rzadkość.
Hendryk
HK
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 10:07

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 21 października 2014, 10:37

Ale do Alcladów jest zalecane właśnie niskie ciśnienie.
To wysokie ciśnienie i rozprężanie adiabatyczne powodują przyspieszone parowanie( o ile pamiętam z fizyki)
A i powierzchnia porowata pod Alclady? Przecież zalecają właśnie błyszczącą.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Aerograf H&S Infinity - duży problem

Postprzez waran » wtorek, 21 października 2014, 10:51

Piotrze dokładnie, HK chyba nie wiesz o czym piszesz.
Szmatopłaty ponad wszystko.
waran
 
Posty: 1623
Dołączył(a): piątek, 18 lipca 2008, 07:02
Lokalizacja: Górny Śląsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości