J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez raptorf22 » piątek, 12 grudnia 2014, 08:39

Solllo, wydłuż czas naswietlania zdjęcia. Ustaw tryb M i masz zdaje się podgląd ekspozcycji, więc prześwietl trochę zdjęcie powiedzmy i 2/3 EV i będzie jaśniej. To co pokazałeś to typowy automat, a robisz A58 więc to jest w manualu proste jak drut. Jak przedmówcy, lepiej prześwietlić niż z cienia wyciągać szumy i babole.

Co do malowania, nie próbowałeś tego zrobić z ręki besz szablonów?
raptorf22
 
Posty: 482
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2008, 21:04
Lokalizacja: Poznań

Reklama

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez malinowski » piątek, 12 grudnia 2014, 08:48

Solo napisał(a):Rozumiem, ale nie mam innej metody na obronę w sytuacji gdy inni nadużywają możliwości trollowania, na które administracja nie zwraca uwagi.
W każdym razie dziękuję za usunięcie bezsensownych postów.


Solo to nie jest trollowanie. I te posty wcale nie były bezsensowne moim zdaniem.
na warsztacie:
Obrazek
Avatar użytkownika
malinowski
 
Posty: 2190
Dołączył(a): piątek, 26 października 2007, 13:49

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez agalant » piątek, 12 grudnia 2014, 10:55

Maciej Gruca napisał(a):
Solo napisał(a):To jest rurka - Pitota. :)

Prawidłowo jest to rurka Prandtl'a, potocznie i błędnie przez większość zwana rurką Pitot'a (czyt. pito)


Uścislając, rurka Prandtl'a to zintegrowany czujnik ciśnień statycznego i całkowitego (statycznego + dynamicznego), podczas, gdy rurka Pitota to czujnik tylko ciśnienia całkowitego. Potocznie w lotnictwie oba urządzenia nazywa się pitotem, więc trudno uznać tę nazwę za nieprawidłową.
agalant
 
Posty: 170
Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 12:22

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez Solo » piątek, 12 grudnia 2014, 15:06

raptorf22 napisał(a):Solllo, wydłuż czas naswietlania zdjęcia. Ustaw tryb M i masz zdaje się podgląd ekspozcycji, więc prześwietl trochę zdjęcie powiedzmy i 2/3 EV i będzie jaśniej. To co pokazałeś to typowy automat, a robisz A58 więc to jest w manualu proste jak drut.


Ale ja wszystkie zdjęcia od dawien dawna robię na manualu.
Ustawienia to przesłona chyba 14, czas naświetlania z reguły od 1 s do 1,6 s.
Do tej pory robiłem faktycznie zdjęcia niedoświetlone, bo program graficzny jakim je obrabiam łatwiej sobie radził z ciemnymi, przynajmniej tak mi się wydawało.
Spróbuję teraz dłużej je naświetlać i zobaczymy jak wtedy ta aplikacja sobie z tym poradzi.


raptorf22 napisał(a):Co do malowania, nie próbowałeś tego zrobić z ręki besz szablonów?


Kilka razy to już tutaj tłumaczyłem: mógłbym, ale wtedy przejścia kolorów miałyby ze 2 mm szerokości (albo i więcej), co byłoby nienaturalne.
Takie 2 mm to blisko 10 cm w realu, a to za dużo.
Tymczasem przejścia po użyciu plastelinki to pewnie z 0,5 mm, czyli jakieś 2-3 cm, a to już bliższe rzeczywistości.
Nie wykluczam jednak, że kiedyś spróbuję zrobić takie kamo z ręki, bez szablonów.
Szczególnie że stosowanie soli i kilku warstw kolorów przy ogranicznikach z patafixu tworzy nieprzyjemne przebarwienia na granicach plam kamuflażu.
Ostatnio edytowano piątek, 12 grudnia 2014, 15:14 przez Solo, łącznie edytowano 1 raz
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez Sherman » piątek, 12 grudnia 2014, 15:13

Solo napisał(a):Do tej pory robiłem faktycznie zdjęcia niedoświetlone, bo program graficzny jakim je obrabiam łatwiej sobie radził z ciemnymi, przynajmniej tak mi się wydawało.

Wydawało Ci się jest tutaj kluczowe. Każdy program będzie miał większy problem z rozjaśnianiem cieni niż przyciemnianiem jasnych obszarów. Po prostu obszar niedoświetlony zawiera mniej danych niż doświetlony (czy nawet lekko prześwietlony).

Ustaw sobie aparat na preselekcję przysłony i dodaj mu trochę światła poprzez kompensację ekspozycji. Wtedy je delikatnie prześwietli.
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez Solo » piątek, 12 grudnia 2014, 15:15

Wiem jak prześwietlić zdjęcie, chodzi mi tylko o to, czy uda mi się je potem ładnie obrobić.
Ale jak napisałem - spróbuję.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez malinowski » piątek, 12 grudnia 2014, 15:18

Dyskusję o warsztatach proszę prowadzić w hateparku.
na warsztacie:
Obrazek
Avatar użytkownika
malinowski
 
Posty: 2190
Dołączył(a): piątek, 26 października 2007, 13:49

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez Sherman » piątek, 12 grudnia 2014, 15:25

Jak Ci się nie uda to masz dwa wyjścia. Nauczyć się (bo to jest wykonalne) albo robić zdjęcia poprawnie naświetlone. Ot i cała filozofia.
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez Solo » piątek, 12 grudnia 2014, 16:03

Chyba faktycznie tak jest teraz lepiej:

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez spiton » piątek, 12 grudnia 2014, 16:46

gęba się śmieje.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez Maciej Gruca » piątek, 12 grudnia 2014, 17:51

agalant napisał(a): Solo napisał(a):To jest rurka - Pitota. :)


Prawidłowo jest to rurka Prandtl'a, potocznie i błędnie przez większość zwana rurką Pitot'a (czyt. pito)



Uścislając, rurka Prandtl'a to zintegrowany czujnik ciśnień statycznego i całkowitego (statycznego + dynamicznego), podczas, gdy rurka Pitota to czujnik tylko ciśnienia całkowitego. Potocznie w lotnictwie oba urządzenia nazywa się pitotem, więc trudno uznać tę nazwę za nieprawidłową.





...oj, nie odrobiło się lekcji... :mrgreen:
Już w pierwszym zdaniu są błędy..
Avatar użytkownika
Maciej Gruca
 
Posty: 666
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 09:20

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez Solo » piątek, 12 grudnia 2014, 21:58

No i pomalowane.
To znaczy pomalowane krawędzie natarcia duraluminium.
W zasadzie poza komorą silnika oraz wnękami podwozia wszystko gotowe i można brać się za drobnicę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez rotpol13 » piątek, 12 grudnia 2014, 23:04

Morda się chichra :mrgreen:

PS. Może zdobędziesz się na gest i przeprosisz Poteza :?:
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez Solo » piątek, 12 grudnia 2014, 23:31

O, takie coś mnie dziś odwiedziło:

Obrazek
Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48

Postprzez GUDMUNDUR » piątek, 12 grudnia 2014, 23:33

Biedronka patrzy czy "biedronke" zrobiłeś . :D
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): poniedziałek, 5 maja 2014, 23:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości