B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 9 sierpnia 2009, 23:34

Wnęki reflektora pomalowane. Zmniejszenie grubości szkieł i wpasowanie w skrzydło było pracochłonne. Na razie wygląda jak kupa ;o)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Reklama

modele polskich samolotów

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » sobota, 29 sierpnia 2009, 22:26

Jedno "szkło" popękało podczas próby wklejenia w skrzydło (zbyt wiele naprężeń przy wpasowaniu). Dorobiłem nowe ale zmarnowałem na to prawie 2 tyg.

Obrazek
Obrazek

Goleń podwozia wymagało paru modyfikacji ale i tak ten element półokrągły jest zbyt wąski.

Obrazek

Zauważyłem pewną niekonsekwencję producenta. W zestawie jest kalkomania do egzemplarza z 307 dywizjonu "EW O K". Maszyna ta rożniła się innymi rurami wydechowymi, których w zestawie brakuje.

Obrazek
zdjęcie pochodzi z wydawnictwa Mushroom "Bolton Paul Defiant"

Ratuję się rurami z białego metalu, które były dodane do modelu Hurricane'a Mk-I "Hasegawy" zawierającej nocną wersję. Rury i tak by nie były potrzebne bo Hurricane będzie zrobiony w malowaniu dyw. 303. Te szare to element oryginalny z zestawu Defianta. Srebrne - opisane powyżej.

Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez uruk-hai » sobota, 29 sierpnia 2009, 22:41

khe, khe - zanim je spróbujesz zmotać z modelem pooglądaj dobrze fotę i te ładniutkie wydechy: trochę się różnicują a nawet bardziej niż trochę 8-)

bardzo Ci kibicuję bo mam to g... w wersji z Flashbacka i utknąłem już dawno :)

kolektory w każdym razie raczej mają zupełnie inny kształt ....

temat trochę wałkowany n/t tego Defianta z pojedyńczymi wydechami - na dole kilka skanów z artykułu Matusiaka który onegdaj był w Aeroplanie (mam nadzieje że linki jeszcze działają)

http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... 5f9d9520b2

niestety nie wszystko tam się otwiera w chwili obecnej :/...

i
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 30 sierpnia 2009, 09:45

O kurzy odbyt. W takim razie jakiego typu mają być te rury ? Od późniejszych wersji Hurricane'a ? Coś czuję, że skończy się na malowaniu pudełkowym egzemplarza zestrzelonego nad Dover w BoB :-|
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 30 sierpnia 2009, 10:42

Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Coś czuję, że skończy się na malowaniu pudełkowym egzemplarza zestrzelonego nad Dover w BoB :-|

Nie zmieniaj malowania. Zawsze możesz zmienić wydechy.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez uruk-hai » niedziela, 30 sierpnia 2009, 10:58

Nie porzucaj tej maszyny pls - to bardzo ciekawy egzemplarz z ciekawą historią i w bardzo ciekawym malowaniu

W ostateczności zawsze możesz wypiłować z kawałka plastiku z ramki modelu - ja tak właśnie mam zamiar zrobić ... skoro nie skapitulowałeś przy reflektorach to jeśli zdecydujesz się na rzeźbienie w plastiku tych rur nie powinno być większą przeszkodą :)

Rury zawsze możesz wkleić ... na końcu np jak już je będziesz miał ;)
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 30 sierpnia 2009, 20:08

Mam pytanie. Czy te wydechy z Quickboosta do Seafire FR 46/47 mogą pasować ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » niedziela, 30 sierpnia 2009, 22:46

Walka z podwoziem trwa. Mechanizm wciągania producent wykonał jako płaskorzeźbę więc warto pokusić się o drobne przeróbki. Podczas pracy obie imitacje siłowników połamaly się. Jak łączenie nie zda egzaminu i się połamie podczas oszlifowania to podorabiam z igieł. Dwupłaty mają mniej skomplikowane podwozia :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Wojciech Perkowski » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 11:09

Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Mam pytanie. Czy te wydechy z Quickboosta do Seafire FR 46/47 mogą pasować ?
Obrazek


Nie, te są od większego silnika - Griffona. Należałoby dobrać wydechy typu "rybi ogon" (fishtail) od Merlina, np. QB 48 191.
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 734
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 13:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 18:04

Dziękuję Wojtku za pomoc. faktycznie wydają się podobne do tych ze zdjęcia. Rozwiązuje to problem wyboru malowania. Zastanawiam się tylko dlaczego w tym jedynym egzemplarzu Defianta są innego typu rury wydechowe ?
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 19:04

Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Zastanawiam się tylko dlaczego w tym jedynym egzemplarzu Defianta są innego typu rury wydechowe ?

Standardowe potrójne dla samolotów latających w dzień a z sześć wylotów do latania w nocy aby pojawiające się płomienie były mniej widoczne. Czy dobrze kombinuję?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 21:56

Mariusz, bądz twardy ;o) i zrób "Puchacza" :D
Jacek Bzunek napisał(a):Standardowe potrójne dla samolotów latających w dzień a z sześć wylotów do latania w nocy aby pojawiające się płomienie były mniej widoczne. Czy dobrze kombinuję?

Jeśli ten egzemplarz opuścił wytwórnie z przeznaczeniem wykonywania lotów w warunkach nocnych - to całkiem możliwe.
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 23:07

Jacek Bzunek napisał(a):
Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Zastanawiam się tylko dlaczego w tym jedynym egzemplarzu Defianta są innego typu rury wydechowe ?

Standardowe potrójne dla samolotów latających w dzień a z sześć wylotów do latania w nocy aby pojawiające się płomienie były mniej widoczne. Czy dobrze kombinuję?

To dlaczego w wersjach Mk II przeznaczonych do typowo nocnych działań też są rury potrójne ? Jedyny podobnie wyposażony egzemplarz to "ZJ O H" z 96 dywizjonu. Przy ilości pozostałych samolotów to są wyjątki. Dlaczego ?
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez uruk-hai » wtorek, 1 września 2009, 08:14

Spitfire V też latały z dwoma różnymi wydechami, ale im późniejszy Mk V tym większe prawdopodobieństwo że miał pojedyńcze rybie ogonki

No właśnie, rybie ogonki zastosowano po to by przytłumić płomienie wydobywające się z wydechów w lotach nocnych - to czy z kolektora spalin zbierano spaliny w pojedyńczych rurach (jak u Defianta ze zdjęcia) czy po dwa jak w typowym Defiancie który reprezentuje model to zupełnie inna sprawa - pojedyńcze zastosowano po to by wycisnąć chociaż jednego konia więcej, (może 2-3 koniki nawet), ale zawsze to coś więcej mocy i kilka deko mniejsza masa maszyny :)
A rybie ogonki pojawiają się na standardowych rurach starego typu już na pierwszych Spitfire Mk V czy Hurricane Mk II

Przyznam że te pojedyńcze rury w tej naszej maszynie to dla mnie zagwozdka, wyglądają raczej mało 'standardowo' , sami tutaj mieliśmy kłopot z dobraniem sensownie wyglądających - takie pojedyńcze rzadko ( w ogóle ich nie ma?) pojawiają się nawet w Mk II, może nasi mechanicy coś 'wykombinowali' :P ?
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: B.P. Defiant Mk I "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 27 września 2010, 18:21

Podwozie już prawie skończone:
Obrazek
Obrazek
Jak dobrze pójdzie to moja kolekcja powiększy się o dwie pierwsze "fury" 307 dywizjonu 8-)
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości