Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » piątek, 6 lutego 2015, 01:44

Ciąg dalszy walki z detalami silnika.
Dorobiłem:
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- przewody paliwowe,
- kolektor wydechowy,
- gaźnik,
- dźwignię regulacji obrotów silnika ze sprężynką powrotną,
- linkę "gazu"

Fotki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zbliżenia na szczegóły:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Starczy na dziś .....
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez piotr dmitruk » piątek, 6 lutego 2015, 07:10

Coś się z tego brzydkiego kaczątka wykluwa.
Doceniam dorabiane szczegóły,ale wzrok trafia najszybciej na elementy najgorzej wykonane. Mam wrażenie że masz za grubą warstwę farby, która zaciera detale (chyba że to taka wrodzona uroda tego silnika).
Jeśli planujesz otwieraną klapę, to czy nie warto byłoby zmienić ten gruby wentylator na blaszkowy?
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » piątek, 6 lutego 2015, 12:53

To normalne przy tak dużym zbliżeniu. Ten silniczek jest malutki :idea:
Warstwa farby jest tak mała, że przy "obracaniu" silnika pojawiły się przecierki (do poprawy).
Inna sprawa, że jakość elementów nie jest najwyższych lotów :cry:
Wiatrak faktycznie jest toporny. Zastanawiałem się nad wersją z blaszki, ale po zamontowaniu do kasty praktycznie będzie nie widoczny. Do przemyślenia. Póki co, jest do niego dostęp, więc problemu nie ma.
Klapa silnika oczywiście będzie otwierana lub w najgorszym wypadku zdejmowana.
Chciałbym otworzyć przetłoczenia na klapie, ale nie jest to najłatwiejsze :evil:
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » niedziela, 8 lutego 2015, 15:07

Kolejna aktualizacja:

Pierwsza próba przymiarki silnika do ramy i nadwozia.
Ogarnąłem okablowanie (jeszcze nie kompletne, bo brakuje przewodów zasilających cewkę zapłonową).
Dorobiłem rurę wydechową, bo Heller zrobił coś dziwnego w tym miejscu.
Dołożyłem amorki i włożyłem motor do budy.
Ledwo, ledwo, ale weszło i wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Po dachowaniu:

Obrazek

Obrazek

Pierwsze wrażenia są takie, że rura wydechowa jest za długa, a tylne zawieszenie jest dość niskie:

Obrazek

Obrazek

Dopiero teraz zauważyłem, że założyłem prawe koło odwrotnie (bębnem hamulcowym na zewnątrz). Wystraszyłem się, że urwałem wentyl, a on jest od środka.

CDN
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » wtorek, 10 lutego 2015, 02:17

Próbuję otworzyć wloty powietrza na masce silnika.
Syzyfowa praca, ale trening czyni mistrza ......
Niestety do mistrzostwa daleko mi jeszcze :cry:

Zacząłem od prób kopiowania maski:

Obrazek

Okazało się, że nie jest łatwo zrobić odlew wolny od pęcherzy, zapadów itp.
Po wielu próbach udało mi się osiągnąć w miarę zadowalający efekt.

Obrazek

Na żywicznej kopii zrobiłem wybranie od spodu.

Obrazek

W tzw. międzyczasie robiłem próby wykonania szczelin. Próbowałem frezem 0.5 mm - kiszka. Potem separatorem tarczowym - podobnie.
Tak wygląda moje poletko doświadczalne:

Obrazek

Do tego trzeba mieć stalowe nerwy i mnóstwo czasu.
Po kilku próbach okazało się, że najlepszym narzędziem do takiej operacji jest rysik Trumpetera do pogłębiania linii podziału. Nawiasem mówiąc to do pogłębiania to on się moim zdaniem nie nadaje.
Pierwsze otwarte szczeliny:

Obrazek

Obrazek

Muszę wymyślić sposób na obróbkę tych otworów (są nie równe, bo żywica ma kupę mikropęcherzyków).
Zrobię kilka odlewów i spróbuję coś z tego zrobić.

CDN
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » wtorek, 10 lutego 2015, 19:02

Czuję się jakbym pisał bloga ..... Ale nic to.

Grzebiąc po sieci natrafiłem na ciekawy (IMHO) pomysł na wykonanie tapicerki.
Chodzi o tapicerkę ze starej, używanej skóry.

Pomysł polega na zastosowaniu jako imitację skóry papierków po cukierkach.
Konkretnie chodzi o papierki od czekoladek miętowych pakowanych w osobne saszetki.
Papierki te po zgnieceniu i ponownym rozprostowaniu mają fakturę przypominającą spękaną skórę.
Na fotce po prawej saszetka, a po lewej ścinek po zmiętoleniu i rozprostowaniu.

Obrazek

Próba na fotelu ze złomu pryśniętym klejem w aerozolu i oklejonym tymże papierkiem.

Obrazek

Obrazek

Papier ten o dziwo jest dość podatny, więc można go formować na skomplikowanych kształtach (np. fotelach).
W moim przypadku zgniecenia są zbyt "duże". To znaczy, że na docelowym fotelu będzie trzeba papierek dokładniej wymiętolić.
Sorry, że fotel oklejony byle jak, ale to tylko próba.

Na koniec prośba do Was:
Czy ktoś kojarzy gdzie zdobyć podobny papier, ale beżowy lub brązowy ?
Może rzuciło Wam się w oczy coś zapakowane w taki papierek ?
Sprawa pilna, bo się napaliłem na takie siedzenia do mojej Renówki.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez pawelc » wtorek, 10 lutego 2015, 20:53

Co do papierków nie pomogę. Wydaje mi się, że folia aluminiowa daje też dobry efekt, z tym że jej przyklejanie jest dosyć upierdliwe.
Avatar użytkownika
pawelc
 
Posty: 506
Dołączył(a): środa, 2 lutego 2011, 23:12

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » środa, 18 lutego 2015, 01:49

Próbuję zrobić coś sensownego z przednim zawieszeniem.
Nie jest to proste, ponieważ producent zrobił dzielony amortyzator: część jest pod ramą, a część nad nią.
Wobec tego zrobiłem taki myk:

Obrazek

Obrazek

Jest to dolna "połówka" przedniego zawieszenia. Będzie ona widoczna w gotowym modelu, więc zadbałem, żeby była zbliżona do rzeczywistości. Dla porównania na fotkach dałem ten sam element fabryczny.

Obrazek

Równolegle pracuję nad akumulatorem. Dodałem troszkę szczegółów i na chwilę obecną wygląda to tak:

Obrazek

CDN
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez MesserDesign » środa, 18 lutego 2015, 10:04

Jacku, te śruby motylkowe - to Twoje trawionki?
Bardzo fajnie sobie radzisz ;o)

Pozdrawiam
MesserDesign
Avatar użytkownika
MesserDesign

Animal Planet
 
Posty: 1198
Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 21:40

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » sobota, 21 lutego 2015, 02:21

Trawionki jeszcze nie moje. Walczę cały czas o odpowiednią jakość blaszek. Jestem już blisko.

Ciąg dalszy walki z silnikiem i osprzętem.
Kończę akumulator. Została do zrobienia jedna klema i przewód plusowy.
Dorobiłem zasilanie cewki zapłonowej.
Doszło też trochę drobiazgów: opaski, śrubki itp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wprowadziłem przewód paliwowy do zbiornika i szykuję montaż opaski zaciskowej oraz wspornika.

Obrazek

Rozpocząłem też montaż przedniego zawieszenia. Górne wahacze i drążek stabilizatora.

Obrazek

Dolne wahacze czekają na montaż.

Obrazek

CDN

Dopisane:

Jeszcze jedna fotka:

Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » niedziela, 22 lutego 2015, 02:03

Dzisiaj dorobiłem brakującą klemę i przewód. Uporządkowałem kabelki w komorze silnika.
Kompletny silnik (no prawie, ale reszta po założeniu kasty):

Obrazek

Zmontowałem przednie zawieszenie. Zastanawiam się jak zabezpieczyć sworznie w wahaczach i piastach, żeby ich nie "przypalać" jak radzi producent.

Obrazek

Obrazek

Podwozie na kołach (przymiarka):

Obrazek

Na koniec przymiarka budy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Parę dni mnie nie będzie (wyjazd do Słupska). Cdn po powrocie.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » piątek, 27 lutego 2015, 02:15

Mały update:
zrobiłem zakończenia drążków w przednim zawieszeniu.
Wykorzystałem zaciski do biżuterii z Empiku oraz łby śrub (blaszki PE).

Tak wyszło:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » sobota, 28 lutego 2015, 02:10

Dokończone przednie zawieszenie.

Obrazek

Podwozie stanęło na kołach. Założone kołpaki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przymiarka z budą.

Obrazek

Obrazek

Wisienka na torcie dnia dzisiejszego: korek spustowy oleju.

Obrazek

cdn
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez MesserDesign » sobota, 28 lutego 2015, 10:14

Bardzo fajnie to wygląda. Pomysł z elementami biżuterii trafiony w 100% - aż muszę się przejść do empiku :D
Jestem ciekaw, jak u Ciebie będzie ze spasowaniem wnętrza.

Pozdrawiam
MesserDesign
Avatar użytkownika
MesserDesign

Animal Planet
 
Posty: 1198
Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 21:40

Re: Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller

Postprzez Coppercat » sobota, 28 lutego 2015, 15:17

Idź Tomku, bo to właśnie w Słupsku kupiłem te tulejki (galeria Jantar czy Fokus, nie pamiętam. W kierunku na Szczecin).
Jest przecena więc kosztują grosze .....
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości