przez potez » środa, 4 marca 2015, 12:05
Rzędówki w zasadzie były na początku wojny 4-cylindrowe, potem standardem stały się 6ki. 8ka to jednorazowy kaprys, nie radzili sobe z uszczelnieniami wału korbowego i szybko przestali używać, wrócili w wersji D.IVa do 6 cylinfrów no i to był smok konkretny: 21 litrów i 250KM.
najmocniejszy austriacki AD 225KM miał pojemność 15l
najmocniejszy niemiecki Mercedes D.III miał 14,8 litra i 180KM
a gwiazda końca wojny BMW IIIA 19,1 litra i 200 KM
mało wysilone były ;)
podstawową i najbardziej znany był V-8 Hispano Suiza. podstawowy silnik cięższych samolotów mysliwskich aliantów - SPADy od VII w górę, SE-5 i 5a a w dwusilniowych też mnóstwo zastosowana od mysliwców eskortowych do bombowców, potem jeszce aż do lat 20tych łodzie latające itp.
i to był bardziej wysilony silnik bo z niecałych 12 litrów pojeności dawał 180KM przy 2000 obrotów.
tak, jestem #ponurymodelaż