Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez niwm » czwartek, 26 marca 2015, 14:56

Witam,
Produkcja masowa Tajfunów idzie pełną parą (dla tych, którzy jeszcze nie widzieli: )

http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=77304

i miałem ten wątek napisać później, ale jest niecierpiąca zwłoki sytuacja. Otóż rozpocząłem następny „masowy” projekt w postaci 6 sztuk Dornierów 217. Właśnie tyle mam modeli, ale mam wiele zdjęć pokazujących następne ciekawe kamuflaże tej maszyny. Niestety są to zdjęcia fragmentaryczne. Jeśli mi pomożecie znaleźć materiały pozwalające na zrobienie następnego modelu to spróbuję kupić siudmego, bo jest właśnie na allegro. W zamian za konkretną pomoc mogę oferować gratisowe maski do modeli, które robię (a więc na razie Tajfuny i Do 217, w najbliższej przyszłości Ta 154, Hs 129 i Ventura) lub kalkomaniami, które mi zostaną, ewentualnie jakoś inaczej ;)
Dysponuję następującymi monografiami: MILITARIA 35, AIR-SHOW, EKSMO, EKSPRINT, WARPAINT 24, MOTORBUCH, PROFILE 261, TBU 188. Brakuje mi między innymi tych pozycji:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zamierzam robić wersję E (bombową) oraz J (myśliwską z silnikami gwiazdowymi BMW) – konieczne jest dorobienie dziobu i zmiana boku osłony kabiny (brak bocznych km’ów). Myślałem też o wersji N (z silnikami rzędowymi) ale to już za dużo zabawy.

Oto modele, które zamierzam zrobić:
1. Góra RLM 71/02, spód czarny. Niektórzy interpretują te kolory jako 71/75 lub 75/74. Na stateczniku zamalowana na czarno mała swastyka tuż pod białym pasem ?? Zdjęcie pokazujące górne powierzchnie to wersja K, ale jeśli nie uzyskam innych zdjęć to plamy kamuflażu zrobię właśnie tak. Także może ktoś ma inne zdjęcia Dorniera w takim kamuflażu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



2. Góra RLM 76 z czarnymi wężykami, spód czarny. Jest to malowanie pudełkowe, które z zasady unikam, ale tak bardzo mi się podoba, że muszę je zrobić . Nie widać znaków na skrzydłach. Jak widać granica kolorów mogła być prosta, lub kolor czarny wchodził na bok kadłuba w postaci plam – nie wiem czy na boku kadłuba w rejonie skrzydła też były takie plamy jak na dziobie?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



3. Standardowy kamuflaż RLM 70/71/65 ze spodem zamalowanym czarną farbą. Mam bardzo dużo zdjęć samolotów w takim kamuflażu. W rankingu stanęło ponad 30 maszyn, jednak okazało się, że wszystkie samoloty widoczne są na jednym zdjęciu.. a jeśli na kilku to są to bardzo podobne ujęcia, czyli nie wnoszące nic nowego. Jedynym wyjątkiem jest F8+CN widoczny z wszech stron i do niego „nie mam uwag”. Chciałem zrobić jakieś ciekawe oznakowanie, bo występowała ogromna różnorodność: znaki były albo zamalowane całkowicie, albo zamalowane tylko białe części znaków, albo pocienione białe części, albo namalowane wąskie części, albo znaki standardowe. I to wszystko niezależnie dla znaków na skrzydłach , na kadłubie i dla swastyk. Wybrany egzemplarz nie ma żadnych znaków zamalowanych, ale za to ich proporcje wydają się być nietypowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


4. Na Do 217 eksperymentowano z jakimiś kamuflażami niskiego kontrastu (nie bardzo wiem o co chodzi) polegającymi na zamalowaniu całego samolotu bardzo jasną farbą, łącznie ze śmigłami, działkami.. (tylko szybek nie zamalowali  ). Niestety mam tylko zdjęcia fragmentaryczne takich maszyn, ale za to planuję zrobić jasnego Nachtjagera. Jak sądzę samolot był w standardowym kamuflażu RLM 70/71/65 i został zamalowany całkowicie białą farbą za pomocą pistoletu natryskowego, ale tak, aby warstwa była jak najcieńsza i wyszły takie jakby zawijasy. Najbardziej mi się podoba zamalowany znak na boku kadłuba – zamalowano czarne części pozostawiając białe, ale to inny - „brudny i stary” biały  Dziwnie wygląda znak od spodu (zamalowany na ciemno?) oraz co ze znakami na górze? Także kabina tylnego dolnego strzelca wydaje mi się zamalowana, ale nie na biało.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


5. Dobrze obfotografowany egzemplarz – trochę nudny. Myślałem o czarnym włoskim, ale zdjęcia mam tylko dziobu, poza tym one były jeszcze nudniejsze. W tym wypadku występuje problem z tłumikami płomieni – nie wiem skąd takie wziąć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


6. No i jeszcze jedno niezwykłe malowanie – zwłaszcza jeśli chodzi o bok kadłuba. Ja tu widzę plamy w trzech kolorach - sądzę, że RLM 74/75/02. Górę zrobię wg. schematu, który wygląda mi na oryginalny. Mam tylko jedno zdjęcie tego samolotu, oraz Do 217N też w takim kamuflażu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


No i teraz zdjęcia pokazujące inne atrakcyjne malowania, których nie zrobię, bo mam za mało danych. Szczególnie fajne jest w jasne wężyki. Nocne myśliwce też są ciekawe. Z tego co wiem były one przerabiane z wersji bombowych co musiało zaowocować mnogością super-kamuflaży.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


No i na koniec obłędne zdjęcie – Dornier w wersji UFO – bardzo jasne krawędzie spływu.
Także dziękuję za uwagę i proszę o pomoc 

Obrazek
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez Arcturus » czwartek, 26 marca 2015, 17:57

Przejrzałem "Hungarian Fighter Colours vol.1", ale żaden z poszukiwanych przez Ciebie samolotów nie załapał się tam na drugi plan...
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2092
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 19:07
Lokalizacja: Chrobacya

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez niwm » czwartek, 26 marca 2015, 18:02

Arcturus napisał(a):Przejrzałem "Hungarian Fighter Colours vol.1", ale żaden z poszukiwanych przez Ciebie samolotów nie załapał się tam na drugi plan...

Myślałem, że będzie choć jeden - dobrze, że się nie założyłem. W każdym razie wielkie dzięki ;o)
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 27 marca 2015, 08:31

Mam książkę Balke ale za dużo materiału fotograficznego tam nie ma, ponadto fotki to raczej miniaturki.

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez niwm » piątek, 27 marca 2015, 08:59

Pawel Burchard napisał(a):Mam książkę Balke ale za dużo materiału fotograficznego tam nie ma, ponadto fotki to raczej miniaturki.

Rozumiem, że chodzi o te dwa tomy o KG2? Te książki poszły niedawno na allegro za 200zł także myślałem, że tam jest coś ciekawego..
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez garrett » piątek, 27 marca 2015, 21:56

AIMS Decals są bardzo ładnie opracowane merytorycznie i nocne Do217 jest w katalogu : http://www.aimsmodels.co.uk/1-48/Decals ... als_2.html
Obrazek
Avatar użytkownika
garrett
 
Posty: 589
Dołączył(a): piątek, 10 czerwca 2011, 06:05
Lokalizacja: Principia Discordia

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez niwm » piątek, 27 marca 2015, 22:20

garrett napisał(a):AIMS Decals są bardzo ładnie opracowane merytorycznie i nocne Do217 jest w katalogu : http://www.aimsmodels.co.uk/1-48/Decals ... als_2.html

Faktycznie plamy na PE+AW zgadzają się ze zdjęciami - bardzo fajne malowanie, niestety ten i pozostałe to wersja N czyli z silnikami rzędowymi :( Ale dzięki za źródło, nie znałem tego :)
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez Kuba P. » sobota, 28 marca 2015, 13:44

plany zacne. Jaki zestaw chcesz przerabiac na te wszystkie wersje?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez GrzeM » sobota, 28 marca 2015, 13:54

Muszę przyznać że Do 217 w wersji myśliwskiej robi wrażenie. Szkoda że nie było myśliwskiego Wellingtona.
Serio, nie nabijam się. Lubię klasyczne bombery przerobione na myśliwce, szczególnie Blenheima. I te wszystkie pierwszowojenne eskortowce-krążowniki.
Od zawsze żałuję, że nie było myśliwskiego Łosia.

Jaki był najcięższy myśliwiec w II wojnie światowej?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez greatgonzo » sobota, 28 marca 2015, 14:01

B-17, jak sądzę.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez Pawel Burchard » sobota, 28 marca 2015, 14:26

niwm napisał(a):Rozumiem, że chodzi o te dwa tomy o KG2?


Tak, o tą książkę chodzi :)
Jeśli chodzi o monorafie jednostek Luftwaffe jest to jedna z lepszych pozycji (podobnie monografia K.G. 100 tego autora), natomiast zdjęciowo jest słaba.

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez niwm » sobota, 28 marca 2015, 14:57

Pawel Burchard napisał(a):
niwm napisał(a):Rozumiem, że chodzi o te dwa tomy o KG2?


Tak, o tą książkę chodzi :)
Jeśli chodzi o monorafie jednostek Luftwaffe jest to jedna z lepszych pozycji (podobnie monografia K.G. 100 tego autora), natomiast zdjęciowo jest słaba.

p.


Ale słaba bo zdjęcia małe, słabej jakości czy oklepane?
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez niwm » sobota, 28 marca 2015, 15:07

Kuba P. napisał(a):plany zacne. Jaki zestaw chcesz przerabiac na te wszystkie wersje?

Ja uznaję tylko skalę 1/48 a więc zestaw wtryskowy jest tylko jeden - Monogram/Revell. Wygląda na całkiem niezły, jeszcze dziś planuję zrobić plany modelu - ciekawe na ile się zgodzą z planami z monografii. Trochę się obawiałem sklejania kadłuba, który składa się z trzech "połówek" (takiego nigdy jeszcze nie spotkałem), ale było znacznie łatwiej niż przypuszczałem. Dostępne są modele wersji E-4 i E-5, które różnią się oprócz bomby Hs 293 tym, że jeden z nich ma dziurę w osłonie bombardiera na działko 20mm. Z tego co wiem to wersja E-2 różniła się praktycznie tylko tym, że nie było opancerzenia fotela pilota, także wersji bombowych nie muszę przerabiać. Natomiast nie znam żadnej konwersji na wersję J, także spróbuję zrobić dziób z modeliny i powielić w żywicy. Radary z OWL (wersja J-1 bez radarów, a J-2 z radarami).
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez niwm » sobota, 28 marca 2015, 15:09

GrzeM napisał(a):Muszę przyznać że Do 217 w wersji myśliwskiej robi wrażenie. Szkoda że nie było myśliwskiego Wellingtona.
Serio, nie nabijam się. Lubię klasyczne bombery przerobione na myśliwce, szczególnie Blenheima. I te wszystkie pierwszowojenne eskortowce-krążowniki.
Od zawsze żałuję, że nie było myśliwskiego Łosia.

Jaki był najcięższy myśliwiec w II wojnie światowej?


Z tego co wiem do właśnie Do 217 był najcięższym myśliwcem, czyli samolotem o uzbrojeniu zamontowanym na stałe, a nie jak B-17, który bym raczej nazwał samolotem eskortowym.
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dornier Do 217 E i J – plany produkcji masowej

Postprzez marco2607 » sobota, 28 marca 2015, 15:39

Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości