F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Robert PL » wtorek, 28 kwietnia 2015, 08:46

Obrazek
Avatar użytkownika
Robert PL
 
Posty: 175
Dołączył(a): sobota, 10 marca 2012, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Darek Trzeciak » wtorek, 28 kwietnia 2015, 12:21

Solo napisał(a):Obiektywy (czy tez jakieś soczewki) wewnątrz Snipera zrobiłem z opalizujących cekinów.

Ciekawy patent. Teraz kobicie będę cekiny wydłubywał :lol:
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Solo » środa, 29 kwietnia 2015, 15:04

Powoli, drobnymi kroczkami posuwam się do przodu.

Oglądając zdjęcia myśliwca zauważyłem, że w tylnej części kabiny, tam gdzie jest mechanizm podnoszenia owiewki, Aires nie odtworzył kilku istotnych przewodów i wyposażenia.
Postanowiłem więc to dorobić: jakiś przewód elektryczny, przewód wentylacyjny i jakąś skrzyneczkę, kij wie do czego. Przy okazji przemalowałem ten fragment samolotu, bo było za brudno.

Obrazek

Po pomalowaniu i utytłaniu na nowo, wygląda teraz to tak.

Obrazek

Jako że pracuję nad kanałem wlotowym, postanowiłem dla relaksu przygotować turbinę która jest na jego końcu (to turbina sprężarki? sam nie wiem co to jest w zasadzie)
Gdybym pomalował ją tak jak każe instrukcja, czyli burnt ironem, byłaby to tylko ciemna plama.
W interku znalazłem na to ciekawy patent: pomalowałem najpierw całą turbinę kolorem burnt iron, a potem kolorem white aluminium trysnąłem na same krawędzie łopatek i obudowę.
Dzięki temu wszystkie krawędzie świecą nieco w ciemności i wygląda to fajnie.

Oto sama turbinka (jak to kiedyś mówili w programie B.A.R. (Bezalkoholowa Audycja Radiowa): "wstawimy mu turbinkę, by pił tylko krzynkę"):

Obrazek

A po zamontowaniu i zamknięciu kanału, wygląda tak:

Obrazek

Na koniec mały sukces z obróbką kanału wlotowego i wnęki podwozia.
Udało się ładnie zeszlifować co trzeba, żeby wpasować przednią wnękę, choć zarówno ściankę wlotu powietrza, jak i spód wnęki musiałem szlifować na grubość papieru, a i tak trzeba trochę dociskać, żeby się ładnie zeszło.
Trzeba jednak przyznać, że poza tym komora jest spasowana do otworu w kadłubie wręcz idealnie.
Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Solo » wtorek, 5 maja 2015, 21:21

Potrzebuję pomocy, a raczej porady.
Usiłuję wpasować wannę kabiny, wraz osłoną antyrefleksyjną do kadłuba.
Problem polega na tym, że przednia krawędź osłony nie styka się w żaden sposób z krawędzią kadłuba, powstaje tam niewielka, ale bardzo wyraźna szpara, jak to zaznaczone jest na zdjęciu.
Wynika to z tego, że krawędź kadłuba w tym miejscu ma kształt łuku, a krawędź osłony jest w zasadzie płaska.

Obrazek

Mam pytanie: czy ta szpara nadaje się tylko i wyłącznie do zaszpachlowania, czy istnieje jakiś sposób na wpasowanie tej osłony tak aby szpary nie było?
Kombinuję z tym już od kilku dni i nie widzę sensownego rozwiązania.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Panzer » środa, 6 maja 2015, 07:24

Pod krawędź kabiny wklej pasek polistyrenu i doszlifuj do kształtu osłony.
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
Panzer

Animal Planet
 
Posty: 2441
Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2008, 15:50
Lokalizacja: Tychy

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez tomek1123 » środa, 6 maja 2015, 08:30

" Jako że pracuję nad kanałem wlotowym, postanowiłem dla relaksu przygotować turbinę która jest na jego końcu (to turbina sprężarki? sam nie wiem co to jest w zasadzie)"

Solo bardzo podobają mi się twoje warsztaty, a ponieważ czyta je duża cześć braci modelarskiej to jedna mała uwaga dotycząca nomenklatury technicznej.
Tak na szybko przeczytaj artykuł z Wikipedii o budowie silników turboodrzutowych. Nie będziesz mylił pojęć sprężarka i turbina ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turboodrzutowy

Pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek1123
 
Posty: 63
Dołączył(a): piątek, 24 października 2008, 13:25

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Solo » środa, 6 maja 2015, 09:38

Panzer napisał(a):Pod krawędź kabiny wklej pasek polistyrenu i doszlifuj do kształtu osłony.


Chodziło mi bardziej o to, czy ta szpara to coś normalnego, czy może ja popełniłem gdzieś jakiś błąd.
Zaszpachlowanie/zaklejenie tego to nie jest jakiś duży problem, choć nie będzie to wyglądało tak jak w prawdziwym samolocie.

tomek1123 napisał(a):" Jako że pracuję nad kanałem wlotowym, postanowiłem dla relaksu przygotować turbinę która jest na jego końcu (to turbina sprężarki? sam nie wiem co to jest w zasadzie)"

Solo bardzo podobają mi się twoje warsztaty, a ponieważ czyta je duża cześć braci modelarskiej to jedna mała uwaga dotycząca nomenklatury technicznej.
Tak na szybko przeczytaj artykuł z Wikipedii o budowie silników turboodrzutowych. Nie będziesz mylił pojęć sprężarka i turbina ;)


Dzięki, trochę się dokształciłem.
A więc nie turbina, a sprężarka.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Solo » czwartek, 7 maja 2015, 00:26

Wbrew moim obawom wpasowanie kabinki tak aby nie było widocznych śladów łączeń nie było takie trudne.
Najgorzej było szpara pomiędzy krawędzią osłony antyrefleksyjnej a krawędzią kadłuba - tam pasek polistyrenu i sporo kleju CA załatwiło sprawę.
Łączenia boków kabiny z kadłubem i tylnej części to już po prostu klej CA i debonder, oraz naprawdę niewielka ilość szlifowania.
Potem tylko trzeba było pomalować powłokę lakierniczą uszkodzoną w trakcie obróbki i kabina, jak sądzę, gotowa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Voltan » czwartek, 7 maja 2015, 15:40

Bardzo ładnie to wygląda, a podwieszenia bardzo pięknie. Będę tu zaglądał bo sam przygotowuje się to zmagań z tą maszyną.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Solo » czwartek, 7 maja 2015, 18:32

Bardzo dziękuję.

Zdecydowałem, że pomaluję maszynę na wzór tego egzemplarza - 90-0825:

Obrazek

To F-16 stacjonujący w Japonii.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Solo » sobota, 9 maja 2015, 00:23

Wracając jeszcze do tematu owiewki - Karambolis namówił mnie do zabarwienia tylnej jej części tak, aby wyglądała jak pancerna (tak jak na foto poniżej):

Obrazek

Spróbowałem to zrobić, mieszając na oko zieleń i błękit clear z odrobiną smoke.
Trochę za mocno wyszło, ale chyba tak już zostawię.

Obrazek

Z drobiazgów: dorobiłem działko (a raczej jego fragment), tak aby było je widać zerkając w otwór jego wylotu (w kadłubie).
Użyłem do tego plastikowego krążka w którym zamontowałem profile aluminiowe.
Trzeba mieć niezły wzrok i oczy na szypułkach żeby to dojrzeć, ale jak już się ktoś dopatrzy, to wygląda to fajnie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Jolomanolo » sobota, 9 maja 2015, 00:41

[quote="Solo"]Wracając jeszcze do tematu owiewki - Karambolis namówił mnie do zabarwienia tylnej jej części tak, aby wyglądała jak pancerna (tak jak na foto poniżej):

Obrazek

Spróbowałem to zrobić, mieszając na oko zieleń i błękit clear z odrobiną smoke.
Trochę za mocno wyszło, ale chyba tak już zostawię.

Obrazek

Tak z ciekawości, na zdjęciu tylna część jest złota a reszta błękitna czy błękitno-zielona a w twoim modelu odwrotnie, to zamierzony efekt?
Pozdrawiam
Żelazną ręką zapędzimy ludzkość do szczęścia.
Jolomanolo
 
Posty: 95
Dołączył(a): niedziela, 28 marca 2010, 23:28

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Solo » sobota, 9 maja 2015, 00:43

Tak, gdyż maszyna którą wybrałem do odtworzenia, ma właśnie ruchomą część owiewki zabarwioną na złoto, a nieruchomą białą.
Ten "pancerny" poblask zieleni to już moja fantazja. Bo nie wiem czy ta konkretna maszyna ma taki kolor czy nie.
Moja będzie mieć. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Jolomanolo » sobota, 9 maja 2015, 00:45

Ok
Żelazną ręką zapędzimy ludzkość do szczęścia.
Jolomanolo
 
Posty: 95
Dołączył(a): niedziela, 28 marca 2010, 23:28

Re: F-16CJ [Block 50] Fighting Falcon // Tamiya // 1:48

Postprzez Solo » sobota, 9 maja 2015, 18:29

Mam pytanie dotyczące malowania, a konkretnie kamuflażu, bo trochę się gubię.
Generalnie był dwa schematy: dwu- i trzykolorowe, prawda? Pomijam naturalnie malowania agresorów i okazjonalne.
Z tego co widzę na zdjęciach i instrukcjach do kalkomanii, w moim przypadku (robię model maszyny sprzed około 5-7 lat) powinienem chyba zastosować schemat dwukolorowy.
Czy orientujecie się, jak to było z przejściem pomiędzy tymi schematami? Czy ten 3-kolorowy był po prostu wcześniej kładziony na maszyny, a ten dwukolorowy jest po prostu nowszym kamuflażem i malowany jest obecnie? A może wybór kamuflażu zależał od czegoś innego?

Druga sprawa to zbiorniki paliwa.
Z tego co się zdążyłem zorientować, choć pewny nie jestem, to zbiorniki powinny być zawsze w kolorze spodu maszyny, czyli w przypadku kamo 3-K powinien to być kolor FS36375, a w przypadku 2-K - FS36270.
Sęk w tym, że karcie kolorów na CyberModellerze, w przypadku 2-K, instrukcja zaleca albo FS36375, albo FS36270. Czy to od czegoś zależało?
Żeby było jeszcze bardziej skomplikowanie, znalazłem zdjęcie "mojej" maszyny (a raczej z "mojego" dywizjonu, bo numer jest inny), która ma zbiornik paliwa ewidentnie dwukolorowy, jakby pomalowano go właśnie ww. farbami. Być może to efekt przejścia z kamo 3-K na 2-K i nie zdążyli do końca pomalować tych zbiorników, sam nie wiem
O - tak to wygląda na wspomnianym zdjęciu.

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości