GrzeM napisał(a):Mnie cały czas boli płaska linia garbu za kabiną - powinna być wypukła.
GrzeM napisał(a):Mnie cały czas boli płaska linia garbu za kabiną - powinna być wypukła.
HK napisał(a):Słuchajcie, może ktoś by się pokusił o sprawdzenie profilu płata? Całkiem możliwe, że jest znacząco inny od tego na rzeczywistym P-51, bo profil Mustanga był b. charakterystyczny. Co wtedy? Tragedia, bo to rzeczywiście będzie wredne do poprawienia. Ilu modeli mogą dotyczyć podobne problemy? A co z usterzeniem poziomym - te w większości modeli samolotów w 1/72 jest płaskie jak deska. Dlaczego się tym nie przejmujemy?








MarCo napisał(a):(...)AZ wzięło do przeróbki najgorszy z możliwych kadłubów - czyli Revella. (...)kadłub jest mocno za długi (...).
MarCo napisał(a):(...)stąd teraz wydech jest za bardzo z przodu (w modelu KP - dop. mój)
MarCo napisał(a):No i co zrobiło AZ - wzięło kadłub Revella (...)
HK napisał(a):Sądzę że wałkowanie tych samych szczegółów modeli Mustanga przeze mnie i MarCo staje się powoli nudne.
Sherman napisał(a):HK napisał(a):Sądzę że wałkowanie tych samych szczegółów modeli Mustanga przeze mnie i MarCo staje się powoli nudne.
Nudne jest to, że jak MarCo podaje rzeczowe argumenty i zdjęcia na ich poparcie to Ty zmieniasz temat
HK napisał(a):'Płaskość' górnej pokrywy silnika w rzeczywistym P-51, to złudzenie. Na każde zdjęcie sugerujące jakieś wyrażne wypłaszczenie, pokażę dwa na którym tego nie widać. Oczywiście, owal u góry ma dużo większy promień, ale zmiana jest łagodna i nie ma mowy o rzucającym się w oczy załamaniu jak w Spitfire.
HK napisał(a):Wręgę (i to tylną) można uznać za płaską u góry tylko na bardzo wąskim odcinku, niewiele szerszym niż podłużnica. I przejście w żadnym wypadku nie uznałbym za gwałtowne. Jeśli popatrzymy na kadłuby modeli, to ta okolica też jest już praktycznie płaska. Kwestią gustu jest uznanie, czy ten obszar jest oddany lepiej czy gorzej.
Sherman napisał(a):Nudne jest to, że jak MarCo podaje rzeczowe argumenty i zdjęcia na ich poparcie to Ty zmieniasz temat
HK napisał(a):Proszę podać na jakie pytanie czy argument MarCo nie odpowiedziałem?[...]
HK napisał(a):W przedostatnim poście pokazałem, że MarCo się myli mówiąc o wymiarach modeli KP i Revella. Mam się domagać przeprosin lub bicia się w piersi?
HK napisał(a):Mierzę od pierwszej wręgi (za kołpakiem) do końca steru kierunku:
Plany ML: ok 127mm lub 129mm zależnie czy rzut z boku czy z góry (!)
HK napisał(a):P-51B: długość 387 cali - 28 cali kołpak = 359 cali = 9118.6mm / 72 = 126.6mm
Revell: 127.5mm Nawet jeśli uwzględniając dokładność pomiaru weźmiemy 128 mm, to i tak mamy około jednego procenta różnicy (tylko!)
KP: 127mm. Może być trochę mniej lub więcej, bo ster kierunku jest osobno, więc chyba jasne o jaki rząd wielkości tu się spieramy.




HK napisał(a):Znowu mierzę od pierwszej wręgi, tym razem do wycięcia pod kolektory:
Plany ML i Kagero: 3.8mm +- 0.3. Sama grubość linii w druku jest ok 0.2mm, a pomiar suwmiarką rysunku też za dokładny nie jest.
P-51: ?
HK napisał(a):Revell: 3.4 mm
KP: 3.4mm
Hasegawa: 3.4 mm
Tamiya: 3.4 mm
![]()




HK napisał(a):MarCo napisał(a):No i co zrobiło AZ - wzięło kadłub Revella (...)
Może tak było. Ja nie wiem. A Ty skąd wiesz? Bo pomimo licznych, w tym poważnych różnic między tymi kadłubami tak Ci się zdaje? [...] mają również inny podział technologiczny, inną grubość ścianek, kompletnie inne wycięcie pod osłonę kabiny. Zupełnie niepodobne detale wnętrza itd.






HK napisał(a):Podobieństwa o których mówisz to za mało, żeby głosić sądy o przerobionym kadłubie innego producenta. Jak mieliby go przerobić? Zeskanowali oryginał w 3D i zmieniali geometrię komputerowego modelu? Trochę bez sensu. Zrobili sobie 'matkę' z kadłuba Revella, przerzeźbili i z tego wykonali formę short-runową? Ale zdaje się, że forma jest w pełni metalowa, więc chyba nie.
HK napisał(a):Nie mam pojęcia.
HK napisał(a):... dywagacje organoleptyczne są tej samej wartości co twierdzenia o "mocno za długim" Revellu i wydechach przesuniętych do przodu w KP.
RAV napisał(a):Świetne porównanie KP i Revella. Ja, mając jeszcze dwa Revelle w szafie, KP sobie odpuszczam (przynajmniej aktualnie dostępne zestawy Mustangów).
GrzeM napisał(a):MarCo, a daj proszę jeszcze porównanie tego garbu za kadłubem. Revella i KP.
Dzięki!



Dominik napisał(a):Szkoda, że Tamiya nie wypuściła wersji B/C.
Powrót do Lotnictwo - in-boxy, nowości, opinie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
