Solo napisał(a):Jestem mile zaskoczony jak fajny efekt dały te podmalówki robione od szablonu - wygląda to świetnie.
Mam pytanie, a nawet dwa:
1. Jak zrobiłeś te ślady otarć na skrzydłach?
2. Jak planujesz (a konkretnie: jakimi kolorami metalizerów) malować dysze silników od zewnątrz?
Rozpocznę od dysz ponieważ właśnie zakończyłem pracę nad tym elementem
Przybliżenie ich wyglądu do stanu faktycznego wymaga sporo zabiegów nazwijmy je lakierniczymi a co za tym idzie sporo oklejania.



I na gotowo wygląda to tak:

W kwestii kolorów wygląda to następująco: podkład - kolor czarny - w moim przypadku perła Titanium+Alu Fine (odpowiednikiem w produktach modelarskich będzie Burnt Iron. Miejsca ruchome wykonane są Smoke-Graphit niestety tu nie wiem czy i jaki jest odpowiednik w farbkach modelarskich.
Na koniec patyczkiem higienicznym przecieram delikatnie lakier pozostają na nim takie wybłyszczone plamki i to wszystko w kwestii dysz.
Natomiast ślady na skrzydłach są zrobione dokładnie tak jak powstają na samolocie w skali 1:1 tylko tam jest to kwestia smarownic a tu użyłem gąbki do oklejania felcy (wnęk) te gąbki występują w różnych rozmiarach ja użyłem prawie najwęższej.

Gąbkę wkleiłem pod część osłaniającą mechanizm skrzydeł:

Gąbka została nasączona czterema odcieniami koloru Smoke-graphit od najjaśniejszego prawie srebrnego do ciemnego - dodatkowo wszystko wymieszane z korektorem flopu.
skrzydła powędrowały na swoje miejsce nakładki także i później wykonując ruch skrzydłami od max złożonych do max rozłożonych lakier został przeniesiony na skrzydła (typowa odbitka) niektórzy nazywają to kalkowaniem.
Tak więc, trudno mówić o nie prawidłowym kształcie ponieważ jest to odbitka! Metoda banalnie prosta i w mojej opinii dająca odpowiedni efekt bo ślady powstały tak jak w oryginale tylko w nie co mniejszej skali
Dodatkowo można jeszcze punktowo naciskać nakładki na skrzydłach uzyskując większy bądź mniejszy transfer lakieru z gąbki na element.
Fotka oryginału i kopia 1:32

P.S (korektor flopu - jest to produkt stosowany do produktów zawierających ziarno metaliczne powoduje różne ułożenie tego ziarna w zależności od ilości zastosowanego korektora.
Daje to efekt różnej ilości odbitego światła w zależności od kąta patrzenia np. coś co pod kątem 45° wydaje się jasne pod kątem powiedzmy 10° będzie wydawało się ciemne).
Dlatego też moje ślady na skrzydłach mienią się w zależności od kąta patrzenia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na warsztacie
wietrzenie